Gå til innhold

Når pleier man

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å bli sjekket eventuelt strippet??? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var 38+1 med førtsemann da jeg ba om å bli sjekka for modning, eller bli strippa. jordmoren min sa at hun egentlig ikke brukte å gjøre det før termin. men siden hun kjente til alle plagene mine og det var veldig tungt på slutten så fikk jeg velge selv. noe jeg ville gjerne. var da moden med bakovervendt mormunn som hun hadde vansker med å nå og fikk ikke sjekka om det var åpning. hadde da hatt mye nedpress og kraftige kynnere i noen uker. hode hadde vært festa i 1,5 mnd. vist vi ville ha igang fødsel fikk vi beskjed om sex. noe vi gjorde før mannen for på nattevakt den natta. kl 10 neste morgen gikk vannet og gutten var ute 4,5 time etter.

Skrevet (endret)

Oj :) men tror du at du hadde blitt strippet så tidlig hvis du ikke hadde hatt noen plager i det hele tatt?

Endret av <3 drømmer <3 + <3 spire <3
Skrevet

Eg skal bli sjekka/strippa på neste jordmorkontroll (er da 38+1), venter nr 2.

Med nr 1 var eg inne på føden for sjekk 5 dager før termin for eg synst han var rolig, og det var han.. Itte målinger og ul blei eg sjekka og hadde 1-2cm åpning, 0,5cm på den så ska ver flat og mange andre bra tegn som hu sa. Etter hu røska merka eg godt at kynnerane gjekk over til maserier. 2 dager etter var eg inne på kontroll p.g.a blodtrykket, og då hadde eg 3-4cm åpning og alt var klart, bare å venta på riene. Hu røska igjen, og før eg fekk komt meg ut av sjukehuset var maseriene gått over til rier.

Skrevet

Aldri blitt sjekka før fødsel. Fødsel har startet av seg selv mellom 6 og 1 dag før termin.

Skrevet

Jeg var på siste kontroll på mandag (uke 40), og spurte jordmor og å sjekke modning etc.. og hun nekta, sa til meg at det hadde ingenting for seg. Sa at man kan gå med både 3 og 4 cm åpning i flere uker, og man kan også være helt "lukket" og så føde to timer senere, så jeg er litt skuffet.... ville gjerne bli strippet.

Skrevet

blei aldri sjekka på kontroll. men fødte før termin. men tror ikkje min jm gjør det. tror eg må vente til fødselen er i gang før det blir sjekka. (kan legge til at min jm er en gammel komunal jm som har hvert den eneste i bygda i alle år. mamman min gjekk til hun når ho venta meg)

Skrevet

Jeg ble strippet i dag, en uke før termin. Dette fordi jeg gikk veldig langt over sist svangerskap og hadde da null tegn til modning. Nå var det modning og litt åpning, så da sa de på sykehuset at en kunne gjøre det. Det er nemlig ikke vits med stripping om man ikke er moden, det kan gi da maserier som sliter ut mor.

Skrevet
Oj :) men tror du at du hadde blitt strippet så tidlig hvis du ikke hadde hatt noen plager i det hele tatt?
tror det kommer mye ann på jordmora. hun jeg har hadde kansje ikke villet jort det vist hun ikke viste plagene mine. men en veldig grei jordmor jeg har da :)
Skrevet

Har bare vært hos denne jordmora 2 ganger å veit liksom ingen ting om henne hehe. Så veit ikke hva ho synes om å strippe førstegangs fødende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...