lilleluli Skrevet 2. august 2012 #1 Skrevet 2. august 2012 særlig tidlig i 3 trimester..hvor ofte og hvor vonde/ubehagelig har de vert.?? en uke til 3 trimester her og har vert plaget med kraftige kynnere siden uke 19 og har fått vite at jeg har irritert livmor.. livredd for å føde for tiden..
Lisse_01 Skrevet 2. august 2012 #2 Skrevet 2. august 2012 Hatt masse vonde og intense kynnere siden ca uke 20. Er i uke 32 nå, og de har blitt litt bedre. Men er der ennå. Har snakket med jordmor om det. Føder ikke for tidlig av den grunn
Rds Skrevet 2. august 2012 #3 Skrevet 2. august 2012 Hadde det på samme måte før uke 24. Krevde crinone for fikk høre at det skulle roe livmoren. De gikk over( de fortsatte men ikke regelmessig) så rakk ikke å prøve det, men det hjalp på en venninne.
lilleluli Skrevet 2. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2012 Hatt masse vonde og intense kynnere siden ca uke 20. Er i uke 32 nå, og de har blitt litt bedre. Men er der ennå. Har snakket med jordmor om det. Føder ikke for tidlig av den grunn hva er masse i ditt tilfelle og var de vonde noen av de?? det raere er at jeg har dager det det nesten ikke er noen får så at magen exploderer enda jeg holder meg rolig hele tiden pga dette..
Namnam:D Skrevet 2. august 2012 #5 Skrevet 2. august 2012 Hei Jeg har alltid vært plaget med kynnere i mine svangerskap, også dette. Har fått dem tidlig i svangerskapet, men har aldri opplevd at dette har startet en fødsel for tidlig. Kynnere kan være både ubehagelige og vonde. Jeg har selv vært plaget med vonde kynnere i det siste, og var på føden idag faktisk bl.a pga dette, fordi jeg synes de var litt vel vonde. Men fikk beskjed om at det er ingen fare for at jeg føder for tidlig selv om jeg har masse kynnere. Er nå 34+4, og må nok pent vente noen uker til før lillemann vil ut...
Celcius73 Skrevet 2. august 2012 #6 Skrevet 2. august 2012 Irritert livmor??? I forrige svangerskap hadde jeg hyppige kynnere fra uke 13, så ille at jeg etterhvert gikk mer og mer ut i sykemelding. Denne gangen begynte det ikke før rundt uke 28-29, men da mest når jeg stressa endel eller ble stående for lenge stille. Den siste uka har jeg hatt kynnere daglig, opptil flere ganger om dagen. Selv om kynnere er ubehagelige, så er det bra for livmoren - den trener til fødselen
lilleluli Skrevet 2. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2012 Irritert livmor??? I forrige svangerskap hadde jeg hyppige kynnere fra uke 13, så ille at jeg etterhvert gikk mer og mer ut i sykemelding. Denne gangen begynte det ikke før rundt uke 28-29, men da mest når jeg stressa endel eller ble stående for lenge stille. Den siste uka har jeg hatt kynnere daglig, opptil flere ganger om dagen. Selv om kynnere er ubehagelige, så er det bra for livmoren - den trener til fødselen ja det er det jordmodrene kaller det for..har dager der jeg har over 10 i timen og mange av dem er vonde slik at det der umulig å sove om natten...slitsomt
VinterSol+2 Skrevet 3. august 2012 #9 Skrevet 3. august 2012 Irritert livmor??? I forrige svangerskap hadde jeg hyppige kynnere fra uke 13, så ille at jeg etterhvert gikk mer og mer ut i sykemelding. Denne gangen begynte det ikke før rundt uke 28-29, men da mest når jeg stressa endel eller ble stående for lenge stille. Den siste uka har jeg hatt kynnere daglig, opptil flere ganger om dagen. Selv om kynnere er ubehagelige, så er det bra for livmoren - den trener til fødselen ja det er det jordmodrene kaller det for..har dager der jeg har over 10 i timen og mange av dem er vonde slik at det der umulig å sove om natten...slitsomt Sånn har jeg det og. Kynnere heeele tiden. De er ubehagelige, men ikke VOnde som rier. Dvs, første svangerskap trodde jeg de var vonde,en nå som jeg har opplevd rier, vet jeg at de føles på en annen måte.. På natten hjelper det med en liten sofapute under magen, sånn at magen ikke blir "hengende" om du skjønner? Prøver å skifte sitte og liggestilling ofte, gå med korte skritt og ta det med ro i bakker, trapper etc. Jeg har født tidlig en gang,men ikke pga kynnerne. Kynnerne mener de derimot har hatt effekt i så måte at jeg har raske, enkle fødsler, med svært effektive rier. Håper det er sakekn for deg også!
lott`n Skrevet 3. august 2012 #10 Skrevet 3. august 2012 Ble gradert sykmeldt på grunn av mye kynnere i 2. trimester, dette hjalp meg veldig. Tor for min del det var mye stress i forbindelse med jobb, en liten jente i verste trassalder og en samboer som jobber på sjøen. Har hatt "normalt" med kynnere i 3. trimester.
lilleluli Skrevet 3. august 2012 Forfatter #11 Skrevet 3. august 2012 Irritert livmor??? I forrige svangerskap hadde jeg hyppige kynnere fra uke 13, så ille at jeg etterhvert gikk mer og mer ut i sykemelding. Denne gangen begynte det ikke før rundt uke 28-29, men da mest når jeg stressa endel eller ble stående for lenge stille. Den siste uka har jeg hatt kynnere daglig, opptil flere ganger om dagen. Selv om kynnere er ubehagelige, så er det bra for livmoren - den trener til fødselen ja det er det jordmodrene kaller det for..har dager der jeg har over 10 i timen og mange av dem er vonde slik at det der umulig å sove om natten...slitsomt Sånn har jeg det og. Kynnere heeele tiden. De er ubehagelige, men ikke VOnde som rier. Dvs, første svangerskap trodde jeg de var vonde,en nå som jeg har opplevd rier, vet jeg at de føles på en annen måte.. På natten hjelper det med en liten sofapute under magen, sånn at magen ikke blir "hengende" om du skjønner? Prøver å skifte sitte og liggestilling ofte, gå med korte skritt og ta det med ro i bakker, trapper etc. Jeg har født tidlig en gang,men ikke pga kynnerne. Kynnerne mener de derimot har hatt effekt i så måte at jeg har raske, enkle fødsler, med svært effektive rier. Håper det er sakekn for deg også! hvor mange kan du ha iløpet aven dag da? synes intensiteten varierer veldig fra dag til dag..
VinterSol+2 Skrevet 3. august 2012 #12 Skrevet 3. august 2012 Hvor mange jeg kan ha ila en dag? Fler enn jeg klarer ha tellinga på,iallefall! Det spørs jo litt hvor i livmor kynnerne sitter også! Jeg syns det er verst når de enten fører til gangsperr, eller presser oppover så jeg får halsbrann... Jg vil tro at ti i timen er et monimum her, vært sånn alle svangerskapene, fra første trimester/tidlig i andre tri allerede. Man lærer seg liksom til å puste rolig, gå sakte, finne behagelige stillinger.. Man skal ikke legge seg flatt eller bare sitte, ligging kan faktisk trigge kynnerne var det en jordmor som sa til meg. Rolig bevegelse ila dagen, med hyppige pauser er det beste,. Kynnere er jo livmorens trening for fødsel, men det er jo plagsomt for det om, Når kynnerne blir rier, er det vondten jeg kjenner først, og sp må jeg kjenne etter med hånden om magen er hard. Med kynnerne kjenner jeg at magen strammer seg, og så blir det ubehagelig etterpå.
VinterSol+2 Skrevet 3. august 2012 #13 Skrevet 3. august 2012 Og ja, intensitet og varighet skal variere. Det er et godt tegn på at dette er "bare kynnere" faktisk En rie varer sjelden mer enn et minutt omtrent. (med hederlige unntak, så koart) og så er den helt borte. Til det kommer en ny. Kynnere kan jo både vare kort og lenge, være over hele magen eller bare på den ene siden, under eller over Og etterhvert som livmoren er godt trent, kan faktisk det p TENKE på kynnere gi kynnere, og babyens bevegelser kan gi kynnere, og at magen blir anstrengt (feks hvis du ligger på siden uten støtte under magen, sånn at magen "henger" litt) kan gi kynnere. De er plagsomme men nyttige!
lilleluli Skrevet 3. august 2012 Forfatter #14 Skrevet 3. august 2012 Og ja, intensitet og varighet skal variere. Det er et godt tegn på at dette er "bare kynnere" faktisk En rie varer sjelden mer enn et minutt omtrent. (med hederlige unntak, så koart) og så er den helt borte. Til det kommer en ny. Kynnere kan jo både vare kort og lenge, være over hele magen eller bare på den ene siden, under eller over Og etterhvert som livmoren er godt trent, kan faktisk det p TENKE på kynnere gi kynnere, og babyens bevegelser kan gi kynnere, og at magen blir anstrengt (feks hvis du ligger på siden uten støtte under magen, sånn at magen "henger" litt) kan gi kynnere. De er plagsomme men nyttige! takk..dette forklarer jo en del.. men har kynnere som ikke varer mer en noen sekunder og de som henger lengre i. noen får jeg menssmerter i etterkant av og andre kjenner jeg nesten ikke..slitsom og skummelt siden dette er første for meg så jeg vet liksom ikke det pluttselig kan være rier..
Augustspire<3 Skrevet 3. august 2012 #15 Skrevet 3. august 2012 Har hatt mye vonde kynnere siden uke 22. Og jeg har enda ikke født enda, er uke 39 i dag...
ÅNA Skrevet 3. august 2012 #16 Skrevet 3. august 2012 Viktig å ikkje stresse seg opp pga kynnere sjølv om det er vondt til tider....pust rolig og ro litt ned. Prøv evt å forandre tempo/stilling. Stopp gjerne opp og pust rolig. Fokuser på noko fint - det reduserer smertene...(gjelder alle smerter, men ikkje alltid lett å få til i praksis). Vanligere med kynnere for fleiregangsfødende, men ikkje uvanlig for 1.gangs heller. Som mange her skriv - ikkje farlig, men ubehagelig, men også nyttig. Satser sjølv på at pressriene mine blir kraftigare denne gangen (sjølv om eg hadde ein relativt hurtig og lett fødsel sist, så var pressriene svake slik at det tok 90min å få ut hovudet). Jordmor har sagt at det nok går fortare denne gongen. Lykke til!
lilleluli Skrevet 6. august 2012 Forfatter #17 Skrevet 6. august 2012 ikke så lett å tenke på noe fint når svetten siler og man har mangel på søvn og frustrasjonen når kokepunktet.. men er ikke like ille hele tiden.. skal på ny måling av livmorhals på onsdag så håper den fortsatt er uforandret..har enda ikke klart å glede meg over svangerskapet pga redselen for at det skal gå galt..pga at jordmødrene her sier at dette fort kan utvikkle seg til rier.
Milla-Mamma til 3 Skrevet 7. august 2012 #18 Skrevet 7. august 2012 Eg har hatt kraftige kynnere fra ca uke 18 alle tre sv. Skap. Dei to siste fødte eg på 3t og 45 min og denne gangen har eg samme problem. Sjå på da som positivt!! livmor trener seg og du får det lettere under fødselen. Me skal jo kjenna at me er gravid?
lilleluli Skrevet 7. august 2012 Forfatter #19 Skrevet 7. august 2012 Eg har hatt kraftige kynnere fra ca uke 18 alle tre sv. Skap. Dei to siste fødte eg på 3t og 45 min og denne gangen har eg samme problem. Sjå på da som positivt!! livmor trener seg og du får det lettere under fødselen. Me skal jo kjenna at me er gravid? joda klart man skal kjenne det:) men jeg har i overkant mye og smertefulle slik at jeg må gå på bricanyl..millemamma vardet du som slet med blødninger omtrent samtidig som meg??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå