Gå til innhold

Noen som kan svare meg på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har også lagt inn dette som spørsmål hos jordmødrene her inne, men der kan det jo ta tid å få svar....så tenkte å se om noen her inne kan svare meg på noe!

Er halvveis i uke 34, dvs nærmer meg 35 fullgåtte uker. Magen har sunket MYE i løpet av kort tid, føles som om den ligger mellom bena mine... Har hatt kynnere store deler av svangerskapet, men nå begynner de å bli vondere. Kjenner tydelig nedpress, som også er svært ubehagelig og til tider vondt. Gutten i magen ligger med rumpa ned, og har gjort det en stund nå. Har snakket med jordmor ang setefødsel, noe jeg ikke har lyst til, vil heller ha keisersnitt, noe jordmor sa ikke skulle være noe problem å få igjennom på sykehuset her jeg bor. Dette er mitt 3 barn, hatt to vaginale fødsler, to store opplevelser, men da kom barna med hodet først... Er også tidvis dårlig i magen...

Er alt dette tegn på at en fødsel nærmer seg? Synes det er litt vel tidlig, knappe 6 uker før termin! Magen har sunket med de to andre barna mine, men IKKE så tidlig!

Var hos legen i dag, og hun kunne ikke gi meg no særlig svar. Bekreftet bare seteleie hos babyen. SF målet var 1 cm lavere enn sist, noe som vel også bekrefter at magen har sunket og at babyen ligger lengre ned i bekkenet... Kunne ringt jordmor, men hun har ferie nå... Redd for at fødselen skal starte tidlig, et jeg ikke rekker keisersnitt og at ungen kommer ut med rompa først...Har ganske raske fødsler fra før, i tillegg har begge to kommet i grei tid før termin...

Kan også nevne at jeg hele svangerskapet har hatt UVI, som hele tiden kommer tilbake, skal nå begynne på min femte Selexid-kur...og UVI kan starte en fødsel tidligere enn nødvendig, kan den ikke?

Burde jeg bekymre meg? Ringe føden? Eller?

Ble kanskje litt rotete, men føler meg litt hjelpeløs med en ikke-erfaren vikar-lege og jordmor på ferie...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei ja:)

jeg vil gjerne gi deg et råd. ser at du har nedtrykk og at dine to tidl. fødsler har startet før termin...

RING FøDEN OG BE OM å Få EN SJEKK Så SNART SOM MULIG. DET ER INGEN VITS I å RISIKERE NOE , VET DU :))

det skulle bare mangle at du ikke skulle få keisersnitt.... det er jo et lite liv der inne som vil reddes - da bør man stå på og ringe ndvendige instanser.

det ville jeg ha gjort..

selv har jeg bare født ett barn som kom 2 uker for tidlig, veide 3 kg og alt gikk greitt bortsett fra ar

t jeg fikk petidin ca 1 time før fødselen og barnet kunne ikke suge på noen timer da pga hun var påvirket av kunstig morfin.....

LYKKE TIL. ( gi meg gjerne en tilbakemelding - men jeg er ikke inne her så ofte )

Skrevet

Jeg synes du skal ringe føden jeg og be om å få en kontroll :)

Lykke til !

Skrevet

UVI kan starte en fødsel ja, så jeg ville absolutt ringt til føden og fått en sjekk, bedre å ringe en gang for mye, enn for lite :-)

Skrevet

Takk for svar :) Da har jeg ringt føden, og skal opp for en sjekk om en drøy timr. De skjønte bekymringen min...

Skrevet

Alt var heldigvis i orden :) De vonde kynnerne må jeg bare leve med, de hadde ikke ført til tidlig modning ihvertfall. Men måtte være litt ekstra på vakt hvis de ble mer regelmessige. Grunnen til økt nedpress og sunket mage var at nå hadde lilemann snudd seg, og lagt seg fint med hodet greit ned i bekkenet...jippi!! Håper han holder seg der og at jeg slipper å bekymre meg for setefødsel...:) Enten har han snudd seg i løpet av natta, eller så tok legen feil i går...Glad jeg ringte føden, for nå føler jeg meg mange kilo lettere :)

Skrevet
:)))))))) så godt å høre!!!! ønsker deg masse lykke til med de siste ukene!!!!!
Skrevet

Tusen takk for det!!! Må innrømme at jeg har vært og er møkklei nå...men fikk en liten virkelighetssjekk idag. Fikk se lillemann på UL, han hadde det så fint inni magen atte...estimert vekt ca 2,5 kg, noe som var veldig bra sa legen. Så til tross for at det føles som om magen ligger mellom låra (har sunket MYE), han presser nedover som fy og kynnerne er vonde, så synes jeg han kan holde seg der inne LITT til ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...