Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, det jeg lurer på ligger vel i overskriften. Tvillingene mine er bare 2,5 mndr og ting har fungert dårlig hele veien. Sugeproblemer, virring m hodet og kaving, gulping etc. Så begynner allerede å bli lei flaskemating. Må liksom vite hva jeg har i vente framover. Vet jo at en kan introdusere annen mat fra 4-6 mndr etc etc, men hvor lenge tenker dere at de skal ha flaske m MME? Eldste begynte tidlig å drikke av kopp, så de skal selvfølgelig få trene på dette de også etterhvert

Fortsetter under...

helsesøsteren min sier hvertfall at de skal ha MME til vært eneste måltid frem til de er 1 år pga det er mye viktig næring i melken.

Jeg personlig synes hun virker litt overhysterisk men hun har jo mer erfaring enn meg.

helsesøsteren min sier hvertfall at de skal ha MME til vært eneste måltid frem til de er 1 år pga det er mye viktig næring i melken. Jeg personlig synes hun virker litt overhysterisk men hun har jo mer erfaring enn meg.

Og min sa det motsatte. Jeg sluttet å amme helt ved 8 mnd og helsesøster mente da at jeg ikke trengte å gi mme. Det hadde hun forøvrig sagt hele tiden til tross for at jeg hadde lite melk selv og jenta mi hadde dårlig vektoppgang.

Jeg hørte ikke på henne jeg og ga mme, litt hvertfall, var ikke så mye jeg fikk i henne. Hun får fortsatt en flaske(150-200 ml) mme og en flaske velling for dag og hun er 15 mnd nå, men så tåler hun ikke vanlig melk så godt enda. Dårlig vektoppgang har hun fortsatt og ser ut til å ha litt dårlig opptak av næringsstoff, så jeg kommer nok til å gi mme/velling en stund til.

Endret av Babyønske - har 2 små gull

Annonse

Gjest Kira med en av hver

Det er nok greit å gi litt mme om dagen frem til barnet starter med kumelk.

Jeg har en på snart 6 mnd som aldri har vært noe glad i melk. Ammet han til han var tre mnd, for deretter å pumpe i noen uker og gi det på flasken. Måtte bare gi opp ammingen, fordi han bare gråt og vred seg unna (sjekket han opp hos manuelterapeut, men ingenting galt med han). Etterhvert ble det slitsomt å pumpe hele tiden, så nå får han bare mme. Men når det er sagt, så drikker han svært lite. Han får tilbud om omkring 4 flasker i døgnet, men det er veldig sjelden at han drikker mer enn 100 ml.

Så derfor startet vi tidlig med "vanlig" mat... og han elsker det.

Men som sagt, greit at de får i seg litt melk enda en periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...