Bittelille'12 Skrevet 2. august 2012 #1 Skrevet 2. august 2012 Vet at man får kjøpt egen såpe til å vaske dette med, men kan jeg bruke Milo eller noe annet ullvennlig isteden? Så slipper jeg å ha egen til lammeull..
Mango86 Skrevet 2. august 2012 #3 Skrevet 2. august 2012 Sier ikke Milo-reklamen noe ala "alt tøy kan vaskes med Milo?" ? Sorry, jeg aner virkelig! Jeg har en slik liten flaske kjøpt på en babybutikk beregnet for saue/lammeskinn/ull. Kostet vel 40 kroner eller noe slikt, flasken tar ikke mye plass, så den står vedsiden av alt annet vaskemiddel på vaskerommet.
Galadriel33 Skrevet 2. august 2012 #4 Skrevet 2. august 2012 Sånn jeg har forstått det så er milo beregnet til behandlet ull. Ubehandlet ull bør vaskes med spesialsåpe. Jeg kjøpte en flaske hos nøstebarn samtidig som jeg kjøpte lammeskinnet der.
Kulaa Skrevet 2. august 2012 #5 Skrevet 2. august 2012 Jeg vet man egentlig skal bruke spesialsjampo for lamme ull.. Men jeg tenkte at jeg ville få det vasket og er lenket fast hjemme uten bil osv.. og utolmodig som jeg er fant jeg milo som sto i vaskeskapet! Og gredde ullen godt ettervask, latt det ligge flatt når det tørket over tørkestativ og gredd flere ganger under tørking..! Ser og kjennes helt fint ut!! Men man skal jo egentlig bruke spesialsjampo for lammeskinn... Dette pga. selve skinnet og ikke ullen så vidt jeg har skjønt, men mitt ser helt fint ut Jeg hadde bare ikke tolmodighet til å vente med å vaske til jeg fikk kjøpt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå