alenemammatil2 Skrevet 1. august 2012 #1 Del Skrevet 1. august 2012 har en gutt på 3,5år. prøver å få han til å slutte med bleie, men det er så vanskelig. i fjor klarte han seg helt fint uten bleie i 3mnd. men så fikk jeg en unge. så da gikk det tilbake til start. han ville være baby igjen. han ville ikke være stor gutt lenger. har siden da stresset med å få han til å slutte igjen. men han vil ikke. maser ikke så mye på han. vil ikke tvinge han heller. så er det jo så dyrt i lengden. han tåler ikke billigbleier. da får han skikkelig eksem. og ikke nok med det så har han begynt å nekte å spise. hadde har hatt det fra han var 11mnd, men vi var på sånn spiseteam på sykehuset her jeg bor. så fikk han til å spise igjen etter en god stund. men nå er det begynt igjen. det er regne maktkampen når det gjelder spising. han sier aldri at han er sulten, så når jeg spør begynner han bare å bli sinna og sutre. har har til og med gått en dag uten å spise. vist jeg er heldig får jeg kanskje i han litt middag. han drikker mye vann da. og er ellers fin i vekt. hvorfor skal det være så innmari vanskelig? blir så sinnsykt sliten av det. jeg gir rett og slett opp av og til. setter meg ner å griner. han må jo ha mat. han spiser ikke i bhg heller. har prøvd alt mulig mat men nei. huff dette ble et klage innlegg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143959190-det-er-s%C3%A5-vanskelig-oops-klage-innlegg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cilla&Ian Skrevet 11. september 2012 #2 Del Skrevet 11. september 2012 Jeg kan ikke si noe om bleieslutt siden min sønn på 3 år ikke har sluttet med det enda. Men når det gjelder mat så er alle foreldre veldig bekymret. Hvordan er avføringen hans? er han forstoppet kanskje? Hvis han drikker mye vann så kan det være ett tegn på at han utvikler diabetes. Jeg skal faktisk til legen i morgen med sønnen min for å sjekke om han har diabetes, han drikker veldig mye og spiser mindre, han spiste ikke middag i dag, men han har spist frokost lunsj og kommer til å spise kveldsmat så det er ikke noe problem. Men hvis sønnen din ikke spiser overhodet er det lurt å oppsøke lege for å finne ut hvorfor han ikke spiser. Du kan også prøve å la han velge hva han vil ha på brødskiven, hva dere skal lage til middag osv. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143959190-det-er-s%C3%A5-vanskelig-oops-klage-innlegg/#findComment-144537303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jevnaker mor Skrevet 20. september 2012 #3 Del Skrevet 20. september 2012 Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Har en sønn på 4, som er bleiefri dag og natt heldigvis, men sliter med maten. Det jeg merker på han er at man må rekke innen ett visst klokkeslett etter barnehagen for å få i han mat, ellers er det bare å glemme. Men hvis han har leker på kjøkkenet mens jeg lager mat, spes deler opp Picnic skinke, steker medister, deler pølser el.l. Da spiser han uten å tenke på det. Gjerne mett før middagen er ferdig, men da har han i hvertfall spist. Gjerne la barnet få hjeple til å legge på pizzaen eller pølsene er ofte i sånne tilfeller at de "glemmer" seg. Jeg prøver så ofte jeg kan å ha litt mat med meg når han blir hentet, så han kan spise på vei til butikken. Er akkurat som noe starter i kroppen hans, og gjør at han vil spise da. Etter at min kusine fikk barn har vi sett endring på vår sønn. Han blir "baby" igjen, og det er ikke bare mens vi treffer den lille men etterpå også. Men det jeg hører er at dette er veldig vanlig. At de vil være baby, eller et dyr. Kan gå 1-2 år før man ser endring på dette, så ikke bli frustrert. Bare kast armene rundt barnet ditt, uoppfordret og si at du er Så glad for å kunne være sammen med det. Ikke alltid du får en reaksjon, men så skjer det noe. Og de gjør det samme tilbake. Da får de store og oppmerksomhet uten å utagere, og slapper mere av. Det kan hjelpe med å massere inni håndflate eller under fotbladene. Dette kan stimulerer tarmene (høres rart ut, men sant) og starter en prosess inni barnet og sender signaler til resten av kroppen. Jeg vet det er tungt og man blir lei seg, men kos deg med barnet selv om det ikke spiser. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143959190-det-er-s%C3%A5-vanskelig-oops-klage-innlegg/#findComment-144562652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå