Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg kikker på litt vinterdresser på nett, og lurer på hvilken størrelse str 1 og 2 tilsvarer? Han bruker nå 74/80, men til vinteren blir det vel mer str 86 han passer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke merker er det snakk om da? Har ikke sett størrelse 1 og 2 brukt om dresser før, da må det i såfall bety år.

Skrevet

Det er en Skogstad vinterdress. Syns bare jeg har hørt tidligere at str 1 og 2 ikke tilsvarer år.. men jeg er sannelig ikke sikker.

Skrevet
Det er en Skogstad vinterdress. Syns bare jeg har hørt tidligere at str 1 og 2 ikke tilsvarer år.. men jeg er sannelig ikke sikker.

I Skogstad tror jeg 1 og 2 står for år ja, mener jeg såg på noen jakker og fleecedresser nylig hvor det stod 1 og 2 i hvertfall.

Skrevet

Vet ikke om det gjelder for dresser, men bukser og gensere i Skogstad er store i størrelsen.

Vi kjøpte vinterdress i størrelse 1 år på Stormberg til jenta vår. Vi prøvde både 1 og 2 år, og størrelse 1 år var veldig stor nå. Så håper den passer til høsten. Hun bruker størrelse 86 til vanlig, så hun er ikke liten. Fikk som forklaring at størrelsen var ment til å vare til de var 2 år. Men det er jo ikke sikkert det gjelder Skogstad, det vet jeg ikke.

Om du har mulighet til å prøve vil jeg anbefalle det.

Skrevet

Skogstad sine klær er generelt store i størrelsen etter min erfaring. Jeg har en stor liten gutt på 1,5 år. Han er nesten 90 cm nå og kan fremdeles bruke Skogstad jakkene i Str. 1. Men som andre her sier, så vil jeg anbefale og prøve først. Det kommer jo helt an på hvor lange de er i ryggen, bena o.l. om det blir stort eller smått. Jeg har bestilt litt i Stormberg nå til barnehagestart. Da har jeg valgt str. 3 på det meste for å være på den sikre siden siden han er såpass stor. Han bruke str. 92-98 i vanlige klær allerede.

Skrevet

Jeg ville rett og slett tatt barnet med i en butikk og fått prøvd dressen. Er så vanskelig å vite hvilken størrelse man skal velge. For det første vokser barna ujevnt, for det andre er størrelsene forskjellige i de forskjellige merkene. Sånn generelt råd så ville jeg kanskje valgt størrelse 86 om han bruker 74/80 i klær fra før. Er greit å ha litt å vokse i, men den bør heller ikke være så stor at han drukner i den, for han skal jo kunne leke i den også. :)

Skrevet

Skogstad sine har vært kjempestore! Iallefall lange. Har en i 3år til frøkna. Trodde den skulle passe vinteren hun ble tre, men druknet i den. Nå er hun 4,5 og den passer no i år også....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...