Bustetroll Skrevet 1. august 2012 #1 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg aner virkelig ikke hva skaden jeg har heter, men skal forklare så godt jeg kan. Det er vel som hofteleddsdysplasi, bare at jeg ikke er født med det. Mens jeg var i puberteten, og mens skjelletet mitt vokste, vokste hoftekula seg ut av hofteleddet. Man skal egentlig operere når den så vidt har rørt seg litt utover, mens jeg løp og spilte aktivt fotball med skaden i over et år, så hoftekula var HELT på kanten av leddet, og fikk beskjed om at hadde jeg gått EN dag til på beinet, hadde jeg antakleig sittet i rullestol for resten av livet. Men jeg fikk operert i tide, og hofta mi er nå skrudd sammen med en stor skrue. Mitt spørsmål da, er; Har dette noe å si mtp fødsel? Hofta mi er litt "låst" fast. Kan gi det eksempelet, at hvis jeg setter meg på rumpa med beina bøyd (så knæra peker oppover), kan jeg bøye begge beina til høyre, men prøver jeg det samme til venstre, stopper det høyre beinet helt opp. Det er "låst" fast pga skrua. Eller hvis jeg har begge beina rett ut mens jeg sitter på rumpa, og slapper helt av i beina, detter høyrefoten slik at tærne peker mot høyre, mens den venstre foten holder seg oppe som vanlige bein skal Så hofta er jo ikke låst så jeg ikke kan sprike, for den veien går fint, men det blir ubehagelig å ligge i en slik stilling over lengre tid. (Vet jo det finnes utallige fødestillinger men) Merker også i det siste at jeg få¨r ekstra vondt i sammenheng med bekkenplager hvis jeg løfter, arbeider osv. Da gjør det spesielt vondt i den hofta jeg har operert i.. Det som er hovedgrunnen til at jeg spør, er at jeg harhatt litt smerter i hofta de siste 2 årene.. (Uten å være smart nok til å gå til lege... ) og det er IKKE normalt. Vet ikke om det bare er slitasjesmerter eller hva det heeter, eller om det er noe som er på vei til å skli ut igjen. N¨å som jeg er gravid kan jeg jo ikke ta røngten.. Er det noen som har samme skade som meg, eller kjenner noen som har hatt samme operasjon? Og om det skal ha noe og si mtp fødsel? Har jo fått beskjed om at hvis hoffta mi blir ødelagt på nytt, kan den IKKE repareres.. Og vil jo ikke at det skal skje noe under fødselen som gjør at noe blir gærli og jeg ender opp i rullestol Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143959106-noen-med-erfaring-hofteproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille spire 12 Skrevet 1. august 2012 #2 Del Skrevet 1. august 2012 Vil anbefale deg å ta en telefon til føden og få en samtale med gynekolog der. Tror det vil være den letteste måten å få et ordentlig svar på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143959106-noen-med-erfaring-hofteproblemer/#findComment-144432133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 1. august 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 1. august 2012 Vil anbefale deg å ta en telefon til føden og få en samtale med gynekolog der. Tror det vil være den letteste måten å få et ordentlig svar på. Ja, må nok det til slutt, tenkte bare høre her først. Jeg spurte jo da jeg var på Ul, da sa legen at det ikke skulle være noe problem, men jeg likte ikke den legen helt, av en eller annen grunn jeg ikke klarte sette fingeren på. Men bedre å være sikker, så får nok ta en telefon =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143959106-noen-med-erfaring-hofteproblemer/#findComment-144432157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå