Gå til innhold

Tungt å puste og en følelse av å skulle besvime

Anbefalte innlegg

Har nå i disse dager fått litt større mage og føler at det er tungt å puste av og til. Vet at det er normalt og at babyen trykker på lungene.

Men jeg får også en følelse av at jeg skal besvime noen ganger. Ikke sånn veldig sterkt, men sånn at jeg setter meg ned hvis jeg har en stol eller noe å sitte på.Henger dette sammen eller trykker babyen på andre ting, som hovedpulsåren o.l? Jeg har normalt blodtrykk og alle prøvene er fine.

Noen som har det sånn?

Fortsetter under...

Jeg begynner å bli stor selv, og opplever og at jeg er litt anpusten /tungt for å puste selv om jeg bare sitter stille . Det forsterkes når jeg får kynnere .

Ja sånn har jeg et også. Sitter jeg rett opp og ned er det værre enn om jeg sitter litt bakoverlent :)

Annonse

Hoved puls åra i magen blir belastet om man ligger på rygg eller lener seg bakover når magen blir tung! Venninne av meg besvimte hos jordmor når hun skulle måle symf. Mål husker jeg, og jordmor sa det var greit å unngå ryggen :)

Jeg har det også sånn, men jeg vet at jeg har jernlagre og blodprosent i nedre grenseland. Eller det var lavt sist jeg var hos legen, altså for noen uker siden. Jeg får sånne hvite prikker foran øynene også...

Er det farlig å ha lave jernlagre? Vet du det?

Etter forrige fødsel var jernlageret mitt på 3, Dvs så og si helt tomt! Måtte ta jern en stund så ble det bra igjen. Tror ikke det er farlig, men man blir selvfølgelig uvel .

Jeg har det også sånn, men jeg vet at jeg har jernlagre og blodprosent i nedre grenseland. Eller det var lavt sist jeg var hos legen, altså for noen uker siden. Jeg får sånne hvite prikker foran øynene også... Er det farlig å ha lave jernlagre? Vet du det?

Det er mest ubehagelig, jeg svimte av i forrige svangerskap(på motorveien :P) , gjekk bra, denne gang lå jeg på 10,5, startet med jern og svimling, andpustethet ble mye mindre! mer energi! :)

Jeg har det også sånn, men jeg vet at jeg har jernlagre og blodprosent i nedre grenseland. Eller det var lavt sist jeg var hos legen, altså for noen uker siden. Jeg får sånne hvite prikker foran øynene også... Er det farlig å ha lave jernlagre? Vet du det?
Det er mest ubehagelig, jeg svimte av i forrige svangerskap(på motorveien :P) , gjekk bra, denne gang lå jeg på 10,5, startet med jern og svimling, andpustethet ble mye mindre! mer energi! :)
Oj da - det hørtes skummelt ut! Skal sjekke jernlagrene igjen når jeg skal til legen snart. ;)
Hb = 12,8 betyr det at jernlagret er bra? Har akkurat tatt prøver. Er helt fin i dag igjen. Må nok være graviditeten som gjør meg litt sånn svimmel iblant ;)

Kan jo være blodtrykksfall! har du tall på det? du er i nedre leiet du og av "normal" jernprosent, men vi er forskjellige, noen trenger få nivået opp noe mer for det er likevel lavt. Jeg har ok ferritin-nivå, vet du hvordan ditt er det? den er veldig viktig og, mens den andre sier noe om blodvolum! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...