VinterSol+2 Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Jepp, da fikk jeg de første gitt. Sånn, ikke fullt så vondt som skikkelige rier, men vonde nok til at de vekket meg i natt. Heldigvis ikke noe nedpress eller regelmessighet, men jeg blir litt stressa/urolig likevel, ettersom det jo var dette som førte til for tidlig modning sist, og at gutten kom før tida.. Ringte kommunejordmor, men hun er på ferie og jeg får ikke snakket med henne før langt uti august(dvs, jeg har time i september, om fem uker) Bør jeg ringe hjemmejordmora mi, eller noen andre? Eller bare prøve å ta det med ro og ta det som det kommer? Er 32 uker på vei...
.Lillemy. Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Jeg ville ringt fødeavdelingen. Bedre med en sjekk for mye enn for lite. :-)
Celcius73 Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Ja, ring føden eller poliklinikken! Du har ikke hatt vannavgang også? Jeg hadde litt kraftige mensmurringer ett par dager før vannet gikk med blødning. Men heldigvis klarte de å stoppe alt, så langt. Det er kanskje ett tegn på at du bør stresse ned litt, kanskje? Ikke så lett med to aktive småbarn.
VinterSol+2 Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2012 Heldigvis begynner barnehagen i morgen! Det skal bli godt for oss alle sammen, tror jeg... Lite kult med en mamma som e såpass ting og lite aaktiv som jeg er nå... I går var en ganske stressende dag, altså. Gikk lang tur og greier. Så det kan nok være medvirkende årsak. Problemet er jo at jeg egentlig ikke har anledning til å dra til sykehuset for en sjekk en gang, ettersom jeg ikke kjører bil, og sykehuset er i nabokommunen. Og to barn på 45 min buss for å komme seg til sykehuset? Det er jo en oppskrift på katastrofe det,,, Kommer ei sykepleiervenninne på besøk nå snart. Får høre med henne... I verste fall får hun passe barn, om det skulle være noe Har ikke hatt vannavgang, da hadde jeg ringt ambulanse. Men vannet mitt har ikke gått før full åpning noen av fødslene heller da,, så når vannet først har gått, har baby vært ute på to press, liksom.
VinterSol+2 Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2012 Sånn. Litt av en dag! Ringte sykehuset for råd da. Og vakthavende gyn ville ha meg inn.. Så fikk ordna barnevakt og sykepleiervenninna blei med inn. Alt er i orden, noe modning men ikke faretruende på noen måte! Og så gjorde de noen ekstra undersøkelser siden jeg var der inne, bakterieprøver og vekstsjekk. Lillegutt er som forventet stor, +11,47 % men det syns jeg er litt betryggende jeg:) Så alt i alt happy ending, og så er jeg glad for at barnehagestart er i morgen, så er det kanskje håp om et par rolige uker fremover...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå