Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en førstegangs så er det en jungel i merker og størrelser ute å går. Nesten som når en fikk mensen for aller første gang og måtte bare kjøpe noe for å teste ut hva som passet en ;)

Hvilket merke anbefaler du? Og hvorfor ikke evt?

Hvilke størrelse opererer de fleste merker med? Er str 1 f.eks fra nyfødt? Kikket meg blind idag på Kiwi, selv om det enda er en stund til jeg må handle inn slikt (desember-barn, men panikk for å kjøpe noe "feil" og butikkene er stengt hele julen)...

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er første gangs så har ingen erfaring.

MEN... Har fått tips av venninner.

Så har kjøpt inn str 1 og 2 av Libero. De syntes Libero er best de første kanskje 6 mnd, så når barnet blir eldre har de likt pampers best :)

Skrevet

Vi brukte Libero i de to første størrelsene, for så å bytte til pampers, akkurat som Lisse anbefaler :) MEN jeg liker også landlord sine. Vi kjøpte en pakke en gang, og var så fornøyde at vi byttet til det for en periode. Det jeg liker med pampers er at de virker mye tynnere og luftigere enn feks landlord sine, men jeg merker ingen forskjell på vesla. Hu er ikke noe klammere når hun bruker de billige selvom de er tykkere.

Skrevet

Vi likte libero da gutten vår var nyfødt, brukte vel str.1 og 2.

Så skifta vi til pampers etterhvert, pga. at pampers-bleiene er tynnere og virker mer behagelige.

Så når vi skulle begynne med str. 5 og 6 så skifta vi til libero igjen:) Det pga. at de passer bedre på vår lillegutt:)

Vi har også prøvd mummin-bleier og coop, men det funka ihvertfall ikke her:)

Skrevet

Så lenge ikke barnet er permaturt kan man begynne rett på str 2 i feks Libero.Det lønner seg alltid å bruke``litt``store bleier så slipper man lekkasjer av ulike slag.Jeg var mest fornøyd med Libero,men ikke den tynne utgaven.Pampers også er for tynne,sønnen min tisset igjennom de flere ganger.Ellers så brukte vi Coop sine egne bleier,de var billige og kjempefine.

Skrevet

Hehe mente selvfølgelig prematur:)

Skrevet

Hvor mange pakker beregner dere på f.eks 2 uker da når babyen er nyfødt? Av f.eks Libro sine? Jeg aner ikke hvor mange bleier som er pr pakke en gang jeg... *flau*

Får en bleier på sykehuset eller må en ta med selv?

Skal som sagt få desember-barn, så har panikk for å gå tom for bleier eller kjøpt for små/store om butikkene er stengt...

Skrevet

Det er bleier på sykehuset så det trenger du ikke tenke på. I starten skifter man vel kanskje 6-8 ganger i døgnet...sånn ca.

Skrevet

Du får så mange bleier du trenger på sykehuset.Er jo bare å kjøpe inn 3-4 pakker(koster ca 20 kr) så har du.Man må skifte ganske ofte på de små så de ikke blir såre+at de jo spiser hele døgnet.

De selger bleier på bensinstasjoner også da... :) Kjøp 4 pakker du

Skrevet

Vi brukte libero str 1 og 2 de første mmdene . Etter det prøvde vi oss litt frem kjøpte litt forskjellig merker , pampers var bedre en libero syns jeg men coop sine er suuuuuper bra ! De er tynne og de holder lenge ingen utslett eller noe sånt på lillegutt så nå ruker vi kun de ! De koster 30 kr og du får 50 bleier ca. Men libero og pampers koster en formue og du får veldig lite bleier . Anbefales absolutt !

Skrevet

Her har jeg skiftet merke etter størrelsen på barna. Når de har vært litt tykke og gode har Libero helt klart best bleier. I tynne perioder pampers.

Syns egentlig de første ukene har vært helt det samme hvilke bleiemerke man bruker men som de sier over. Størrelse 1 er for bitte små babyer. De to siste har jeg gått rett på størrelse nr. 2. Født ca 3600.

Mye mindre lekkasje da :-)

Skrevet

Ei venninne fikk en gutt på ca 3400g. Hun brukte da str 1, for ellers gikk bleia langt opp på magen. Men str 2 hadde jo passet også.

Hver bleiepakke kostet 10 kr på OBS, så jeg kjøpte en av hver.

Skrevet

Har brukt Libero. De er stivere enn Pampers, men Pampers er visstnok mer behandlet med parfymerte stoffer som kan irritere huden.

Skrevet

Her går det i Libero. Pampers har vist seg å fungere litt bedre på natten nå som første jenta vår er blitt 2 år, men har alltid vært veldig fornøyd med Libero. Pampers bruker parfyme og lotion, i alle fall i de minste størrelsene, det synes jeg ikke noe særlig om.

Skrevet

nokon som veit om coop har bleier i minste str. - altså som passer til nyfødte? Har kun funne frå ca 5kg og opp....var best i test og har vore kjempefornøyd med dei til nr 1 når han vart stor nok til dei....har så langt handla inn både Libero og Pampers i str 1 (1pk av kvar).

Måtte forresten slutte med Coop sine til nr 1 pga vart så god at han ikkje merka at han tissa i bleia - gjekk over til billigmerker kjøpt på Rimi/Rema o.l. slik at han lettare slutta tisse i bleia og ville på do/ha av bleia....

Husker at me veksla på Libero og Pampers med nr 1 - det pga at str. 1 er/var ulik hos dei 2 merka, slik at når den eine vart liten passa neste merke, og slik bytta me på....mindre lekkasje på den måten hos oss....

Skrevet

Vi bruker bare Libero, syns ikke lotion har noe å gjøre i bleier, sånn som pampers sine bleier.

Vi brukte Pampers når førstemann var liten, men han ble bare sår av de.

Skrevet

Hvor bor du siden butikkene er stengt i julen? Her er de åpen til formiddagen på julaften og kun stengt 1. Juledag og 1. Nyttårsdag. Redusert åpningstid imellom men brustadbua har åpent:) et tips er å skriv etter gratispskkene man kan få, det er det med bleier, så får en testet ut litt forskjellige :)

Skrevet

Her brukte vi libero fra første stund, men syns de var litt stive i nyfødt så kjøpte en pkt med pampers og syns de var myke, MEN det luktet jo så fælt av tisset når vi brukte de bleiene!

Så her anbefaler jeg libero :)

Skrevet

Liker best pampers da de er mykere, men når er straks kommer til str 3 skal jeg bytte til billigbleier, enten Coop eller noen andre. Har hørt det finnes noen lilla som ligner pampers sine, men hva de heter aner jeg ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...