Gå til innhold

Dere som har hatt fryseforsøk og fikk satt inn 2 egg og ble gravide, hvor mange av eggene festet seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Løvemusene

Kjære snille jenter! Beklager den lange overskriften :P

Får man alltid to (hvis man har to da)?

Var på UL i dag for å sjekke slimhinnen og alt så bra ut, jeg får egginnsett på mandag! Men så spør jeg "dere tiner bare ett og ett?" derpå legen svarer at det var vanlig at alle fikk satt inn to!

Det dobbler jo sjansen, så jeg er kjempe glad! Tenk om jeg kunne fått tvillinger. Eller er det dumt å begynne å håpe og fantasere om tvillinger nå syns dere, hvordan har det gått med dere som fikk satt inn to og ble gravide?

Noen som har satt inn to men blitt gravid med det ene egget bare??

Hilsen nysgjerrig og overrasket løvemus! <3

Fortsetter under...

Har satt inn fryseegg 3 ganger tilsammen.( 2 ganger i 2009 og en gang i 2012)

Hver gang har jeg fått inn 2 egg.

Lyktes nå på første søskenforsøk, men det er " bare " 1 der inne.

Har en fra ferskforsøk i 2009, så er meget fornøyd altså, hehe.

Hei Løvemusen! Så flott at alt så bra ut på ul i dag :) :)

Jeg har laget et innlegg om akkurat det samme litt lenger nede på siden, men fikk dårlig respons. Jeg lurer fortsatt på akkurat det samme som deg.

Jeg er gravid etter fryseforsøk, men vet ikke om det er en eller to enda. Skal på ul 9+6.

Gjest Løvemusene

Christiane; gratulerer så mye og takk for svar! :)

Plinka, gratulerer du også! Wuaaa så spennende, du vet ikke hvor mange det er der inne enda?? Ojoj, jeg hadde ikke klart å leve med nysgjerrigheten, når skal du på UL?

Jeg er 6+1 i dag og har fått time til ul 9+6. Vet ikke om jeg klarer å vente så lenge altså... Har vurdert å bestille privat ul rundt uke 8, men syns det er litt drøyt å betale over 1000 kr bare for at jeg er nysgjerrig, hehe.

Gjest Løvemusene

Får du ikke tettere oppfølging når det er prøverør da?? Vet at 12 er vanlig, men bare 3 uker før ordinær ul var ikke mye å skryte av! Har du spurt om det går ann å få det før?

Annonse

Gjest Løvemusene

Jeg hadde brent av 1000 kr på eggløsningsstester og graviditstester på de første 12 ukene uansett om jeg ikke var gravid, jeg hadde gått for privat UL, du er utrolig tolmodig! :)

Hehe, ja i den store sammenhengen er ikke de 1000 kr store summen, du har rett i det.

Får jo "tidlig" ul pga prøverør, men de hadde mye å gjøre etter ferien, og første ledige time var altså 9+6. Hører til på Riksen.

Har et barn fra før, da fikk jeg med meg et brev som jeg måtte levere til fastlegen for å få henvisning til Ahus. Kom da inn i uke 8+6. Synes det var styrete å gå gjennom fastlege, og Ahus visste vel ikke helt hvorfor jeg kom følte jeg, så var glad for å få komme til riksen denne gangen.

Ordinær ul er jo normalt rundt uke 18, så et par måneder tidligere er det jo ;)

Spennende med innsett på mandag da, gleder meg til å følge deg i rugetiden :)

Gjest Løvemusene

Aha så original er ikke før uke 18?? ja da er jo 9 bra da hehe :)

Men det er lenge uansett å vente.

Får håpe de neste 3 ukene går fort for deg! Da skal vel du inn på Ul sånn ca. samtidig som jeg har testdag! Så da ha du selskap i venting hehe..

Jeg tilhører også Riksen forresten :)

Tusen takk :)

Kjære snille jenter! Beklager den lange overskriften :P Får man alltid to (hvis man har to da)? Var på UL i dag for å sjekke slimhinnen og alt så bra ut, jeg får egginnsett på mandag! Men så spør jeg "dere tiner bare ett og ett?" derpå legen svarer at det var vanlig at alle fikk satt inn to! Det dobbler jo sjansen, så jeg er kjempe glad! Tenk om jeg kunne fått tvillinger. Eller er det dumt å begynne å håpe og fantasere om tvillinger nå syns dere, hvordan har det gått med dere som fikk satt inn to og ble gravide? Noen som har satt inn to men blitt gravid med det ene egget bare?? Hilsen nysgjerrig og overrasket løvemus! <3

Det dobler ikke sjangsen ved å få satt inn to egg, men mener jeg har hørt at det er 5 (10)% større sjangse for graviditet. Lykke til! :)

Gjest Løvemusene

Loven, hmm det kan stemme med det legen sa til meg før jeg dro, han sa at siden ferskforsøk har bittelit høyere odds la de inn to i frys for å jevne ut oddsen med ferskforsøk! Så du har nok rett i det :)

Har du innsett på mandag får du testdag 12 dager senere, og det blir jo lørdag 18. august. Sikkert blodprøve mandag 20. ååå, dette blir spennende. Deretter kommer din venting på ul da, du må jo også finne ut om det er en eller to. For gravid, det blir du!! :)

Gjest Løvemusene

Hehe det er sant! Du skal på ul... blir det 27.aug?? Vuææ hvordan skal tiden gå unna mon tro! :)

Hehe takk for det :)

Jeg tror en av oss to får 2........ :)

Sammenlignet med ditt første svangerskap, kjenner du noen forskjell? Er det noen symptomer (kalles det symptomer når man vet man er gravid?) eller noe som er sterkere enn før? Får man høyere hcg ved tvillinger enn ved et barn?

Annonse

Jepp, ul 27. august. Skjønner ikke hvordan jeg skal få tiden til å gå. Sliter litt med motivasjonen på jobb for å si det sånn ;)

Førstemann satt etter ferskforsøk, så jeg var proppfull av hormoner. Merket mer i eggstokker og mage den gangen, og var mye mer sliten mentalt.

Denne gangen var det naturlig syklus, og jeg tar ikke engang crinone. Kjenner meg godt igjen i notatene fra de første ukene i forrige svangerskap. Trøtt og småkvalm/uvel hele dagen, og ømme bryster. Ellers fin form :)

Blodprøven jeg tok på legekontoret her jeg bor har aldri kommet frem til Riksen, og det irriterer meg litt. Er vanlig å ha høyere hcg med tvillinger, så jeg skulle veldig gjerne ha sammenlignet. Ingen indikasjon på om det er en eller to der heller altså! :P

Er det førstemann for dere?

Gjest Løvemusene

Huff skjønner godt hva du mener, dagene blir lange når man sitter på jobb uten motivasjon og bare venter på at dagene skal gå. :)

Hmm typisk at de rota bort blodprøven din altså! Utrolig proft gjort må jeg si. Hvis du vil, eller er interessert... så kan jeg gjerne prøve å spå deg i runer ang. en eller to barn i magen.. bare hvis du vil altså. Har nylig byttet fra tarot til runer og jeg er på utkikk etter forsøkskaniner som jeg har muligheten til å følge opp og få svar fra om jeg fikk rett eller ikke :) Bare si nei, jeg vil forstå det :)

Jepp, det er første barn for oss, vi har prøvd i 2,5 år. Kun vært gjennom et aih forsøk og et ferskforsøk (icsi pga hans spermier) og det ble negativt etter et egg inn. Har bare to på frys, og snakket med sykehuset nå, begge var fryst i samme ampulle, så da får vi begge på mandag om begge overlever.

Gaaaah! Hvordan skal tiden gå!?

Jaaa, morsomt å bli spådd. Og spennende å se om det stemmer :)

Veldig imponerende å klare å få en blodprøve til å forsvinne altså. Riksen virker ikke særlig interessert i å finne ut hva som har skjedd heller, har bare notert at jeg er gravid, og at jeg må vente på ul. Kan jo hende den dukker opp en gang, men er blodprøver "holdbare" i uendelig tid da? Kanskje den ligger bak en hylle på postkontoret eller noe? Vil tro det er for sent å få analysert den nå uansett.

Hååååper virkelig det er deres tur nå, så du slipper nytt ferskforsøk!! :D

2,5 år ja, det er lang tid. Husk at den som venter på no' godt... :) Vi slutta på pilla i 2005, og søkte hjelp i 2008. Når det endelig var vår tur var vi kjempeheldige, og fikk full klaff på første icsi i 2009. Nå er det helt absurd å tenke på at jeg har puttet i meg p-piller i årevis.

Endret av Plinka
Gjest Løvemusene

Vil veldig gjerne prøve å kaste runer for deg da ja! Kan du være så snill sende meg kun fornavnet ditt i en pm? Ikke fødselsdato, trenger ikke det for runer.

Får håpe jeg får noen sterke svar for deg :)

Runene fortalte meg at jeg blir gravid nå i august, men jeg spurte ikke etter antall da jeg gjorde det hihi.

Er det lenge siden blodprøven ble tatt? Rart de ikke ønsket at du gikk å tok en ny en, kan du gjøre det da? Uansett ganske uansvarlig av de. De fleste blodprøvene som vi tar på de lokale legekontorene går først til ahus, og deretter direkte til riksen, noen må innom akerssykehus sitt lab' for spesielle tester. Så sannsynligvis sitter denne blodprøven fast på ahus, de mista lappen og destruerte den eller noe. Uproft... huff!

Tusen takk for det <3

Fra 2005 til 2009 var lenge å vente på første barn. Huff, så utrolig godt at dere fikk det veldig ønskede barnet til slutt, og nå med søsken på vei, wiii!! :) :) :) er du spent på kjønn??

Har sendt deg pm :)

Så kult at runene fortalte at du blir gravid i august! Satser på det de får rett :) Spennende tider altså!

Blodprøven ble tatt 18. juli, så det begynner å bli en stund siden ja. Fikk med et skriv fra Riksen ved forrige forsøk der adressen det skulle sendes til sto, så jeg leverte den på legekontoret. Trodde det da ble sendt rett til Riksen, og ikke via andre sykehus? Men borte er den! :(

Ja, det var lenge å vente. En tøff tid, altså. Synes alle fortjener å få de barna de ønsker seg så veldig! :)

Ja, tenk at det er søsken på vei! Det begynner så smått å gå opp for meg, men synes det hele er litt vanskelig å forholde seg til når jeg ikke vet om det er en eller to. Var egentlig ikke klar for to i det hele tatt, men nå begynner jeg å vende meg til tanken, og er redd for å bli "skuffet". Tror jeg det er to, og det viser jeg å bare være en, føler jeg på en måte at jeg "mister" en. Derfor er jeg litt avventende til det hele. Høres det rart ut? Selvsagt blir jeg overlykkelig for den ene, men likevel... Rare tanker.

Veldig spent på kjønn også. Kan du se det og, kanskje? Veldig fornøyd med å være guttemamma, vanskelig å se for seg en liten jente, men det hadde også vært veldig kos.

Har du noen tanker om kjønn? Jeg hadde ikke det i det hele tatt med førstemann. Fikk vite det på ul i uke 18, og ble kjempeglad for at det ble gutt, men hadde blitt akkurat like glad for jente.

I følge beskjed jeg fikk på Hausken er det ca bare 10% sjangse for at to fester seg. På første fryseforsøk med to egg, ble jeg gravid, men SA i uke 6. Vet ikke om det var ett eller to som festet seg, men regner med ett.

På andre fryseforsøk var begge eggene så perfekte som det er mulig å få de, og Hausken sa bråkjekt at i dag lager vi tvillinger og ønsket oss lykke til med litt ekstra arbeid fremover. Og det fikk han rett i. Har nå en gutt og en jente på 6 mnd :)

Masse lykke til alle sammen :)

Gjest Løvemusene

Tusen takk Glow! Så moro med perfekte egg, hihi! Og se hvor bra det gikk, artig å ha en av hvert kjønn altså! Takk for det <3

Plinka, jeg så ikke denne meld før jeg kastet runene for deg, hehe, ser du hadde en gutt fra før! :)

Jeg er også sånn som blir like glad for gutt eller jente, vil vel tro at det blir mer naturlig å håpe litt ekstra på noe spesifikt kjønn når man har en av delene fra før..? Eller ikke alltid kanskje, for alle. Får jeg først tvillinger hadde jeg elsket å få en av hver. Blir det bare en, er det det samme for meg <3

Skjønner hva du mener med at du føler du mister en, derfor viktig at du ikke ser for deg at du virkelig har to inni deg, så ikke ta spådommen til runene mine så veldig alvorlig med det første. Du har mer enn nok tid etter første ultralyd til å venne deg til tanken om to hvis det viser seg å være en overraskelse, tror du ikke? :)

Gjest Løvemusene

Et spørsmål, hvis noen vet! Hvor lenge må man bruke crinone etter egginnsett og positiv test? Fikk vite av legen at jeg skulle ta progynova i 10 uker, men hva med crinone?? Thaaanks <3

Ja, crinone skal du sannsynligvis bruke i 10 uker det også. Dyre saker, men du får vel igjen fra helfo? Eller har du ikke nådd egenandelen enda? Det gjorde aldri jeg. Jeg har 2 pakker med crinone i skuffen som jeg vurderer å kvitte meg med hvis dette går bra. Si fra hvis du er interessert :-)

Gjest Løvemusene

Har enda ikke kommet oppi egenandelen, men er ikke så langt unna tror jeg, er vel på rundt 10-11000 nå, har ikke regnet på det enda. Har bare hatt en aih, og en icsi. Men tusen takk, selger du de fortsatt når jeg trenger det så kan vi jo se på det :)

Hmm da må jeg ha med meg både crinone og progynova til usa, det får gå hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...