Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #26 Del Skrevet 2. august 2012 Noen som skal være sykemeldt under neste svangerskap? Dere som har vært så uheldig å dessverre miste flere ganger, har dere jobbet fullt? evt stressende jobber? Lykke, lykke til ALLE sammen!!! Jeg heier på oss alle :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143958857-tilbake-etter-sa/page/2/#findComment-144434505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #27 Del Skrevet 2. august 2012 Så leit å se at det er så mange som har mistet, men samtidig litt godt å vite at man ikke er alene. Jeg hadde en MA i desember 2011, og er fortsatt ikke blitt gravid igjen. Ble gravid ganske fort i fjor, og ble derfor veldig skuffet når det ikke klaffet fort igjen. Har vært ekstra trist de siste ukene, da termindatoen er passert og vi egentlig skulle hatt en baby hos oss nå. Jeg er redd det er noe galt med meg egentlig. Har fått henvisning til utredning, så får vi se hva som skjer. Håper selvfølgelig at jeg blir gravid og kan avbestille timen, selv om jeg ikke tror det skjer akkurat. ønsker alle lykke til. Selv om noen dager er tyngre enn andre, så gir vi ikke opp:) Jeg mistet like før deg, i november 11' , men har ikke turt å begynne prøvingen igjen.... Har du jevne og stabile sykluser? og er frisk og rask ellers også? Noen gang blitt sjekket opp mot feks pco? Lykke til med utredning, håper det klaffer raskt for dere og at alt går bare bra:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143958857-tilbake-etter-sa/page/2/#findComment-144434522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosin i bolla? Skrevet 2. august 2012 #28 Del Skrevet 2. august 2012 Så leit å se at det er så mange som har mistet, men samtidig litt godt å vite at man ikke er alene. Jeg hadde en MA i desember 2011, og er fortsatt ikke blitt gravid igjen. Ble gravid ganske fort i fjor, og ble derfor veldig skuffet når det ikke klaffet fort igjen. Har vært ekstra trist de siste ukene, da termindatoen er passert og vi egentlig skulle hatt en baby hos oss nå. Jeg er redd det er noe galt med meg egentlig. Har fått henvisning til utredning, så får vi se hva som skjer. Håper selvfølgelig at jeg blir gravid og kan avbestille timen, selv om jeg ikke tror det skjer akkurat. ønsker alle lykke til. Selv om noen dager er tyngre enn andre, så gir vi ikke opp:) Jeg mistet like før deg, i november 11' , men har ikke turt å begynne prøvingen igjen.... Har du jevne og stabile sykluser? og er frisk og rask ellers også? Noen gang blitt sjekket opp mot feks pco? Lykke til med utredning, håper det klaffer raskt for dere og at alt går bare bra:) Hei, så trist å høre at du også mistet. Syklusene mine er som før, ca 28-31. Var hos legen for noen år siden fordi jeg mistenkte pco/pcos, bl.a pga mye menssmerter og tenkte det kunne være cyster. Mener jeg tok blodprøver, men de hørte jeg ikke noe mer om. Jeg hadde ikke cyster, men det viste seg at jeg har muskelknuter i livmoren. Gynekologene jeg har vært hos mener de sitter slik at de ikke skal være problemer for en graviditet, og mente også at de ikke var årsak til at jeg mistet, men vet jo aldri. Var og sjekket de senest i mars om de hadde vokst, med det så ok ut. Visste jeg skulle ha EL ca da, og spurte om han kunne sjekke det samtidig. Da mente han at egget ville slippe innen kort tid, kanskje samme kveld (ikke at det hjalp meg å bli gravid da). Har lest en del om østrogendominans/progresteronmangel, og mye av dette passer meg, bl.a muskelknutene. Skal nevne det for gyn når jeg skal dit. Ellers tar jeg EL-tester. Forrige syklus f.eks var det tydelig positiv i to dager, men svak dagene før og dagen etter. Denne gangen derimot har den nærmet seg positiv i en uke, og jeg er på CD 20. Dette liker jeg ikke, mener jeg hadde noe sånt i februar også. Enten prøver kroppen på EL, og ikke får det til, ellers har jeg lest at dette kan var tegn på pco. Hadde faktisk ikke tenkt til å ta EL-tester denne mnd siden vi har fått time til utredning i sept, og bare ta det som det kommer inntil da. Syns bare det er så praktisk å ta EL-test, for da vet jeg akkurat hvilken dag jeg kommer til å få TR på. Har du stabile sykluser og ellers føler at alt er i orden igjen? Takk for lykkeønskninger, masse lykke til når dere er klare for å prøve igjen:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143958857-tilbake-etter-sa/page/2/#findComment-144434661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2012 #29 Del Skrevet 2. august 2012 Så leit å se at det er så mange som har mistet, men samtidig litt godt å vite at man ikke er alene. Jeg hadde en MA i desember 2011, og er fortsatt ikke blitt gravid igjen. Ble gravid ganske fort i fjor, og ble derfor veldig skuffet når det ikke klaffet fort igjen. Har vært ekstra trist de siste ukene, da termindatoen er passert og vi egentlig skulle hatt en baby hos oss nå. Jeg er redd det er noe galt med meg egentlig. Har fått henvisning til utredning, så får vi se hva som skjer. Håper selvfølgelig at jeg blir gravid og kan avbestille timen, selv om jeg ikke tror det skjer akkurat. ønsker alle lykke til. Selv om noen dager er tyngre enn andre, så gir vi ikke opp:) Jeg mistet like før deg, i november 11' , men har ikke turt å begynne prøvingen igjen.... Har du jevne og stabile sykluser? og er frisk og rask ellers også? Noen gang blitt sjekket opp mot feks pco? Lykke til med utredning, håper det klaffer raskt for dere og at alt går bare bra:) Hei, så trist å høre at du også mistet. Syklusene mine er som før, ca 28-31. Var hos legen for noen år siden fordi jeg mistenkte pco/pcos, bl.a pga mye menssmerter og tenkte det kunne være cyster. Mener jeg tok blodprøver, men de hørte jeg ikke noe mer om. Jeg hadde ikke cyster, men det viste seg at jeg har muskelknuter i livmoren. Gynekologene jeg har vært hos mener de sitter slik at de ikke skal være problemer for en graviditet, og mente også at de ikke var årsak til at jeg mistet, men vet jo aldri. Var og sjekket de senest i mars om de hadde vokst, med det så ok ut. Visste jeg skulle ha EL ca da, og spurte om han kunne sjekke det samtidig. Da mente han at egget ville slippe innen kort tid, kanskje samme kveld (ikke at det hjalp meg å bli gravid da). Har lest en del om østrogendominans/progresteronmangel, og mye av dette passer meg, bl.a muskelknutene. Skal nevne det for gyn når jeg skal dit. Ellers tar jeg EL-tester. Forrige syklus f.eks var det tydelig positiv i to dager, men svak dagene før og dagen etter. Denne gangen derimot har den nærmet seg positiv i en uke, og jeg er på CD 20. Dette liker jeg ikke, mener jeg hadde noe sånt i februar også. Enten prøver kroppen på EL, og ikke får det til, ellers har jeg lest at dette kan var tegn på pco. Hadde faktisk ikke tenkt til å ta EL-tester denne mnd siden vi har fått time til utredning i sept, og bare ta det som det kommer inntil da. Syns bare det er så praktisk å ta EL-test, for da vet jeg akkurat hvilken dag jeg kommer til å få TR på. Har du stabile sykluser og ellers føler at alt er i orden igjen? Takk for lykkeønskninger, masse lykke til når dere er klare for å prøve igjen:) Så bra du får utredning nå snart da Jeg skal selv til gyn neste uke for å høre mer om min lette pcos, og har skrevet ned mange spørsmål i forkant...for det er så mye jeg lurer på, alt for lett å komme på ting når timen er over Skriv ned alt du lurer på du også og ikke gi deg hvis du føler du ikke får gode nok svar:) Har du noen linker til det med østrogendominans/ progesteronmangel? Forsøkte å søke, men fant ikke noe særlig i farten. Hvilke symptomer har du som får deg til å mistenke dette? Jeg har jevn og stabil syklus med EL hver mnd, men begynte å tenke på pcos nå litt uti 2012, pga acne, noe ansiktshår og noen kilo ekstra. Var hos privat gyn som bekreftet en lett grad av pcos. Gikk på p-piller i 8 år inntill jeg ble gravid, så dette har ikke vist seg før flere mndr etter MA en, og var ikke synlig på kontroll i januar heller. jeg har noen ufrivillig barnløse i familien og er livredd for ikke å kunne bli mamma =/ Er dog sjeleglad for at jeg har EL hver mnd, ble gravid på 1 forsøk etter p-pilleslutt sist, men har altså ikke turt å prøve igjen enda....selvom det knapt er annet enn babylaging som står i hodet på meg. Man kan dessverre ha pco uten å ha cyster, men jeg håååpper selvsagt at du hverken har pco eller noe annet Har du kraftige mens-blødninger forresten? tenkt noe på mulig endometriose, siden du sier du har kraftige mens-smerter? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143958857-tilbake-etter-sa/page/2/#findComment-144434731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosin i bolla? Skrevet 2. august 2012 #30 Del Skrevet 2. august 2012 Så leit å se at det er så mange som har mistet, men samtidig litt godt å vite at man ikke er alene. Jeg hadde en MA i desember 2011, og er fortsatt ikke blitt gravid igjen. Ble gravid ganske fort i fjor, og ble derfor veldig skuffet når det ikke klaffet fort igjen. Har vært ekstra trist de siste ukene, da termindatoen er passert og vi egentlig skulle hatt en baby hos oss nå. Jeg er redd det er noe galt med meg egentlig. Har fått henvisning til utredning, så får vi se hva som skjer. Håper selvfølgelig at jeg blir gravid og kan avbestille timen, selv om jeg ikke tror det skjer akkurat. ønsker alle lykke til. Selv om noen dager er tyngre enn andre, så gir vi ikke opp:) Jeg mistet like før deg, i november 11' , men har ikke turt å begynne prøvingen igjen.... Har du jevne og stabile sykluser? og er frisk og rask ellers også? Noen gang blitt sjekket opp mot feks pco? Lykke til med utredning, håper det klaffer raskt for dere og at alt går bare bra:) Hei, så trist å høre at du også mistet. Syklusene mine er som før, ca 28-31. Var hos legen for noen år siden fordi jeg mistenkte pco/pcos, bl.a pga mye menssmerter og tenkte det kunne være cyster. Mener jeg tok blodprøver, men de hørte jeg ikke noe mer om. Jeg hadde ikke cyster, men det viste seg at jeg har muskelknuter i livmoren. Gynekologene jeg har vært hos mener de sitter slik at de ikke skal være problemer for en graviditet, og mente også at de ikke var årsak til at jeg mistet, men vet jo aldri. Var og sjekket de senest i mars om de hadde vokst, med det så ok ut. Visste jeg skulle ha EL ca da, og spurte om han kunne sjekke det samtidig. Da mente han at egget ville slippe innen kort tid, kanskje samme kveld (ikke at det hjalp meg å bli gravid da). Har lest en del om østrogendominans/progresteronmangel, og mye av dette passer meg, bl.a muskelknutene. Skal nevne det for gyn når jeg skal dit. Ellers tar jeg EL-tester. Forrige syklus f.eks var det tydelig positiv i to dager, men svak dagene før og dagen etter. Denne gangen derimot har den nærmet seg positiv i en uke, og jeg er på CD 20. Dette liker jeg ikke, mener jeg hadde noe sånt i februar også. Enten prøver kroppen på EL, og ikke får det til, ellers har jeg lest at dette kan var tegn på pco. Hadde faktisk ikke tenkt til å ta EL-tester denne mnd siden vi har fått time til utredning i sept, og bare ta det som det kommer inntil da. Syns bare det er så praktisk å ta EL-test, for da vet jeg akkurat hvilken dag jeg kommer til å få TR på. Har du stabile sykluser og ellers føler at alt er i orden igjen? Takk for lykkeønskninger, masse lykke til når dere er klare for å prøve igjen:) Så bra du får utredning nå snart da Jeg skal selv til gyn neste uke for å høre mer om min lette pcos, og har skrevet ned mange spørsmål i forkant...for det er så mye jeg lurer på, alt for lett å komme på ting når timen er over Skriv ned alt du lurer på du også og ikke gi deg hvis du føler du ikke får gode nok svar:) Har du noen linker til det med østrogendominans/ progesteronmangel? Forsøkte å søke, men fant ikke noe særlig i farten. Hvilke symptomer har du som får deg til å mistenke dette? Jeg har jevn og stabil syklus med EL hver mnd, men begynte å tenke på pcos nå litt uti 2012, pga acne, noe ansiktshår og noen kilo ekstra. Var hos privat gyn som bekreftet en lett grad av pcos. Gikk på p-piller i 8 år inntill jeg ble gravid, så dette har ikke vist seg før flere mndr etter MA en, og var ikke synlig på kontroll i januar heller. jeg har noen ufrivillig barnløse i familien og er livredd for ikke å kunne bli mamma =/ Er dog sjeleglad for at jeg har EL hver mnd, ble gravid på 1 forsøk etter p-pilleslutt sist, men har altså ikke turt å prøve igjen enda....selvom det knapt er annet enn babylaging som står i hodet på meg. Man kan dessverre ha pco uten å ha cyster, men jeg håååpper selvsagt at du hverken har pco eller noe annet Har du kraftige mens-blødninger forresten? tenkt noe på mulig endometriose, siden du sier du har kraftige mens-smerter? Link: http://www.futhark.no/Progesteron.aspx Det jeg ihvertfall har er: ømme/hovne bryster, vekten har økt, tretthet, klumper i brystene, søvnløshet til tider, humørsvigninger, muskelknuter i livmor. Flere av de andre er jeg usikker på. Jeg har også alltid slitt med kviser og er overvektig, så kan godt være at jeg har pco/pcos, selv om legen jeg gikk til for noen år siden mente at jeg ikke hadde det (vet ikke helt forskjellen på de). Begge disse er genetisk i familien, men både mamma og mormor har fått 3 barn uten problemer. Sluttet på p-pillen i aug 2009 , da vi tenkte å prøve, men så passet det seg ikke slik likevel (brukt kondom i mellomtiden) . Begynte å prøve smått i juni i fjor, men pga diverse ting, så ble ikke første ordentlige pp før i oktober, og da satt spiren. Har ikke kraftige blødninger, og smertene er nesten blitt helt borte etter at jeg mistet i fjor. Har bare kjent litt murringer et par ganger nå de siste syklusene, men ikke noe jeg må ta smertestillende for. Så bra at du har EL hver måned. Med tanke på at spiren satt på første forsøk sist, høres det ut som om du raskt kan bli gravid igjen:) Om du vil kan du sende meg en privat melding, så trenger vi ikke kuppe hele tråden:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143958857-tilbake-etter-sa/page/2/#findComment-144434806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarn73 Skrevet 2. august 2012 #31 Del Skrevet 2. august 2012 Noen som skal være sykemeldt under neste svangerskap? Dere som har vært så uheldig å dessverre miste flere ganger, har dere jobbet fullt? evt stressende jobber? Lykke, lykke til ALLE sammen!!! Jeg heier på oss alle :) Jeg kommer til å sykemelde meg neste svangerskap også, slik jeg var med både lillebror og lillegutt som vi mistet. Jeg jobber i restaurant, med ukurant arbeidstid, og ikke mulighet for pauser innimellom, så jeg har også fått svangerskapspermisjon mot slutten av svangerskapet både med storesøster og lillebror. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143958857-tilbake-etter-sa/page/2/#findComment-144434990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullblomst Skrevet 3. august 2012 Forfatter #32 Del Skrevet 3. august 2012 Da kan det se ut som vi lyktes med å bli gravid første pp etter SA. Det er fortsatt alt for tidlig å si hva som kommer til å skje videre, så jeg er glad med avventende... Håper det klaffer snart for alle i denne tråden og at den lille klorer seg fast i ca 9 mnd før h*n ser dagens lys. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143958857-tilbake-etter-sa/page/2/#findComment-144436047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå