Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan får dere til å få babyene deres til å sovne selv i senga?

Jeg må amme til hun sovner, eller bysse henne. Og ofte våkner hun når hun legges i senga også må jeg amme eller bysse på nytt. Sånn kan det gå mange ganger før hun sovner.

Vil ikke ha smokk enda. ( har ikke gitt meg )

Så dere med babyer som ikke tar smokk, hvordan får dere de til å sovne på egenhånd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143959232-l%C3%A6re-%C3%A5-sovne-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her sovner han bare av seg selv når han legges for kvelden. Ikke på dagtid, då må han trilles i søvn. Men, jeg pleier bare egentlig å legge han i senga, si god natt å gå ut. Går inn dersom han gråter, noen ganger holder det med å stryke litt på kinnet og roe han ned, andre ganger tar jeg han opp. Aldri ut fra rommet, og aldri lys på. Han nekter å ta tutt, har prøvt mange forskjellige, men her er det tommelen som er tingen.. han bruker gjerne den til å roe seg ned å sovne med... Synd egentlig det er litt godt å slippe å ha en baby som.våkner hver gang tutten faller ut:) ikke så mye gode råd, men sånn har vi det. Må og si at det har tatt tid å få det til, han såv i vugge før, og ble vugget i søvn. Så tror det er viktig med tålmodighet.:) 6mnd forresten:)

Hei.

Min lille (snart 1 år) måtte også ammes til han sovnet,men på mandag startet jeg med å amme han i stolen,når han virker trøtt og ferdig med puppen tar jeg han opp i sengen sin. Så sitter jeg med ved siden av sengen hans ( på gulvet) til han sovner av seg selv. Var en del protest den første dagen. Tok 1time før han la seg fint ned og sovnet. Idag tok det 30 min før han sovnet. Han styrer på en del før han sovner. Reiser seg opp,kaster bamsene på gulvet osv. Han tok forresten aldri smokk heller. Målet er jo at han sovner av seg selv uten at jeg må være der,men vi tar litt av gangen. Håper dette hjelper litt. Har prøvd opp/ned metoden,men her ble han bare hysterisk. Det vi gjør nå er best for oss begge:)

Min tar smokk, men jeg velger å svare allikevel. JEg vet om foreldre med barn som ikke tar smokk, men de barna har fått feks en myk koseklut ved siden av seg når de skal sove.

Her sluttet vi å vugge når han var rundt 2,5 mnd. Dette pga at da måtte vi gå over til sprinkelsengm, for han kava sånn i vugga at han stanget inn i sidene på vugga hele tida. Vi måtte være konsekvente noen uker, tok han ikke opp ved sutring. Når han gråt ble han tatt opp, roet ned og lagt igjen. Vi hadde også en Bellino musikkuro over senga, og det hjalp på å roe han ned ihvertfall. Han elska å sovne til musikk/lyd.

Min tar også smokk men er enig med hun over meg her prøv med en koseklut. Kjøpte en på Barnad Hus og den er gull verdt! Legger den på ene siden av ansiktet og drar hørnet på dynet opp på andre siden så koser han litt og sovner etterhvert

Annonse

Vi begynte å tenke på å slutte å vugge han i søvn når han var 2-2,5mnd. Når han var 3 mnd var det slutt for da flyttet han inn på eget rom og i sprinkelseng.

Nå fortiden såver han lite på dagen, (i dag hadde han 2 dupper på 1 time hver) så dermed er han og stup trøtt når han legges. Tidligere ammet jeg inne i stuen forann tven før jeg la han, men følte i den siste tiden at dette ble litt forstyrrende for han. Så nå går jeg inn på rommet etter han har fått nattas, da er allerde lyset på rommet av(for å symbolisere at nå er det kveld) så ammer jeg han inne på rommet i mørker,( noen ganger er han veldig sløv etter dette) men altid våken. Så legger jeg han i senga og går som jeg sa tidligere. Pleier å fungere ganske greit. I dag sovnet han uten en lyd:)

tror bare en må prøve seg frem, så en finner noe som fynker for seg..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...