Gå til innhold

Hvordan har barnehage starten gått?

Anbefalte innlegg

Her har det gått egentlig ganske bra. Han har utforska og lekt seg fra første minutt. I dag (dag 4) var alt over og ut når jeg dro, og det hadde tatt litt tid før han roa seg (verker i mammahjertet). Men virker alt i alt som han kommer til å trives:)

Fortsetter under...

Hei, første dag var i går. Her går det ikke bra. I går gikk det supert, men da var vi der. I dag ble hun veldig lei seg. Vi var der i ca 20 min også gikk vi og var borte i 2 t. Hun gråt nesten hele tiden. Når vi kom tilbake var hun helt utkjørt. De sa hun hadde lekt litt. Men huff, mamma hjertet blør. Jeg synes dette er helt grusomt. Jeg er veldig lite følsom, men på dette er jeg helt knust. Vi har værdens beste bhg. Storesøster går der. Og erfaringen fra storesøster tilsier at det går over. Men fy så vondt det gjør i mamma hjertet. Jeg hater denne perioden. Fra mandag så er det levering kl 730 og henting kl 1530. Føler meg som en heks. Men det er ingen reel alternativ å være hjemme med henne!

Lykke til til alle andre

Vesla begynnte i går. Var der i 3 timer i går å lekte. Hu ropte "hade" til oss flere ganger mens hu lekte. Ensa ikke at vi var der en gang.

Så i dag leverte vi 09.15. Var der i 5 min og så at alt gikk bra. Hu begynnte å leke med de andre barna med en gang. Vi sa "hade" og fikk kos og nuss. Fortalte at vi kom tilbake etterpå og henta hu, men nå skulle hu være her å leke med de andre barna. Hu lekte videre og vi gikk. Henta hu kl 2, så ble kort dag, men hu storkosa seg. I mårra blir det å levere 9 og hente 3-4 tiden.

Krysser fingrene for at det forsetter slik, med ingen sure miner :D

Hun blir 2 år i oktober.

Å huff jeg gruer meg..vesla starter i neste uke og vi har ikke mulighet til Å ha korte dager i begynnelsen etter tilvenning slik jeg egentlig hadde hÅpet..tenker litt pÅ Å ringe Å spørre om vi kan komme og være der noen dager før tilvenning ogsÅ, er det noe bhg som regel ikke vil at man skal gjøre?? tenker pÅ at de kanskje har mange andre pÅ tilvenning ogsÅ og at det blir mye folk..men jeg har nemlig fri dagene før sÅ hadde vært sÅ godt hvis hun kunne hatt en myk tilvenning og at jeg hadde vært der sammen med henne bare en stund et par dager før de tilvenningsdagene..hva tenker dere andre? dum ide? blir hun kanskje vant til at jeg skal være der da og det kan bli enda verre nÅr jeg skal dra??

MÅ innrømme jeg blir skremt av Å lese det som du skriver over her Suprim..2 timer der hun nesten bare grÅt?? :(

Det er jo bare å ringe og spørre? Alle barn er forskjellige, og de vil sikkert hjelpe deg på best mulig måte de kan. Hvis du har fri dagen før så burde det jo ikke vært noe problem om dere kunne kommet en tur, om ikke det passer i flere timer, men en halvtime hvertfall. Ring og spørr! Det værste de kan si er nei ;)

Vår begynte i mai, men vi var noen ganger å lekte i barnehagen før hun startet, vi var der på kvelden og i helgene når det ikke var folk der. Da ble hun kjent med uteområdet. Så om du ikke får lov å komme før er det et alternativ.

Barnehagen var redd vi måtte ha ny tilvending siden hun hadde ferie i en mnd. Men det gikk bra. Tilvendingen vår i mai gikk veldig bra. Ble jaget hjem dag nr to. Dag nr en var hun ikke redd for å gå alene på utforskning med en av de ansatte. Vi har prøvd å ha korte dager på vår, men hun vil ikke hjem. så ofte er vi der og leker litt før vi drar hjem. Er nå 15 mnd.

Annonse

Småen(15 mnd) begynte igår. Da var vi der i 2,5 time og hun stoooooorkoste seg med de 2 andre barna. De blir totalt 9 ut året, og har valgt å ta inn 1-2 barn om dagen nå under tilvenningen. Idag derimot.......jeg var der i en time før jeg gikk, og hun var noe klengete og skeptisk til de andre barna. Heldigvis ble hun litt varm i trøyen, så da gikk jeg. Hun ble hentet rundt 1230 :)

Lurer litt på hvordan det skal gå i neste uke, da hun kun har vært der 3 dager denne... får ha en litt myk star mandagen og se henne an til resten av uken :)

Ja to timer med nesten bare gråt. Men det viktigste å huske er at er du rolig så er gjerne barnet det også. Ikke tenk på min historie. De aller fleste klarer seg veldig bra og det gjør helt sikkert din også. Min er 15 mnd og leker utrolig godt ellers, så jeg regnet med at dette går fort over.

Lykke til, du får si fra hvordan det gikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...