CamillaJ Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Hvilket merke ammeinnlegg planlegger dere å bruke? Holder på å skal teste ut hvilket innlegg jeg liker best. Bruker farget vann for å se hvilket som føles tørrest og om det er fare for å lekke gjennom. Har foreløbi testet Chicco, Avent, Libero og Natusan. Konkluderer så langt med at jeg liker Chicco sine best da de føles tørrest, og tåler mengder med væske uten å bli gjennomvåte og ekle. Pluss for god passform og hygienisk innpakning! Hva er andres favoritter og hvorfor?
Lisse_01 Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Har ikke begynt med innlegg ennå. Men jeg har fått anbefalt Libero av ei venninne. Hun sa de var kjempe gode til en grei penge. Hun likte ikke avent. Så jeg har kjøpt inn Libero
<3 drømmer <3 + <3 spire <3 Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Jeg har chicco, men har ALDRI prøvd det før da hehe men har blitt anbefalt de
CamillaJ Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2012 De er som sagt foreløbig testens vinner! De og Avent hadde ca. samme oppsugingsevne, men Avent får stort trekk ford hardhet og en ekkel folk midt på innlegget:/
HeidiL Skrevet 31. juli 2012 #5 Skrevet 31. juli 2012 Chicco er absolutt best basert på erfaringen min i alle fall - helt nødvendig første tiden når det lekker som verst. Men gikk over til Libero sine etter noen mnd når jeg ikke lakk i samme grad lenger. Har kjøpt inn 6pk chicco (60stk i hver pakke) så får jeg se hvor lenge det holder og om jeg må ha fler
CamillaJ Skrevet 1. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2012 I Tromsø fant jeg de tilfeldigvis på Babycare (vet ikke om det er en landsdekkende kjede?!). Har vært vanskelig å finne så skulle egentlig bestille fra lekmer.no, men vet de også har på apotekhjem.no
Kulaa Skrevet 1. august 2012 #8 Skrevet 1. august 2012 Ja, jeg har kun funnet på nett, ikke i noen apotek eller butikker rundt om i Akershus! Så det må jo være svært få butikker som har disse!
Bittelille'12 Skrevet 1. august 2012 #9 Skrevet 1. august 2012 <p>De har de på Babyshop på Storo i Oslo ihvertfall </p> <div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>
Kulaa Skrevet 1. august 2012 #10 Skrevet 1. august 2012 Ok, takk da kan jeg jo dra innom der en gang jeg er i Oslo da
Aima Skrevet 6. august 2012 #11 Skrevet 6. august 2012 (endret) Grunnen til at så få selger Chicco ammeinnlegg lengre, er at de nå kommer med antibakterielt lag. Antibakterielle produkter kan føre til at bakterier utvikler resistens mot antibiotika og bør derfor unngås.Brukte også Chicco sine ammeinnlegg med forrige baby / da de kom uten antibakterielt lag. Enig i at de er veldig gode, så synd at de ikke lager en versjon uten dette ekstra laget. :\ Endret 6. august 2012 av Aima
CamillaJ Skrevet 6. august 2012 Forfatter #12 Skrevet 6. august 2012 Hmm, for de som ikke ønsker å bruke Chicco da, er Avent det beste alternativet synes jeg. Sånn med tanke på å holde seg tørr osv. Står forresten ingenting om antibakterielt lag på innleggene jeg har kjøpt fra Chicco....? Mulig jeg er dum som et brød og burde sjekke en gang til:p
Snartmammatil3 <3 Skrevet 6. august 2012 #13 Skrevet 6. august 2012 (endret) Hei!! Fordi jeg venter ei lita ei i oktober og har fått prøvd det å ha brystbetennelse ved tidligere amming. Skal jeg bruke ammeinnlegg av ull. Unner ikke min verste fiende å ha betennelse i puppen. Gråt når ungen skulle amme, stod i dusjen og masserte brystet og strigråt. Klarte nesten ikke å ha klær som rørte brystet og nåde den som kom borti. Puppen var hard som sten og illende rød, spesielt på yttersiden hvor man rørte puppen med armen hele tiden. Dette trenger ikke å skje alle. Men jeg tørr ikke å bruke noe annet enn ull etter denne opplevelsen. Endret 6. august 2012 av Snartmammatil3 <3
lott`n Skrevet 6. august 2012 #14 Skrevet 6. august 2012 Bruker nok engangsinnlegg helt i begynnelsen når sprengen er på det verste, men går fort over til ull-innlegg jeg også. Hot tips: kjøp dem på Spar Kjøp - koster 59 kr for en 2-pk! Men husk å ha et tøystykke av bomull e.l. innerst mot brystvorten, elllers setter ullen seg fast i brystvorten - ikke spesielt godt, i alle fall ikke om man blir sår.
mumitrollet Skrevet 6. august 2012 #15 Skrevet 6. august 2012 Jeg anbefaler og ull kombinert med bomull innerst. Jeg bruker sånne små kluter med farget søm rundt kanten. Skal sies at jeg ik lekker så mye tross av det at jeg i tillegg gir melk til sykehuset. Tipset m bomull kombinert m ull fikk jeg av jordmor på føden med mitt første barn. Klutene kan jo vaskes på høy temperatur og det blir da helt rene. Denne kombinasjonen lar puppen i høyere grad få puste enn ved engangs ammeinnlegg. Det er bedre, billigere og mer miljøvennlig da det forsøpler mindre. Men skjønner de som sverger til engangs når de lekker mye.
HeidiL Skrevet 7. august 2012 #16 Skrevet 7. august 2012 Jeg brukte ull med engangs innenfor hele tiden forrige gang. Selv om sommeren (ull-silke er et must) Da satt de ikke fast i nipplen og jeg var god og varm og unngikk brystbetennelse
ispinne Skrevet 7. august 2012 #17 Skrevet 7. august 2012 kan noen av dere fortelle meg hva som er grunnen til at det er et "hull" midt i ammeinnlegget??? burde det ikke helst være noe der på lik linje som resten av innlegget, med tanke på at det faktisk er brystvorten som lekker??!
CamillaJ Skrevet 7. august 2012 Forfatter #18 Skrevet 7. august 2012 Kanskje fordi nippeln skal ha bedre plass og ikke bli sår? Men har kun sett dette "hullet" på natusan sine??!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå