Gå til innhold

Litt økt blodtrykk i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag og fikk målt blodtrykket til 140/90. Var en annen lege enn vanlig. Urin var helt negativ. Hun ville ha meg inn til sjekk igjen til uka, så da blir jeg jo uroooolig, selvfølgelig :(

Prøver å la være å søke for mye på nettet, for da blir man jo reddere enn reddest...

Noen med beroligende erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Var hos legen i dag og fikk målt blodtrykket til 140/90. Var en annen lege enn vanlig. Urin var helt negativ. Hun ville ha meg inn til sjekk igjen til uka, så da blir jeg jo uroooolig, selvfølgelig :( Prøver å la være å søke for mye på nettet, for da blir man jo reddere enn reddest... Noen med beroligende erfaringer??

Har stort sett hatt 120/80 hele veien...

Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg lå på det samme i dag, har liggi på ca 120/75 ellers og fikk beskjed om at det var litt i grenseland, men greit så lenge det ikke var utslag på urinprøven eller andre tegn på svangerskapsforgiftning (plutselig mye vann i kroppen etc). Så så lenge man føler seg grei elles er det nok ikke noe å bekymre seg for. Men skulle du få mye vann i kroppen eller tung hodepine kan du jo sikkert være obs og slå på tråden til føden. Jeg tipper at grunnen til at jeg har økt blodtrykk nå er fordi jeg har termin i dag og er ordentlig stressa for å gå lenge over.

Skrevet
Jeg lå på det samme i dag, har liggi på ca 120/75 ellers og fikk beskjed om at det var litt i grenseland, men greit så lenge det ikke var utslag på urinprøven eller andre tegn på svangerskapsforgiftning (plutselig mye vann i kroppen etc). Så så lenge man føler seg grei elles er det nok ikke noe å bekymre seg for. Men skulle du få mye vann i kroppen eller tung hodepine kan du jo sikkert være obs og slå på tråden til føden. Jeg tipper at grunnen til at jeg har økt blodtrykk nå er fordi jeg har termin i dag og er ordentlig stressa for å gå lenge over.

Skal være obs, ja. Takk for svar, og håper ting starter for deg snart :)

Skrevet

Det er undertrykket ditt som er litt høyt. Normalt ligger det på ca 60-80 og helst ikke over 90. Mitt har i hele sommer vært mellom 85-90, dvs i grenseland. Men sålenge du ikke har noen andre plager og det ikke stiger mer er det tette kontroller som gjelder. Og det virker jo som om legen din vill sjekke deg snart igjen:-).

Skrevet
Det er undertrykket ditt som er litt høyt. Normalt ligger det på ca 60-80 og helst ikke over 90. Mitt har i hele sommer vært mellom 85-90, dvs i grenseland. Men sålenge du ikke har noen andre plager og det ikke stiger mer er det tette kontroller som gjelder. Og det virker jo som om legen din vill sjekke deg snart igjen:-).

Ja, hun ville sjekke om en uke igjen. Har ikke hodepine, urinprøven var helt fin, litt ødemer - men ikke veldig mye.

Skrevet

Ja, hun ville sjekke om en uke igjen. Har ikke hodepine, urinprøven var helt fin, litt ødemer - men ikke veldig mye.

Slappe av og ingen fysisk aktivitet sier legen til meg. Ikke alltid så enkelt...:-)

Skrevet

Eg var på kontroll på tysdag og då var blodtrykket mitt på 136/93. Fekk streng beskjed om å roe heilt ned, og holde meg på sofaen. Er i veke 36.

Dørgande kjedelig, men her ligge eg! Føle meg i toppform, og då er det ekstra kjedelig å ligge og sløve heile dagen....

Skal på ny kontroll tysdag og håpar blodtrykket er normalt igjen då :)

Var forresten ein annan lege enn vanlig med meg og. Ho her er veldig erfaren, har fleire ungar sjølv og eg følte ho visste kva ho snakka om, så eg gjer som ho seier. Heller føre var! Hadde omlag like høgt blodtrykk (over 90 på undertrykket) i veke 32 då eg var hos fastlegen min, men han sa ikkje noko spesielt eigentleg. Ho her var superstreng mot meg. "Den einaste jobben din no er å passe på deg sjølv og babyen! Flytting og pakking får mannen din ta seg av. Du skal ikkje lage middag eingong!" blabla. Hehe :)

Skrevet
Eg var på kontroll på tysdag og då var blodtrykket mitt på 136/93. Fekk streng beskjed om å roe heilt ned, og holde meg på sofaen. Er i veke 36. Dørgande kjedelig, men her ligge eg! Føle meg i toppform, og då er det ekstra kjedelig å ligge og sløve heile dagen.... Skal på ny kontroll tysdag og håpar blodtrykket er normalt igjen då :) Var forresten ein annan lege enn vanlig med meg og. Ho her er veldig erfaren, har fleire ungar sjølv og eg følte ho visste kva ho snakka om, så eg gjer som ho seier. Heller føre var! Hadde omlag like høgt blodtrykk (over 90 på undertrykket) i veke 32 då eg var hos fastlegen min, men han sa ikkje noko spesielt eigentleg. Ho her var superstreng mot meg. "Den einaste jobben din no er å passe på deg sjølv og babyen! Flytting og pakking får mannen din ta seg av. Du skal ikkje lage middag eingong!" blabla. Hehe :)

Her tar vi det også med ro, bekkenløsning.... :(

Fint å høre fra flere med samme opplevelse

Skrevet

Undertrykk på 88 idag. Alt det andre var i orden. Ny kontroll torsdag. Ha en fin og rolig helg ladies:-)

Skrevet

Har du hyppige kontroller pga blodtrykket, Lillian C?

Trudde det var greit så lenge det var under 90 på undertrykket... Er du langt på veg?

Vi har kjøpt oss hus og skal ta over det på søndag, så virkelig midt i blinken å vere dømt til sofateneste akkurat no. Jaja! Det ordnar seg vel med alt det praktiske får eg tru :)

God helg!

Skrevet

Ja en gang pr uke. Min lege sier også at det er greit så lenge det er under 90 men siden jeg har surret rundt 88-90 hele juli så er det grenseland og derfor sjekkes det litt oftere enn vanlig. Er 35 uker på vei. Jeg er ikke sofaliggende, mer som vanlig men tar det allikevel lungt. Inga lange gåturer, ikke jobb, ikke mange timer på shoppingsente Etc.

Men det begrenser seg jo av seg selv; er såååå sliten nå mot slutten. Er ferdig m oppussing av 2 barnerom og diverse annet her og etter det trur jeg luften gikk ur meg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...