Gladjenta1987 Skrevet 3. august 2012 #1 Skrevet 3. august 2012 Hei! Etter noen måneder med prøving er jeg endelig her da! :) Har en liten gutt på 2 allerede, som nå skal bli storebror. Testet positivit forrige uke, men har ingen menstruasjon å gå etter, så aner egentlig ikke når termin min er. Tok en sånn ukesindikator test, den sa jeg var 2-3 uker på vei, men hvor riktige er dem? Føler egentlig at jeg har hatt symptomer på graviditet en god stund før jeg tok testen Er dette gyldig grunn for å få tidlig ultralyd? :)Noen som har vært/er i samme situasjon.
Jentene mine og jeg:) Skrevet 3. august 2012 #2 Skrevet 3. august 2012 Jeg er i samme situasjonen:) Regner med jeg har termin mellom begynnelsen av februar og slutten på mars, men er usikker termin siden jeg har hatt uregelmessig syklus i mange år. Har regnet foreløpig termin etter når jeg tror jeg hadde mensen sist. Ukesindikatortesten viste 1-2 en dag og 3+ dagen etter. Kommer nok bare an på hvor konsentrert urinen var. Jeg tror det er nok om du sier til legen at du ikke aner når du kan ha termin. Vet om mange som har fått tidlig ultralyd av den grunn.
Gladjenta1987 Skrevet 3. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2012 Ok det lover jo godt Jeg veit også at fastlegen min har ultralyd på kontoret sitt, men at hun ikke liker å bruke det?? Hehe har legetime 20.aug, får prøve å godsnakke litt da Regner med sjøl at det er slutten av mars eller begynnelsen av april. Håper ikke det er for nært storebror sin dato, som ble født 19.april 2010
Rainstorm Skrevet 3. august 2012 #4 Skrevet 3. august 2012 Jeg hadde samme problemet og tok HCG-test hos legen. Fikk vite at jeg var 6-7 uker på vei. Bestilte privat tidlig ultralyd noen uker etter og fikk da vite at jeg var max 5 uker. Ikke vet jeg hva som har skjedd - men spør legen fint om hun kan sjekke med sin ultralyd før du betaler dyrt for en privat undersøkelse
Gladjenta1987 Skrevet 3. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2012 Ja skal spørre veldig fint Var jo nesten sånn sist svangerskap også, da jeg hadde veldig uregelmessig mens.. Når man bestiller sånn tidlig ultralyd, finner dem en termindato for deg med å måle strl og sånt? Eller er det vanskelig å si? Har aldri tatt tidlig ultralyd, var kun på ordinær ultralyd sist gang, også en gang i 32 for å sjekke ett eller annet som jeg ikke husker lengre
Rainstorm Skrevet 3. august 2012 #6 Skrevet 3. august 2012 På meg målte de str og fant på den måten ut hvor mange uker jeg var på vei
Gladjenta1987 Skrevet 3. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2012 OK, om hu ikke kan ta ul på kontoret, så skal jeg bestille privat, om jeg ikke får henvisning til tidlig ul da Hvor langt er dere på vei nå, Rain og Jentene Mine? Gratulerer foresten til dere begge
Mamma.til.en.2013 Skrevet 4. august 2012 #8 Skrevet 4. august 2012 Jeg trodde muligens jeg mistet for en uke siden. Bestilte enkelt og greit time hos Volvat. Fikk se en sprell levende minibaby med bankende hjerte. Hun målte i tillegg str og bekreftet at jeg da var 10 + 1. Verdt hver krone. Fikk time på dagen. Gratulerer forresten ;-)
Tina-30 Skrevet 5. august 2012 #9 Skrevet 5. august 2012 Det er bare å si til fastlegen at man er nervøs og ikke klarer å slappe av før man har vært på ul.Jeg fikk henvisning med en gang..
Jentene mine og jeg:) Skrevet 5. august 2012 #10 Skrevet 5. august 2012 Hei! Jeg vet som sagt ikke nøyaktig termin, men har fått satt en foreløpig som gjør meg 11+1 uker på vei. Så får vi se da. Den er kun for å gi en liten pekepinn. Jeg tror jeg blir satt tilbake en del. Skal til legen i morgen, så får se da om hun sier noe om at jeg bør ha tidlig ultralyd.
Gladjenta1987 Skrevet 5. august 2012 Forfatter #11 Skrevet 5. august 2012 Forventningsfullspire: Så bra at det var et bankende hjerte!! Dte gjør meg så glad å få høre sånne ting! Takk for svar alle sammen, da veit jeg at det er raskt å få time, om man ikke får henvisning, eller om hu ikke kan ta ul med engang Jeg har en sånn sterk følelse på at termin er 5.april, aner ikke hvorfor Så vi får se da 20.august, må dagene gå fort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå