Gå til innhold

EnBlå&ToRosa:

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

;)

Her kommer min altfor lange liste i riktig rekkefølge:

Til førstemann:

Brio duo

Simo classic

Carena sportsvogn

Hauck Jet paraplytrille

Simo 114 city sportsvogn

Simo tvillingvogn (var dagmamma)

Nytt barn, nye muligheter:

Mutsy 4rider duo.

Bugaboo cameleon

Simo dypvogn

Teutonia Mistral

Bebe confort loola

Peg perego pliko P3

Carena easy

Mountain buggy urban jungle

Quinny zapp

Easywalker sky

Bugaboo bee

Bugaboo cameleon (igjen)

Emmaljunga scooter

Silvercross pop

Titanium baby paraplytrille

Bugaboo bee (igjen)

Simo 100 sportsvogn

Quinny zapp (igjen)

Brio sitty

Og så kom barn nr.3:

Emmaljunga 80talls dypvogn (solgt)

Emmaljunga ozone med citybag (står i bilen)

Simo duo (turvogn hjemme)

To be continiued, hehe ;)

Endret av EnBlå&ToRosa
;) Her kommer min altfor lange liste i riktig rekkefølge: Til førstemann: Brio duo Simo classic Carena sportsvogn Hauck Jet paraplytrille Simo 114 city sportsvogn Simo tvillingvogn (var dagmamma) Nytt barn, nye muligheter: Mutsy 4rider duo. Bugaboo cameleon Simo dypvogn Teutonia Mistral Bebe confort loola Peg perego pliko P3 Carena easy Mountain buggy urban jungle Quinny zapp Easywalker sky Bugaboo bee Bugaboo cameleon (igjen) Emmaljunga scooter Silvercross pop Titanium baby paraplytrille Bugaboo bee (igjen) Simo 100 sportsvogn Quinny zapp (igjen) Brio sitty Og så kom barn nr.3: Emmaljunga 80talls dypvogn (solgt) Emmaljunga ozone med citybag (står i bilen) Simo duo (turvogn hjemme) To be continiued, hehe ;)
Hehe, liker den imponerende lista til barn nr 2! :)

Gøy å se!

Hvilke vogner er du mest fornøyd med?

Ser du bla har hatt Bugaboo Bee 2 ganger..

:)

Likte godt både bugaboo bee og cameleon, skulle egentlig ha cameleon til nr tre også men så kom jeg over emmaljunga ozone og den er hakket bedre å trille + at det er gøy å prøve noe nytt ;)

Beste vognene hittil:

Fire faste hjul: simo duo (eldre enn 2011mod)

Svingbare fremhjul: emmaljunga ozone

Trille: bugaboo bee og brio sitty

Men har jo noen vogner på lista som må prøves iløpet av denne vognperioden, og det er: babyjogger city mini og brio go. Men det får bli når lille blir litt større :)

Endret av EnBlå&ToRosa

Annonse

kva er erfaringa rundt quinny zapp??

Jeg lokte den ikke så godt og kjøpte den kun fordi den var praktisk på fly turer. Den er altfor lav for meg (er 172cm), knotete å slå sammen og opp, små dårlige hjul som kun funker på asfalt og gulv.

Praktisk at den er så liten sammenlagt, noen fly selskaper tillater den inn på fly. Kjekk å ha bilsete på (maxicosi og besafe easy sleep passer). Upraktisk at den ikke har liggestilling, men passer fint for store barn som ikke sover på dagen. Min lange fire åring satt fint i denne. Man kan ikke henge noenting på håndtakene, da tipper den, den har ikke handlekurv. Kan ikke trilles med en hånd, kalesjen skjermer dårlig for regn og vind (regntrekk er ekstra utstyr, dyrt).

Endret av EnBlå&ToRosa
Gjest lillemor og lillefrøken

Hva er dine gode unnskyldninger for å bytte ut/ kjøpe nye (eller forsåvidt brukte) vogner? Jeg sliter med å finne gode grunner til å kunne kjøpe en ny vogn ettersom vi allerede har en... har veldig lyst på en Bumbleride Indie (helst movement edition men de ser ikke ut til å selge den i Norge). Ingen på finn foreløpig, og koster 3500,- på helti100 (pluss frakt som jeg ikke vet hva koster). Har vanskelig for å forsvare at vi trenger denne vogna selv om jeg har veldig lyst på den.

Hva er dine gode unnskyldninger for å bytte ut/ kjøpe nye (eller forsåvidt brukte) vogner? Jeg sliter med å finne gode grunner til å kunne kjøpe en ny vogn ettersom vi allerede har en... har veldig lyst på en Bumbleride Indie (helst movement edition men de ser ikke ut til å selge den i Norge). Ingen på finn foreløpig, og koster 3500,- på helti100 (pluss frakt som jeg ikke vet hva koster). Har vanskelig for å forsvare at vi trenger denne vogna selv om jeg har veldig lyst på den.

Har kjøpt mye brukt men også en del nytt. Har på det meste hatt tre vogner på engang, ellers har jeg solgt unna en for å kunne kjøpe en ny f.eks. Trenger jo ingen unnskyldning, har gjort det fordi jeg har lyst ;) Brukt mine egne penger og min egen tid på dette, så mannen har ikke hatt så mye han skulle ha sagt. Selvom han til tide synes det ble litt mye :)

Ønsker du deg denne vognen, så kjøp den :)

Gjest lillemor og lillefrøken
Har kjøpt mye brukt men også en del nytt. Har på det meste hatt tre vogner på engang, ellers har jeg solgt unna en for å kunne kjøpe en ny f.eks. Trenger jo ingen unnskyldning, har gjort det fordi jeg har lyst ;) Brukt mine egne penger og min egen tid på dette, så mannen har ikke hatt så mye han skulle ha sagt. Selvom han til tide synes det ble litt mye :) ønsker du deg denne vognen, så kjøp den :)

Jeg har faktis mest dårlig samvittighet ovenfor farmoren og farfaren som har betalt for vognen vi plukket ut som kostet flesk (Emmaljunga, sikkert dyreste vogn vi kunne klart å finne, selvsagt ikke valgt pga pris da), vil jo ikke de skal tro vi ikke setter pris på vogna vi har fått. Hun her er jo bare 1,5 år enda så har ikke hatt den lenger. Tenker hva de må tro hvis vi begynner å bruke en annen vogn nå. Emmaljungaen har jo vært super (spesielt som bagvogn) og er det enda. Bare litt tung.

Da er det jo bare å si det da, emmaljungaen er sovevogn hjemme og funker fint til det. Den nye vognen skal brukes til shopping og er praktisk fordi den er liten å lett sammenlagt og funker bedre nå som barnet er stort. De aller fleste kjøper seg jo en liten litt lettere sportsvogn eller trille når barnet blir større :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...