90210 Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Da går jeg på dag nr 2 og natt nr 3 med heftige modningsrier... De er ikke særlig vonde, men kjenner enormt nedpress og en heftig mageknip aktig følelse. Disse kommer og går jevnt med om lag 10 min mellomrom på nettene og på dagen kan det gå opp til 20-30 min imellom hver "rie" .. Kjenner jeg begynner å bli rimelig sliten av dette, og håper virkelig ikke jeg må gå slik i 6 uker fremover! :S Noen som har erfaringer med disse modningsriene? Til dere som har født: hvor lenge før fødselen startet modningsriene? (for dem som fikk disse da) Slimproppen gikk forresten også på mandag som var nå.. 110% sikker på at det var den, men stresser ikke så mye over det da det ikke nødvendigvis er et tegn på at fødsel er rundt hjørnet. Mange kan jo gå i flere uker, til og med mnd etter at slimproppen er gått. Så jeg må bare passe meg litt extra for offentlige badebasseng osv men ja.. modningsrier... erfaringer mottas med stor takk!!
Stolt-mamma-til-to-troll Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Hadde samme "plagene" i mitt første svangerskap! Startet i uke 33-34, og varte helt frem til fødsel (ble født på termin). Så håper du slipper å gå 6uker med de, for det var jammen meg slitsomt. Var mye inn og ut på sykehuset grunnet modningsrier og falske rier. Slimproppen min gikk 5uker før fødsel. Huff, synes synd i deg og det er ingenting som kan stoppe det. Men fødselen gikk fort takket være modningariene så de bar ikke bare negativitet med seg Jeg fant ut at et varmt bad hjalp litt, men ikke mye. Men det var deilig å slappe av for en gang skyld. Hadde modningsrier 24/7 omtrent. Lykke til videre og håper de roer seg!:-)
90210 Skrevet 1. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2012 Huffda.. hørtes ikke så "positivt" ut.. Det ER jo bra med modningsrier, det sies jo at man får en hurtigere/lettere fødsel om man har modningsrier i forkant.. MEN er slitsomt å gå slik dag ut og dag inn å ikke få sove.. Så det at du gikk slik i mange uker.. huff da har jeg ikke så mye å se frem til med andre ord! Men får håpe at de kanskje kan gi seg LITT så jeg i det minste får sove litt på nattestid.. Ikke noe stas å stå opp med 5 åringen min når jeg er trøtt og utslitt pga manglende søvn. Men har ikke så mye annet valg enn å finne meg i det. Som du sier så er det nok sikkert ingenting jeg kan gjøre for å "stoppe" dem heller.. :-/ Har ikke badekar, men kan prøve med en varm dysj om det skulle bli intenst i natt også.. takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå