kine30 Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 det kan godt være det er eg som overdriv en god del... eg og min mann har alltid hatt et godt forhold, men no i det siste... så vil han ut hele tiden og feste med kompisene sine... han vil ikke ha meg med for eg er jo en fest brems med den magen.. så når eg seier at koseligt å bare kose oss hjemme alene og av og til så er det som han blir litt forbanna og om eg ikke unner han å gå ut.. han sin bror skilte seg for 1 mnd siden, og no kjem han støtt og stadig på besøk for han er jo ensom og vil ha selskap av broren sin.. eg synest det blir litt for mye av det gode.. men min mann blir bare sur visst eg komenterer noe... min mann spurte om eg ikke kunne passe barna til min svoger også ikveld så min svoger kunne gå ut.... nei sa eg bestemt.... det kunne eg vel unna min mann og min svoger..... herregud......
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 det kan godt være det er eg som overdriv en god del... eg og min mann har alltid hatt et godt forhold, men no i det siste... så vil han ut hele tiden og feste med kompisene sine... han vil ikke ha meg med for eg er jo en fest brems med den magen.. så når eg seier at koseligt å bare kose oss hjemme alene og av og til så er det som han blir litt forbanna og om eg ikke unner han å gå ut.. han sin bror skilte seg for 1 mnd siden, og no kjem han støtt og stadig på besøk for han er jo ensom og vil ha selskap av broren sin.. eg synest det blir litt for mye av det gode.. men min mann blir bare sur visst eg komenterer noe... min mann spurte om eg ikke kunne passe barna til min svoger også ikveld så min svoger kunne gå ut.... nei sa eg bestemt.... det kunne eg vel unna min mann og min svoger..... herregud...... Spør ham om han synes det er en ansvarlig familiefars oppførsel å gå ut og drikke seg dritings hele tiden? Si at du ikke akter å være sammen med en som har alkoholproblemer og tilknytningsproblemer til familien. Det er IKKE normalt å stikke ut av huset og drikke hele tiden når man er voksen og har familie. Si at han må bestemme: enten slutter han med det tullet og vokser opp, eller blir deltidspappa.
ÅNA Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Å være sammen med kompiser er vel heilt normalt - mulig han ogsÅ vil ha unnagjort litt ekstra før han skal bli pappa - blir erfaringsmessig lite etter at babyen er født. Mulig ein reaksjon pÅ det. SÅg ikkje noko om at han drakk seg dritings eller noko slikt som forrige svar skriv, men reknar med han ikkje er avholds heller....greit om han held seg passe edru dei siste vekene før termin slik eg ser det. Forsøk Å snakke rolig med han og forklar korleis du føler det - bruk gjerne ord som "eg opplever det slik at...." "det fÅr meg til Å føle at...." Ikkje bruk ord som "du er ...." "du forventer...." Knytt det til deg, dine følelser og reaksjoner.....ikkje sÅ lett, men kan vera forskjellen pÅ ein god og ein dÅrlig/vond samtale. Fortell gjerne kva du forventer og ønsker - be om det samme frÅ han, sÅ kan de vel finna ei løysing som begge kan leva med. Personlig er eg glad for Å sleppa vera med "gutta" ut. Blir ogsÅ meir Å snakka om nÅr me gjer ting kvar for oss.... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå