Gå til innhold

Hvor mye jobb er det å ha katt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke så god helse akkurat nå, dermed faller mye av hus og hjem på mannen. Han nekter når jeg sier at jeg ønsker meg (oss) katt, skjønner han jo, men er det så mye jobb?!

Har ønsket meg katt i mange år og når vi nå endelig har flyttet ut på "landet", tenker jeg mye på det.

Tenker også at det er fint for barna :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Lite jobb. Mest kos :)

Det som er "jobb" er å sørge for et godt hjem, mat, rent vann, pass når man reiser bort, kastrering / sterilisering, vaksine, chip (dersom man ønsker det) og eventuelt kattedo, bytte sand og vaske den med jevne mellomrom.

Jeg har hatt katt i snart 8 år. Han er en hittekatt som kom til meg da han var kun noen uker gammel og selv om han er litt av en personliget og en aldri så liten snåling så er det utrolig kos med katt og jeg ser hvor mye glede datteren min har av katten :)

Katt er stas.

Skrevet

det er så mye arbeid som du gidder å legge i det. er det en vanlig korthåret huskatt, krever de mat, og få være ute på natten, så der er det kun ut og inn som er arbeid, og helle i tørrfor, og gi de rent vann hver dag....og den kosen dere ønsker å gi den, og det håper jeg er endel så lenge dere ønsker å ha en katt. katten trenger kos og nærhet for å trives....

er det er rasekatt derimot, er det mye arbeid, om den er langhåret....burde undersøke hva hver rase krever evnt....

Skrevet

Null stress med katt, bare kos :)

Vi sørger for at pusen vår alltid har mat og drikke og så har han en balje med kattesand i tilfelle han ikke kommer seg ut når han må på do.

Katter røyter litt, spesielt om sommeren, og man må støvsuge sofaen en gang ekstra i uken.

Ellers klarer katten seg selv :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har 3 katter, og det er ikke akkurat mye jobb. Gi de vann og mat hver dag, og slippe den ene inn og ut. De 2 andre bruker katteluke. De ligger som regel og koser med oss i sofaen på kvelden. De er også så knyttet til oss at de blir med når vi drar på hytta. Da slipper vi de ut av bilen når de må på do, he he. Også er de ute og inne på hytta, akkurat som hjemme:)

Skrevet

tuddeldu Saptein:)

Vi har to katter, og for oss er det ikke mye jobb:) Vi har katteluke, så de går inn og ut som de vil. Den ene katten er feit og lat og den andre ser vi bare i ny og ne(Naboene har adoptert katten delvis, helt greit for oss og dem. Maten er hos oss, men katten koser seg MASSE der)

Du må ta katten til dyrlege en gang i året for vaksine, men ellers er de ganske greie. En kattunge krever litt mer, men det går seg til:)

Jenta storkoser seg med kattene og lærer mye om hvordan hun kan behandle de.

Kom gjerne på besøk med ungene, så skal de få hilse på våre katter:)

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Næh, ikke noe arbeid i det hele tatt. Velg en korthåret, så blir det enda mindre jobb :)

Hvis dere adopterer fra Dyrebeskyttelsen får dere en ferdig vaksinert, chippet og kastert katt for rundt 800 kroner. Jeg adopterte min katt i fjor, og han er kjempeskjønn. En riktig kosegris!

Skrevet

Kommer litt an på katten, men vanligvis veldig lite jobb.

Enig med det Lykke Fryd sier, men må tilføye at mat fra dyrlege er å foretrekke for kattens helse. Det er også billigere i lengden.

Skrevet

Katter er mere kos enn jobb. Har dessverre en rasekatt som sliter mye med magen, så har blitt en del diaré opptørking. Men den er helt skjønn.

Vi har alliert oss med naboene så de passer kattene når vi er borte i helgene.

Skrevet

Åååå, nå fikk jeg ikke noe mer lyst på katt da ;)

Trenger en liten kosekatt jeg, håper bare mannen skifter mening. Han er dessverre ikke noe kattemenneske, så det blir "min" katt.

Sitter og kikker på kattunger og har mest lyst til å finne en i helgen mens han er borte, hehe.

Be om tilgivelse heller enn tillatelse ;)

Kortslutning;

Ja, det vil vi gjerne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...