Gå til innhold

mensen, gravid, trening.... så usikker.

Anbefalte innlegg

Fikk mensen på mandag som normalt. Har merket at jeg har hatt mindre blødninger en normalt. Tok en test i dag som viste gravid 1-2 uker. Frunnen til jeg tok testen var den konstante kvalmen jeg har hatt i 2 dager. Men jeg klarer ikke helt å glede meg da jeg er så usikker på om den kan stemme. Andre som har hatt det slik?

Jeg trener også crossfit flere ganger i uken samt jogging. Bør jeg slutte med dette?

Merker at jeg er kjempe forvirret når det gjelder trening. Håper at noen kan hjelpe meg med dette:-)

Fortsetter under...

Hei kjære deg :) Jeg hadde det på samme måte når jeg fant ut at jeg var gravid. Det måtte 7 (!) tester til for å overbevise meg om at det stemte :P Så bare slå deg til ro, du. Du er nok gravid. Gratulerer, forresten! :D

Når det gjelder treningen kjenner jeg meg igjen i det du skriver. Jeg trener også en del, og hos meg går det i tung styrketrening 3 ganger i uka og kondisjon 1-2 ganger. Jeg har lest mye om dette nå, og funnet ut at jeg kan trene like mye som før, men at jeg bør trappe ned på tyngden på vektene. Spesielt i baseøvelsene knebøy, benkpress og markløft bør man ikke trene så tungt som før. Som en regel bør man klare 8-12 reps og kunne puste seg gjennom hele settet.

Ellers kan man tenke at graviditetstiden er tiden for å vedlikeholde treningen og formen du er i, også kan du spare de prestasjonsfremmende øktene til tiden ett fødselen, når du er i form igjen :) Håper du fikk svar på det du lurte på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...