Gå til innhold

Til dere som bruker temperaturmåler:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt til å bestille meg en temperatur måler,men når skal jeg egentlig begynne å ta den i bruk?

Er det rett etter mensen er ferdig?

Og kan jeg "tempe" meg fram for å finne ut når EL er?

Kom gjerne med flere tips og råd om temping som jeg bør vite om:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil heller anbefale Clear Blue monitor.I den brosjyren som følger med står det at å måle temp ikke blir nøyaktig for den viser forhøyet temp etter EL og ikke før som på monitoren...

Dessuten må man måle til samme tidspunkt hver dag og ikke bevege seg før man har målt.

Skrevet

Takk for tips anonym, jeg skal ta det med i betraktning:)

Flere som vil komme med sine for/ imot synspunkter om temperaturmåler?:)

Skrevet

Jeg bruker begge deler. Monitoren kan ikke vise sikkert at el har vært, men det viser temp. Men temp viser ikke når el ER, bare at den HAR VÆRT. Skjønner? El-tester viser stigning av visse hormoner i kroppen som skjer før el - altså viser den at kroppen forbereder seg på å slippe et egg. Men det er ikke alltid at egget slipper når det skal. Derfor greit å tempe også. Om du har veldig regelmessig syklus, holder det å tempe, fordi du da vil se et mønster over hvilken syklusdag tempstigningen begynner, og kan da regne el på dagen før dette skjer. Les f.eks. på fertiliyfriend.com . Det finnes en app til smarttelefon som hører til. Den er veldig bra :-)

Skrevet

Og jeg temper hver dag hele måneden. Bruk et skjema som er for sånt for å få det nøyaktig. Og igjen, bruk gjerne fertilityfriend eller ovuview på mobil. Der kan du føre inn temp daglig, og så lager programmet en graf.

Skrevet

Takk Elibjo:)

Wow, jeg blir nesten litt overveldet over hjelpemidlene som må til for eventuelt å treffe riktig på EL og mulgens bli gravid:S

Har dere noen tips om nettsteder som selger litt billigere Clearblue fertility monitor enn de på apoteket? :)

Skrevet

Ble helt overveldet selv, jeg! Er i min 4. pp nå, så har akkurat begynt å lære. Og du verden så mye det er man ikke vet!

Vet noen har kjøpt selve monitoren på finn og e-bay. Kjøpte på apotek, jeg. Men testpinnene kjøper jeg på billige-tester.no. De koster over 300 på apoteket, tror jeg, men 200 på den nettsiden.

Må bare skryte litt mer av fertilityfriend mens jeg holder på. Der kan du lese om alt du lurer på og alt du ikke ante at du lurte på :-)

Skrevet

Jeg er i min 9pp og har bare brukt EL strimler og gr-test strimler hittil.

Kjenner at jeg må ta i bruk andre metoder nå.

Takk,jeg skal sjekke fertilityfriend med en gang:)

Skrevet

Jeg bruker Pearly og har vært veldig fornøyd. Du kan vel begynne å bruke den med en gang, når den viser rødt så kan du bli gravid. Det tar nok minst en syklus før den finner ut ca. når du har EL (det vil bli mange røde dager i begynnelsen pga at den er usikker). Når du da har registrert mens i noen dager kan du bla tilbake og den vil da lyse når du hadde EL siste syklus. Når du har tempet litt ser du nok på tempen selv når du har EL også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...