Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter en SA i uke 11 i begynnelsen av juni er jeg igjen klar for a prove pa nytt. Vi er aktive og benytter eltester, sa jeg vet at el var forrige helg, og at jeg snart kan begynne a teste. (Har en haug med billigtester liggende)

Jeg er sa klar for a bli gravid na. Er vi flere som prover igjen etter SA/MA?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143958857-tilbake-etter-sa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nestegang:)

Så bra at dere er klare for å starte prøvingen igjen! Vi prøver nå etter en ma for 5 uker siden. Jeg var da 17 uker på vei. Har nå første mens og har hamstret opp el og g tester.

Så spennende at du snart kan teste! Min nedtur var stor da jeg testet for en uke siden. Var jo som forventet, men likevel...

Ønsker deg masse lykke til:)

Hadde En MA i januar 2011, og har hatt 3 SA så langt i år, siste nå for 2 uker siden i uke 5-6, så vi kjører på med en gang uten pause og håper eggløsningen kommer til ca normal tid.

Har hamstret eggløsningstester og startet med første i dag som var supernegativ, har heller ingen tegn til Eggl.slim enda så Eggl er nok noen dager forsinket...etter normal syklus å regne skal den være på torsdag, men holder en knapp på søndag/mandag...

Gleder meg til å følge dere og krysser fingrene for at det klaffer raskt for oss alle....

Huff.. Forferdelig å miste! Mistet selv i uke 6 forrige mandag.. Har nok mistet litt før Blødningen kom for hcg gikk veldig fort ut.. Tok bp.. Blødningen sluttet på lørdag så tok en el test på søndag og den var super positiv! Krysser fingrene for at det skal gå like fort som sist så vi bare kjører på!

Annonse

Jeg har starta prøvingen igjen etter MA i mai, da var jeg 12 uker på veg! Hadde første pp i midten av juli og hadde stort håp om klaff med en gang og følte på meg at jeg var gravid pga masse symptomer, men i dag tidlig akkurat da jeg skulle til å pakke opp graviditetstesten så kjente jeg tanta kom!!!Sparte hvertfall testen til neste runde da :P

Forferdelig trist å lese om alle dere andre som også har mistet :(

Jeg mistet i MA uke 12 i fjor, og er nervøs for å prøve igjen...

Hvordan ser dere på et kommende svangerskap, klarer dere å fungere i hverdagen eller er dere veldig nervøse for å miste igjen?

-Er dere friske alle sammen, eller har noen av dere PCO(S) eller endometriose etc?

Lykke til alle sammen, jeg krysser fingrene for oss alle og håper på det beste!!:)

Hilsen jente 25

Annonse

Eg har tenkt mye på dette med nytt svangerskap! Når eg gikk gravid med datteren min var eg jo forsiktig og det samme når eg blei det igjen.. Alltid vært redd for å miste! Og med jobb som sykepleier natt på sykehjem med tunge løft og uforutsigbare vakter er det ikke alltid så kjekt å være gravid og redd for spiren.. Og siden eg nå har mistet er eg redd at neste gang blir eg enda mer engstelig! Ble sykemeldt i 7 mnd grunnet søvnvansker og altfor tung jobb.. Så hadde jo håpet at eg skulle holde ut litt lenger dette svangerskapet!

Hvordan tror dere at dere kommer til å takle det ?

Endret av Anette1987

Jeg gleder meg til å bli gravid igjen, men det er med en bismak. Jeg kommer til å være livredd for å miste igjen. Jeg vet at man ikke skal tenke det, men jeg tenker fremdeles "hva gjorde jeg galt?"

Men siden vi ble så lei oss da vi mista, så vet vi at det er rett av oss å få baby. Og det skal vi få :) Må bare få det til å klaffe først.

Er nå 2 uker siden siste SA (5 uker) og vi prøver på nytt igjen. Har allerede vært igjennom 2 MA og 2 SA siden august i fjor, så krysser fingrene for at jeg kan greie å gå gravid i ca 40 uker snart! Problemet er nå at jeg har mistet så mange ganger at det er ikke så lett å slappe av og tenke positivt når man er gravid igjen. Greide det etter 1. MA da, for tenkte jeg at det skjer ikke igjen da liksom, men neida. Så krysser fingre og tær for at jeg straks blir gravid igjen og at det går bra neste gang. Blir litt slitsomt i lengden dette, men jeg er ikke helt villig til å gi opp ennå for da føler jeg at jeg har mistet 4 ganger for ingenting...

Ser ut som vi er endel som er i samme situasjon. Haper vi lykkes raskt alle sammen. Selv tenker jeg a begynne testingen til helga dersom tr ikke kommer forst.

Tankene rundt engstelsen ved a ga gravid etter a ha mistet er rimelig rasjonell. Jeg tror at jeg kommer til vere avventende til hele graviditeten de forste 12 ukene. Altsa ikke ta ordentlig inn over meg at jeg er gravid for de magiske 12 ukene er over.

Gjest Nestegang:)

Jeg gleder meg til å bli gravid igjen, men det er med en bismak. Jeg kommer til å være livredd for å miste igjen. Jeg vet at man ikke skal tenke det, men jeg tenker fremdeles "hva gjorde jeg galt?"

Men siden vi ble så lei oss da vi mista, så vet vi at det er rett av oss å få baby. Og det skal vi få :) Må bare få det til å klaffe først.

Som jeg skulle sagt det selv!! Vil gjerne bli gravid nå:) og den babyen vi får neste gang ville vi mest sannsynlig ikke fått om vi ikke mistet. Tenker at det er den neste babyen som har ment for oss:) får tilbakemelding på obduksjonenen i disse dager, så følelsene går i sving!

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dagene når jeg blir gravid igjen....Hvordan klare å ikke være konstant bekymret for å begynne å blø? Finnes det overhodet noe hjelp å få enten fysisk eller psykisk når man "kun" har mistet 1 gang?

Noen av dere som er/skal være sykemledt under neste svangerskap?

-Mange som hadde stressende jobber da dere mistet?

Jeg var veldig forsiktig da jeg var gravid, men hadde nesten uutholdelig stressende dager på jobb...ble til slutt sykemeldt, usikker på om det gikk galt før eller etter jeg ble sykemeldt, for de visste ikke om den lille var 8 eller 9 uker...

Jeg kommer ikke til å tørre å ha sex, orgasme (har veeldig kraftige), bruke sexleketøy o.l. , drikke cola, spise salat fra restaurant, i tillegg til alt jeg var forsikktig med sist (helsedirektorate og mattilsynets anbefalinger)

Flere som tror/føler de er/skal være "overforsiktig" under neste svangerskap? Jeg føler jeg ikke kan gjøre annet enn å være superforsiktig i 9 mndr, enda både sex og koffein (og det meste annet) skal være trygt..... De med risikiosvangerskap blir jo ofte anbefalt å avstå fra sex etc, så jeg gjør det for å være på sen sikre siden... er nok mest psykisk akkurat den biten for min del....Føler en stor trang til å gjøre "alt jeg kan" for at det skal gå bra......

Men hvordan takle alle tankene? Hvordan klarer dere det,kjære damer?

Så leit å se at det er så mange som har mistet, men samtidig litt godt å vite at man ikke er alene.

Jeg hadde en MA i desember 2011, og er fortsatt ikke blitt gravid igjen. Ble gravid ganske fort i fjor, og ble derfor veldig skuffet når det ikke klaffet fort igjen. Har vært ekstra trist de siste ukene, da termindatoen er passert og vi egentlig skulle hatt en baby hos oss nå.

Jeg er redd det er noe galt med meg egentlig. Har fått henvisning til utredning, så får vi se hva som skjer. Håper selvfølgelig at jeg blir gravid og kan avbestille timen, selv om jeg ikke tror det skjer akkurat.

ønsker alle lykke til. Selv om noen dager er tyngre enn andre, så gir vi ikke opp:)

Etter nøye overveielse har vi bestemt oss for å prøve igjen.

Mistet en engel i MA uke 18/19 for 5 uker siden. Mens kom tilbake idag, så da er jeg klar for å begynne å teste om en ukes tid. En ny graviditet vil ikke erstatte lillegutt, men kanskje lette litt på savnet.

Lillegutt var ikke planlagt, men ble til etter 5 sykluser etter at mens kom tilbake etter lillebrors fødsel, så jeg håper det går fortere med testing.

Håper det klaffer for oss alle snart:)

Gjest Østfold-80

Forstår godt at du har alle disse følelesene,har det samme selv.:(

Vi har ei frisk datter på 4,men har nå mista 3 ganger på rad.:(

Nå har vi starta prøve prosessen igjen...

Jeg har blitt gravid på første forsøk alle gangene.:)

Mange berg & dalbaner,men har egentlig bare måtte komme oss gjennom det pga snuppelura våres. Jeg tenker at vi bare tar ting som det kommer,og ikke overtenker så mye på dette.

Ikke noe vi får gjort fra eller til...

Da jeg ble gravid med lillebror etter 3 SA var jeg hyper forsiktig. Jeg fikk progreston støtte og Albyl-E. Ingen sex før etter uke 12. I tillegg gikk jeg på konroll hos gynokolog. (har gjort det i alle svangerskapene).

Med lillegutt som jeg mistet i MA uke 19 for 5 uker siden, tok jeg kun de vanlige forhåndsreglene som er anbefalt. I tillegg måtte jeg på 4 uker penicilinkur grunnet borreliose men 3 uavhengige leger påstod at de var ingen fare for fosteret.

Neste graviditet blir jeg nok mer forsiktig ja, og jeg skal ha progreston og Albyl-E samt hyppigere ultralyd for å ikke bli for stesset i hodet som fastlegen min så fint sa det.

Så snakk med fastlegen din og forklar angsten din, og krev å bli henvist til en gynokolog for kontroller ved neste svangerskap. Og snakk med jordmor på helsestasjonen, de har ofte mer tid enn legene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...