Gå til innhold

Noen her som har laget koldtbord selv?? Til ca 30 personer.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har laget til 15-20 personer og da gjorde jeg det slik:

Kjøpte inn oksestek og svinestek som jeg selv stekte og skar opp til rosebiff og svinestek, her kan du spare mye penger.

Lagde hjemmelaget potetsalat, grønn salat, pastasalat med kylling, kyllingvinger (kjøpes billig frosne), røkelaks, eggerøre, hjemmelagde karbonader (kjøp billig kjøttdeig på tilbud og frys ned) og fiskepudding. Hadde dessuten dipper til kyllingvingende og div dressinger til salaten. Foccatia er veldi enkelt og billig og lage selv ;)

Vi hadde også kokt krabbe og blåskjel som vi hadde fisket selv.

Kommer litt ann på hva du skal lage til bryllup, dåp, bursdag osv. Men dette er jo noe de fleste liker du kan jo feks lage en varm rett som feks lasagne ol dette er jo også noe de fleste liker også suplere på med div andre småretter som karbonader, laks,kylling osv.

Husker ikke hvor mye det kostet, men ble ikke så ille da jeg lagde mye selv og da blir det fort en del billiger.

http://www.matoppskr...artikkel577.asp

Her står det at "varme retter må varmes opp før servering".

Så hvis jeg stod uten hjelp, ville jeg kuttet ut varme retter.

Men kanskje det alltid er noen gjester som vil hjelpe til med å ta fatene ut av kjøleskapet? Blir mye å tilberede for en enkelt person, da.

Kanskje enklere med smørbrød?

Gjest Mine ♥ ♥ ♥

Jeg lager ofte koldtbord, lager på bestilling og. Har laget alt fra 10 til 120 personer. Prisen avhenger av råvarene egentlig, men det er tross alt MYE billigere å lage det selv.

Det som er slagere når jeg lager det er:

Kalkun i skiver

waldorfsalat

grønnsalat med fetaost

pastasalat

lun kylling

hjemmelagde karbonader

helstekt laks eller ørret

spanske kjøttboller

stort ostefat med diverse frukter

spekemat (f.eks: spekeskinke, fenalår, mårrpølse, seranoskinke, god salami)

eggerøre

laks

aspek

potetsalat (enten lun eller kremet)

godt smør (meierismør)

lefser

diverse brød, og masse pariserloff da dette går mye av :)

Du lager egentlig det man vil, og er det mange som skal ha s¨å anbefaler jeg deg å lage heller få retter men ha mye av dem..eller ihvertfall kutte ut de mest tidkrevende rettene. Lykke til :)

Vi hadde eggerøre, røkelaks, div spekemat, potetsalat, waldorfsalat, grønn salat, spanske kjøttboller, saltbakte poteter, dadler med bacon, lefseruller, hjemmelagde rundstk, loff, kyllinglår, dresinger, rømme, cabaret, scampi. Lagde det meste selv, hjelp av en person til oppvarming og å legge opp div. Ble ca 2500 kr.

Endret av hvitepeoner

ja lagde til 40 mennesker når vi hadde navnefest for lillegutt.

Kjøpte 2 hele pæreskinker (hadde oppskjærsmaskin så kuttet alt av kjøtt selv, det lønte seg veldig mtp. pris)

1 oksefillet (denne kuttet jeg også opp selv i tynne skiver med maskin)

1 kokt skinke (sånn som man koker selv, denne kuttet jeg også opp selv i tynne skiver med maskin)

Potetsalat

eggerøre

foccacia brød

salat

mango og jordbær salsa med chillie i :)

Aioli

Det var veldig godt og ikke minst veldig vellykket og så ble det endel mat igjen også :P

Annonse

Husker ikke hvor mye det kom på, men myyyye billigere enn å bestille ferdig koldtbord.

Potetsalat

Eggesalat

italiensk salat

Eggerøre

Røyket laks

kyllinglår

hjemmelaget kjøttboller og salsa

spekeskinke

fenalår

chorizo

roastbeef

pastasalat

tomatsalat

loff

brød

foccacia

og flere forskjellige typer dressing

smør, majones og masse grønt til pynt

Jeg lager ofte koldtbord, lager på bestilling og. Har laget alt fra 10 til 120 personer. Prisen avhenger av råvarene egentlig, men det er tross alt MYE billigere å lage det selv. Det som er slagere når jeg lager det er: Kalkun i skiver waldorfsalat grønnsalat med fetaost pastasalat lun kylling hjemmelagde karbonader helstekt laks eller ørret spanske kjøttboller stort ostefat med diverse frukter spekemat (f.eks: spekeskinke, fenalår, mårrpølse, seranoskinke, god salami) eggerøre laks aspek potetsalat (enten lun eller kremet) godt smør (meierismør) lefser diverse brød, og masse pariserloff da dette går mye av :) Du lager egentlig det man vil, og er det mange som skal ha s¨å anbefaler jeg deg å lage heller få retter men ha mye av dem..eller ihvertfall kutte ut de mest tidkrevende rettene. Lykke til :)

Hvor holder du til? Er det sånn at du gjør det for andre enn venner og bekjente?

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Jeg lager ofte koldtbord, lager på bestilling og. Har laget alt fra 10 til 120 personer. Prisen avhenger av råvarene egentlig, men det er tross alt MYE billigere å lage det selv. Det som er slagere når jeg lager det er: Kalkun i skiver waldorfsalat grønnsalat med fetaost pastasalat lun kylling hjemmelagde karbonader helstekt laks eller ørret spanske kjøttboller stort ostefat med diverse frukter spekemat (f.eks: spekeskinke, fenalår, mårrpølse, seranoskinke, god salami) eggerøre laks aspek potetsalat (enten lun eller kremet) godt smør (meierismør) lefser diverse brød, og masse pariserloff da dette går mye av :) Du lager egentlig det man vil, og er det mange som skal ha s¨å anbefaler jeg deg å lage heller få retter men ha mye av dem..eller ihvertfall kutte ut de mest tidkrevende rettene. Lykke til :)
Hvor holder du til? Er det sånn at du gjør det for andre enn venner og bekjente?

Jada, ikke noe problem :) Send meg en melding du, liker å være litt anonym her inne ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...