Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 1. august 2012 #1 Skrevet 1. august 2012 Selv har mine fått veldig mye album, smykkeskrin, øredobber ol, og jeg må desverre si at det har blitt litt mye som dem desverre ikke får så mye bruk for. Skal i barndåp om ett par uker, og har tenkt å bruke rundt 600-800 kr på dåpsbarnet. Noen som kan komme med gode ideer til gaver det kan bli god bruk for?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Her satte vi stor pris på eventyr bøker, fikk avde man samler på (flere bind) og samlede verker med pippi, emil osv :-D Tror nok det var av debeste gavene, og de brukes flittig.
1jente2gutter Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Jeg synes gullsmykker og armbånd er kjempekjekkt at de får,og mine barn har brukt de mye, ellers er jeg enig med at eventyrbøker av bra kvalitet er kjekkt
sisseljenta Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 Eventyr- og sangbøker. Barneservise og bestikk.
Gjest Ziva Skrevet 1. august 2012 #6 Skrevet 1. august 2012 Søta fikk trehjulssykkel i dåpsgave. Den ble ståendes en stund men var utrolig kjekk å ha når hun ble stor nok. Liten stol malt med prinsessemotiv og med navn og dåpsdato på.
Gjest Gullguttene Skrevet 1. august 2012 #7 Skrevet 1. august 2012 Eventyr- og sangbøker Rørospleddet
___ Skrevet 1. august 2012 #8 Skrevet 1. august 2012 Sølvtøy, bunadsølje, gyngehest i tre, barnetalerken, kopp ogbestikk, de tredisjonelle store eventyrsamlingene, ullteppe, barnebibel, sangbok, fine barnebøker, arvegods, DNT-medlemskap (litt dyrt da)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2012 #9 Skrevet 1. august 2012 Store eventyrbøker er toppers. Liker godt den serien med store hvite bøker. Barnehagesekk er fint. Ellers skulle jeg ønske noen hadde kjøpt en slik stol (eller lignende) til våre barn. http://www.grodesign...arnestoler.html Eller andre morsomme møbler til barnerommet. Hørte noen andre som fikk en fin vegglampe til dåpen. Sprell og Riktige leker har en del fint. Ellers synes jeg barneservise er en fin presang. Liker godt de med Thorbjørn Egner-motiv. Karius og Baktus, Hakkebakkeskogen og Kardemommeby. Koselig presang som barnet får mye glede av. Ellers synes jeg enkelte typer leker kan egne seg i dåp også. F.eks noe ala dette: http://www.riktigele...=7505&p7505_v=1 Hvis familien til dåpsbarnet liker å reise, er en barnekoffert/trillekoffert fint: http://www.riktigele...=7988&p7988_v=1
Nirgal Skrevet 1. august 2012 #10 Skrevet 1. august 2012 Eventyrbøker har alltid vært en slager her, som Den store - serien, alt fra eventyr til sangbok osv. Eller så har jeg pleid å kjøpe et sett med perlekjede og armbånd til de små jentene i familien(på juvelen tror jeg) som leveres inn ved feks konf og blir tredd om til et perlekjede, halve prisen av omtredningen betaler jeg ved kjøp. vedlig godt likt, og de har et veldig fint perlekjede livet ut. Eller så er bunadsølv en god ting å få, både til gutt og jente, men det er jo forbeholdt at det er en spesifik type bunad som går i fmilien ol. Jeg fikk sånn mendlemskap i boligbyggelag til min dåp og det har kommet godt med nå, så det er jo et alternativ. Fondsparing er og noe som er kjekt å få. Jeg syntes generelt at disse tingene man får kjøpt hos gullsmeden med rammer, tann og hårlokk kopp og dåpsattest beholder er bare tull.. Bedre å gi og få noe som man faktisk har nytte av.
holahopp Skrevet 1. august 2012 #11 Skrevet 1. august 2012 Har ikke fått brukt det enda, men barneservise. Det syns jeg var en kjempefin gave
TøffiTrynet☠ Skrevet 1. august 2012 #12 Skrevet 1. august 2012 Her har barna fått Berganssekk med div. turutstyr oppi. Turkopp, kniv, Ulvangsokker, grillpinne, sitteunderlag og kompass. Vi er en turglad familie, så det var nok en av de gavene vi satte mest pris på. Ellers så har vi også fått frukttrær. Men det forutsetter jo at man har hage..
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 2. august 2012 #13 Skrevet 2. august 2012 Takk for mange fine forslag! Så gikk vi for bestikk og servise, så håper det faller i smak
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #14 Skrevet 2. august 2012 Klassiske barnebøker, enten det med med sang, eventyr eller dikt. Hos bokhandelen selger de pent innbundne bøker som er beregnet som gaver. Barnebestikk fra f.eks hardangerbestikk. Liker utrolig godt barneservice med kjente figurer fra Torbjørn Egner. Fikk med Kardemommeby til barnet vårt. En liten kniv med inngravering. Fås kjøpt hos gullsmeden En tursekk for barn fra Bergans eller lignende Fint interiør til barnerommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå