Rds Skrevet 2. august 2012 #1 Skrevet 2. august 2012 Fikk brev fra NAV og fått innvilget permisjon. Jeg skal ha all ferien min fra i år 5 uker etter at barnet er født. De ukene skal vel permisjonen fryses og fortsette som normalt etter ferieukene mine. Men datoen som stod på brevet når jeg skal tilbake på jobb har ikke regnet med den perioden på 5 uker " ekstra". Hva står det til dere? Og hvor mange uker har jeg krav på med 100% permisjon, 80% lønn hvor far skal kun ha 12 uker pappaperm?
.Lillemy. Skrevet 2. august 2012 #2 Skrevet 2. august 2012 57 uker med 80 % dekningsgrad, dvs hvis far bare skal ha 12 uker, så er det 45 uker du skal ha. 3 av ukene er før termin, så 42 uker etter termin :-) På mine papirer fra Nav er ferien inkludert i permisjonen, så permisjonen er flyttet de ukene jeg har ferie. :-)
lott`n Skrevet 3. august 2012 #3 Skrevet 3. august 2012 Husk at du er pliktet å ta ut 6 uker mammapermisjon/barselpermisjon etter fødselen, ferien må da forskyves litt slik at den kommer etter dette. Permisjonen skal fryses/stoppes når du har ferie og begynne igjen når ferien er over. Stemmer ikke dette i papirene dine ville jeg tatt en telefon til NAV og hørt hva som har skjedd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå