Gå til innhold

Keisersnitt uten tilstrekkelig anestesi.

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en stor jente for 12 uker siden. etter tre dager med modningstabeletter og drypp bestemte legen seg for hastekeisersnitt da lillemors puls var blitt alt for høy, å jeg ikke hadde så mye mer å gi.

Da det ble avgjort at d skulle bli KS skjedde alt VELDIG fort, å vips så hoppet jeg avsenga, å gikk over til operasjonsbordet. hadde på dette tidspunktet epidural, men kunne likevell bevege meg greit.

Anestesilegen uttrykte at jeg kom til å kjenne når dem skulle ta ut barnet, men at dette ikke skulle være vondt. Der tok han feil.

Det utvendige snittet kjentest vagt, men det innvendige snittet som var på langs, kjentes ubeskrivelig! operasjonen stanset, kaos hersket, mannenmin ble hevet ut i "slusa", å jeg ble umiddelbart lakt i narkose. Anestesilegen har i ettertid sakt: "dersom det var en mer erfaren Anestesilege hos dere under keisersnittet, så hadde han nok tatt litt andre valg", og har så beklaget seg.

Så over til spørsmålene mine:

1. er det noen andre som har opplevd dette?

2. Burde jeg godta unnskyldningen, å la saken ligge, eller burde det sendes klage?

Fortsetter under...

Kjente når dem begynte å skjære fordi den ekstra sterke epiduraken ikke hadde begynt å virke skikkelig.. Så de venta litt og da gikk detfint:) hadde kanskje ville undersøkr litt om hvorfor og hva det andre balget var viss d u ikke fikk svar på det.

Jeg kjenner noen dette skjedde med, bare at der ble det ikke fanget opp at hun kjente ALT de gjorde.

Jeg vet ikke om du kommer noe videre med saken, men jeg ville i alle fall bedt om en time på sykehuset med gyn og anestesilege, slik at de fikk forklart deg hva som virkelig foregikk.

Et par ting til:

- De "toppet opp" epiduralen du allerede hadde fått, eller fikk du spinal? Jeg hadde også epidural inne da min fødsel endte i haste-ks. Operasjonssykepleier (tror jeg) spurte anestesilegen om han skulle bruke epiduralen, eller om han skulle sette spinal. Legen var veldig klar på at han skulle sette spinal, og den satt da også som et skudd (nesten litt for bra...). Men jeg vet ikke om det er direkte feil å toppe opp en epidural ved et haste-ks. Hva slags valg var det han mente at en mer erfaren anestesilege ville tatt som var annerledes - var det å velge spinal i stedet for epidural?

- litt urelatert, men vet du hvor høy hjertefrekvensen til barnet ditt var? Min var oppe i 200 flere ganger, og lå jevnt på 180 i flere timer (uten variasjon, annet enn disse toppene på 200...). Det er ikke bra. Men jeg har ikke fått noen leger til å si noe annet enn at det bare betydde at barnet måtte ut ganske snart, men at det ikke hastet veldig... :S Det er ikke noe gøy når man føler man bare har fått en sensurert versjon av sannheten - noe du kanskje føler, også?

NN over her

• 4 uker senere...

jeg hadde spinal på første ks og epi på 2.

tror kanskje din anestesilege ikke lot epien få funke godt nok.

på meg så kløp de med med tang forskjellige plasser på kroppen og spurte hva jeg kjendte.

begge mine har også endt opp i haste ks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...