Gå til innhold

Interiørhjelp!!!

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbroken
Skrevet

Vi skal skifte soverom, og får et ganske lite rom på 7-8 km2 hvor vi akkurat får plass til dobbeltseng og sprinkelseng.

Alle vegger er hvite og det er eikeparkett på gulv. Et vindu.

Så har jeg lyst å få til et lekkert lite rom, med gardiner og sengesett som matcher. Men jeg liker ikke sånn typisk ellos-matching, med like gardiner og sengesett, det blir litt harry, syns jeg?

Noen som har tips om fine gardiner + ev sengesett? Jeg liker både jordfarger og lilla/lyng...

Takknemlig for alle tips! Jeg er ikke flink på interiør, men vet hva jeg liker likevel ;)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg søkt på google og skrevet soverom i søkefeltet, evt. tips og inspirasjon til soverommet.

Trykk på googles meny til venstre hvor det står bilder. Der kan du titte for inspo.

Evt. norskeinteriorblogger.blogspot.com

Du har et godt utgangspunkt for å leke med din egen stil når du har så nøytrale vegger og gulv. Princess, Bohus og Kid interiør har jo store utvalg på fine gardiner og sengesett i alle prisklasser. Det er jo også butikker som finnes i store deler av Norge. Da kan du jo også se an hva som matcher. Sett en ekstra personlig spiss ved å ha et par pyntepyter ilag med, eller et sengeteppe over dynene som matcher gardinene.

Hvis du liker å sy kan du handle stoff fra stoff og stil (stoffogstil.no) eller Panduro hobby(pandurohobby.no). Det er jo bare fantasien som setter grenser.

Du kan f.eks ha hylleknekter på veggen for å sette pynt, telys eller bilder på, evt. bruke som nattbord. Alt som sparer gulvplass er bra.

Bladhyller eller boks for å oppbevaring av lesestoff er lurt.

Lister for å sette bl.a. bilder på selges hos bl.a Skeidar.

Man kan kjøpe nøytrale gardiner og feste, sy eller stryke ting på for å gjøre dem personlig.

Uansett, world wide web kan gi deg masse inspirasjon

Kjøp litt av hvert fra forskjellige butikker. Det er mye du kan gjøre for at det skal matche uten at det er samme serie.

Grått og lilla passer jo godt ilag f.eks

Lykke til :)

Skrevet

Har ikke Finn.no på eiendom-sidene noe bildeserier av soverom? Innbiller meg de hadde det før iallefall. Kan få mye inspirasjon av å se hvordan andre har det hjemme ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Sjekk ut Himlas sortiment, mye jordfarger, lyng, og veldig fint...

Annonse

Skrevet

Ville kanskje dratt til en mer eksklusiv butikk og sett hva de har der, de som jobber der er som oftest interiørkonsulenter og flinke til å gi tips og råd.

Da mener jeg ikke en rådyr butikk, bare en som ikke er en kjede. Kjedene har ofte dårlig kvalitet på stoffene sine synes jeg. Og man må ikke spesielt mye opp i pris for å få noe som er og ser veldig mye bedre ut;)

Så kommer litt ann på hvor du bor i landet.

Skrevet

Har selv et pittelite soverom med kunn plass til en seng og sprinkelseng. Det er lett for at små rom får et rotete uttrykk viss man har for mye ting eller farger!

Derfor har jeg vegger,gardiner, sengen vår, datteren vår sin seng og nattbord i behaglige hvitfarger. så har jeg kjøpt matcende sengeklær på vår seng og datteren vår sin seng på kid i lilla og blåtoner. Siden vi har hvite gardiner har vi en mørk rullgardin (fra ikea) bakom gardinene, slik det blir mørkt på rommet.

Jeg har pyntet opp med et sengeteppe i hvit, en stor orkidee, et bilde og en veldig fin uroe over barnesengen.

Det som er så greit med og ha alle "grunntingene" i hvit er at det skal bare nye sengeklær og en ny blomst til og du har et et helt nytt rom !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...