Gå til innhold

Hvilken type smør/margarin bruker dere på brødskiva til hverdags? Hva er anbefalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri skjønt helt forskjellen på smør og margarin, men pleier å bruke Bremykt for det syns jeg smaker aller best, men jeg vet det ikke er det sunneste.

Så hva er sunnest? og godt?

Ja også må det selvfølgelig være sunt for både liten og stor.

Skrevet

Bremykt her også:)

Skrevet

Bremykt er helt klart det beste, men har byttet til soft light nå pga kaloriinnholdet :(

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Soft Light på skiva, Bremykt som "smør". Det er sjelden jeg har ordentlig smør i hus, siden Bremykt kan brukes i stedet.

Gjest Mentha
Skrevet

Margarin er herdet plantefett, og ble brukt stort under krigen som en billig erstatning for smør. Smør er laget fra melk (eller fløte da, det er det du får om du pisker krem for lenge, for å si det grovt).

Bruker kun meierismør her i huset. Vi bruker aldri margarin.

Skrevet (endret)

Aner ikke hva som er sunnest men jeg bruker brelett. Klarer ikke Soft smør, det smaker forferdelig og det "overdøver" smaken på pålegget også syns jeg.

Endret av Miip
Skrevet

Vi bruker brelett, og gurii så godt det er på brødskiva :) :)

Bruker melange til steking

Skrevet

Bruker kun smør da margarin er helseskadelig.

Skrevet

Har brukt Bremykt på brødet i lang tid, dels pga god smak og dels pga det var det eneste alternativet uten palmeolje inntil nylig. Men når Brelett nå er uten palmeolje har jeg gått over til det, el dvs jeg kommer nok til å veksle mellom det og Bremykt.

Til steking bruker jeg smør og/el olje. Annen margarin enn Brelett kommer ikke i hus her.

Skrevet

Brelett! Mitt største mareritt er å være på besøk hos folk som bruker vita hjertegod light. Smaker hoggorm!

Skrevet

Kun smør på oss også.

Skrevet

Bruker ikke smørefett til hverdags, har kun olje og smør å velge i om jeg skulle skeie ut..

Skrevet
Brelett! Mitt største mareritt er å være på besøk hos folk som bruker vita hjertegod light. Smaker hoggorm!

Hahaha, er nok noe trøtt nå, men ler meg skakk her. Morsomt at akkurat DET var ditt største mareritt! :D Også begynte jeg å lure på hvordan hoggorm smaker.... HUff, må gå å legge meg....

Skrevet

Meierismør eller olivenolje.

Gjest Mamma til 3 små Gull
Skrevet

Vi bruker vita hjertegod

Skrevet

Brelett! :)

Bruker litt forskjellig når vi steker..

Skrevet

Hverken smør eller margarin er sunt. Dersom du MÅ ha noe fett er ren planteolje (feks oliven) det sunneste.

I Spania for ex drypper de litt god olivenolje på brød, gnir på litt tomat og hvitløk - og whatever else man ønsker å ha på brød. Yummi :)

Skrevet (endret)

Her i huset bruker vi ikke smør eller margarin. Har ikke brukt smør på skiven siden jeg gikk på barneskolen.

Endret av ღTyrkiskPepperღ
Skrevet

Vi bruker Vita hjertegod light :-D Vil du komme på besøk, Regina Phalange?

Skrevet

Vita Hjertegod, den grønne ;)

Skrevet

Brelett på brød, og melange eller olje til steking.

Skrevet

Haha jeg dauer! Takk for invitasjonen, jeg kommer med Brelett pakka under armen!

Skrevet
Haha jeg dauer! Takk for invitasjonen, jeg kommer med Brelett pakka under armen!

Jeg bruker også Vita hjertegod light til brødskiva og syns det smaker nydelig, tro det eller ei. Kom gjerne på besøk til meg også :D

Det som er enda bedre er Tine Meierismør! Det har jeg på lur hvis jeg baker foccacia eller eltefritt brød til f.eks. lasagne eller andre retter jeg bare må ha brød til. Dersom det bare skal være brød og smør er ekte meierismør det desidert beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...