Gå til innhold

Afipran, noen erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funker det med en gang hos dere?

Tar det mot kvalmen, startet med de i går, men merker ikke noe bedring ennå, tar det kanskje litt tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det funket ikke på meg. Var kun salt lakris og ritz kjeks som funket mot kvalmen hos meg

Skrevet

Har ikke prøvd salt lakris, potetgull og ritz kjeks har funket, men ikke nå, loff funka heller ikke!

Kaster ikke opp, men er konstant skikkelig kvalm og brekker meg for det meste :(

Skrevet

det eneste som fungerte for meg var rista loff skiver med smør.

Skrevet

afipran fungerte ikke på kvalme hos meg heller...men det hjalp litt på magen (jeg var veldig forstoppet, beklager detaljene) ;-) saltstenger funker bedre på kvalmen..

Skrevet

Afipran ble jeg helt tullerusk av + at den ikke hjalp mot kvalmen i det hele tatt! Jeg ble helt ør i hodet og urolig i kroppen, ingen god kombinasjon til kvalme. Salte pingviner og melk hjalp litt for meg :)

Skrevet

Jeg brukte Afipran i mitt forrige svangerskap pga ekstrem kvalme. Å den funket ganske godt pÅ meg. Var faktisk det eneste som gjorde at jeg klarte Å stÅ opp om morgenen. Tok litt tid før den virket da, men nÅr den virket, var den min beste venn. Denne gang har jeg fÅtt den samme kvalmen, men fÅr ikke Afipran. Har fÅtt ny lege, og denne nye legen vil ikke skrive ut noen ting til meg fordi jeg er gravid. Arg.

Skrevet

fikk afipran denne gangen, men ble bare utrolig trøtt og fikk hodepine i tilegg til kvalmen. Hjalp ingenting altså, og jeg sluttet med dem ganske raskt igjen.

Skrevet

Jeg har fått både afipran og noe som heter stemetil (?). Har ikke prøvd afipranen enda, fordi den andre fungerer helt supert :)

Spør legen om denne medisinen istedet, den er helt kanon :)

Skrevet

Jeg har fått både afipran og noe som heter stemetil (?). Har ikke prøvd afipranen enda, fordi den andre fungerer helt supert :)

Spør legen om denne medisinen istedet, den er helt kanon :)

Stemetil ? Den skal jo ikke brukes avgravide står det på felleskatalogen :o

Kunn i nød...

Skrevet
Jeg har fått både afipran og noe som heter stemetil (?). Har ikke prøvd afipranen enda, fordi den andre fungerer helt supert :) Spør legen om denne medisinen istedet, den er helt kanon :)
Stemetil ? Den skal jo ikke brukes avgravide står det på felleskatalogen :o Kunn i nød...

Fikk den av en fødselslege, så jeg stoler 100% på at han kan sakene sine ;)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å slutte med den med en gang etter innsett av legene på fertilitetsklinikken, for jeg brukte disse mot uro og angst...:o forskjellige ting som blir sakt, men på felleskatalogen er det ikke anbefalt å bruke i graviditet da det kan føre til diverse skader hos fostret...

Skrevet

Kan være forskjell i dosene også. Jeg tar en veldig liten dose...

Skal ta en prat med legen min om de :)

Skrevet

Jeg tok 10 mg husker jeg :) ta en prat å høre :) går sikkert greit i en loten periode, men står at over lenger tid kan det gi skader til fostret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...