Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 Kan de gjøre hva søren de vil med dem, uten at jeg løfter ett øyelokk!! Jeg haaaaaaaaater måker noe så intenst! Forbanna skadedyr!! Var på stranda og koste oss en dag, snudde meg ett sekund, så sto der 4 måker rundt grillen vår og forsynte seg!!! Mine to barn kasta grus på dem, og skreik til dem, hvilket jeg nøt!! Andre som hater måker og ikke har noen som helst sympati eller hjerte for dem?
Magia Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 Jeg må si at jeg hater måker jeg også, men jeg innser at feilen ligger hos meg. Jeg ønsker dem ikke død, og på lik linje med andre dyr syns jeg de fortjener å bli møtt med respekt fra mennesker. Syns det er litt drøyt at du liker at barna dine plager måker. Du kan hate måker alt du vil, men det er et fryktelig usympatisk trekk ved barn når de ikke blir lært opp til å være god med dyr.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 3. august 2012 #3 Skrevet 3. august 2012 (endret) "Jeg er glad i dyr, og lærer barna mine og være snill og god mot dem" Nei, det gjør du ikke. Du lærer dem at visse dyr skal man være snill mot, men ikke alle. I dag en måse, i morgen en mus, så en katt... Du skjønner tegninga og jeg håper intenst at dette er trolling fra din side Endret 3. august 2012 av Lykke Fryd ♥
Skautrollet Skrevet 3. august 2012 #4 Skrevet 3. august 2012 hmm, du lærer altså ungene dine å være snille mot alle dyr.Bare ikke mot måker, unnskyld men for meg hørtes det litt rart ut. nå liker ikke jeg heller måker no særli selv heller, men jeg lærer da ikke guttene mine å være grusomme mot de, greit nok det holder å gå bort å husje dem vekk
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #5 Skrevet 3. august 2012 Lite trolling gitt!!!! Jeg lærer barna mine og være god mot ALLE dyr, til og med insekter! Bortifra måker. Hadde ikke brydd meg om en diger stein knuste ett av de jævla fjærkreka! HI
Magia Skrevet 3. august 2012 #6 Skrevet 3. august 2012 Men hva vil du med innlegget, bortsett fra å provosere? Møte likesinnede? Jeg ser bare ikke helt poenget, enten det er sant eller ikke...
Skautrollet Skrevet 3. august 2012 #7 Skrevet 3. august 2012 men da lærer du dem ikke det du påstår når du syns det er ok at de gjør dette mot måkene
Gjest Heartbroken Skrevet 3. august 2012 #8 Skrevet 3. august 2012 Den stakkars måka kan da ikke for at den er født....ja, akkurat som måke! Det får da være grenser for hva man skal holde mot en stakkars fugl. Jeg liker heller ikke måker, rotter, edderkopper, katter, mus eller ravn - men jeg syns IKKE det er ok å kaste sten etter de eller skade de på annet vis. Jag de bort med hyl og skrik, men ALDRI gå inn for å skade noe levende vesen. Det er det jeg prøver å lære barna mine.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 3. august 2012 #9 Skrevet 3. august 2012 Lite trolling gitt!!!! Jeg lærer barna mine og være god mot ALLE dyr, til og med insekter! Bortifra måker. Hadde ikke brydd meg om en diger stein knuste ett av de jævla fjærkreka! HI Hadde du ikke lagt sånn på så skulle jeg kanskje trodd deg, men nå er jeg overbevist om at du er en som kjeder deg litt på en fredags ettermiddag. Jeg kjeder meg også, men ikke riktig så mye. God helg og god bedring
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #10 Skrevet 3. august 2012 Jo! Jeg lærer dem og være god mot DYR! For meg er ikke måke ett dyr, men ett jævla misfoster som ikke fortjener og bli behandlet bra! Mine barn er VELDIG glad i, og god mot dyr!!!!!!
PintSizedDictator Skrevet 3. august 2012 #11 Skrevet 3. august 2012 Det er like sløvt som å si at "Jeg slår ikke barna mine men en liten ørefik nå og da..." Du gir barna blandede signaler om hva som er bra og ikke, uansett hvordan du vrir og vender på det.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #12 Skrevet 3. august 2012 Herregud jentunge! Jeg får assosiasjoner til 2.verdenskrig av å lese dette forkastelige tullet du skriver! " Vær god mot alle mennesker, men ikke jøder, for de er ikke mennesker" Skjerp deg!!!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #13 Skrevet 3. august 2012 Jo! Jeg lærer dem og være god mot DYR! For meg er ikke måke ett dyr, men ett jævla misfoster som ikke fortjener og bli behandlet bra! Mine barn er VELDIG glad i, og god mot dyr!!!!!! Men fugler er ikke dyr, altså? Så en måke fortjener all verdens pinsler fordi den er feil art? Hva med duer og kanarifugler da?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #14 Skrevet 3. august 2012 Jo! Jeg lærer dem og være god mot DYR! For meg er ikke måke ett dyr, men ett jævla misfoster som ikke fortjener og bli behandlet bra! Mine barn er VELDIG glad i, og god mot dyr!!!!!! Men fugler er ikke dyr, altså? Så en måke fortjener all verdens pinsler fordi den er feil art? Hva med duer og kanarifugler da? Duer og kanarifugler er søte. De skriker ikke så det skjææærer i ørene mine. De stikker ikke av med maten min!!!! Somsagt ALLE dyr, unntatt MåKER! Ikke fugler generelt, men MåKER!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #15 Skrevet 3. august 2012 Dyr er dyr! Du lærer IKKE dine barn å være snill mot dyr når du HATER måker, og ikke hadde brydde deg døyten om de ble drept foran øynene dine??? Er jo det du sier??! Liker ikke måker jeg heller, i den forstand at jeg blir irritert når de skriker og vil ha maten din, MEN kunne aldri gjort en måke noe!!! Elsker dyr.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #16 Skrevet 3. august 2012 Uansett hva du sier så erklærer du på nytt og på nytt at måker ikke har lik leverett som andre dyr og fugler og at det er ok å pine og plage dem..... og det er det du lærer dine barn! Du lærer dine barn at det er helt greit å være selektiv ift hvem man piner.... alt etter egne personlige preferanser og humør. Dvs plutselig finner barna dine ut at dette er helt greit å gjøre med andre fugler eller dyr... eller mennesker. For det er et generelt verdigrunnlag du formidler til dine barn, et verdigrunnlag som sier at det er ok å plage og pine noen andre hvis du ikke liker det de gjør... Morsomt at du mener duer er søte... joda, utseendemessig er de gjerne det, men visste du at de er smittespredere bigtime? Og mange får luftveisproblemer av støvet av møkka til kanarifugler. Måker er generelt mer renslige og bærer mindre smitte enn det duer gjør. Men det er sikkert greit å la ungene dine mate duene og risikere lus og annet - for det kommer jo fra de søte duene.... En av grunnene til at måker blir så innpåslitne er at det er folk som tidligere har kastet matrester til dem - gjerne før alle er ferdige med å spise også. Måkene har lært at der mennesker lager mat, der er det mat å få. Den adferden du beskriver er mennesker selv skyld i! Jeg har vokst opp ved kysten med mye måker rundt om, og bodd mange plasser. Har alltid vært helt kosekvent på å ikke gi mat til fugler mens vi spiser.... og da holder de seg faktisk unna til man er ferdig. Måkene som du beskriver gjør bare det de har lært, at når folk spiser eller tilbereder mat så kan de også få. Kanskje en ide å lære barna dine til å kaste stein på de som mater fugler neste gang? Måker er faktisk ganske kloke fugler selv om de ikke er like kloke som kråker. Måkene forteller deg også om det blir sol eller regn - mye mer treffsikkert enn det meterologisk institutt greier! Neste gang du og/eller barna begynner å kaste stein etter måkene - er det greit at jeg og mine da kaster sand og stein på dere... dere plager tross alt andre levende vesener. Og sånn helt til slutt.... hadde det ikke vært en ide å faktisk passe på grillen når dere først skal grille på et offentlig sted?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2012 #17 Skrevet 3. august 2012 Jeg liker ikke mennesker som plager dyr. Tror jeg skal lære mine barn til å kaste stein på deg. Synes du og er et ekkelt dyr HI
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. august 2012 #18 Skrevet 3. august 2012 Hater måker og skjærer sjøl, de holder på utenfor soverommet hele døgnet så det er umulig å få en god natts søvn....men, jeg ville jo aldri oppfordret barna til å skade dem??? Skremme de vekk, ja. Men å skade de...?
sayonora Skrevet 3. august 2012 #19 Skrevet 3. august 2012 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.8211631 Er dette dine barn HI? Det hadde ikke overrasket meg i så fall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå