My1 Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Hei! Er det flere ryttere her? Selv har jeg tre hester og er spent på hva kroppen syns om ridningen og alle forandringene. Foreløpig går det veldig bra. Er kun 8 uker og fosteret er godt beskyttet inni meg. Er heller ikke redd, men lurer jo veldig på om jeg plutselig blir superpysete :-)
Annthe og gutta :) Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Jeg hadde hest da jeg gikk med min første. Fikk beskjed av legen at hvis svangerskapet forløp normalt kunne jeg fortsette å ri så lenge jeg ville. Men med sunn fornuft selvfølgelig. Man må se an hesten, og bruken. Vil ikke anbefale feltritt og sprang feks, da det å falle av hesten kan være fatalt for fosteret (morkaken kan løsne blant annet). Legen sammenlignet det litt med skigåing, turer på flatmark er helt ok, men kanskje ikke kjøre utfor liksom, ta forhåndsregler. Jeg sliter veldig med bekkenet og korsryggen når jeg går gravid, og det ble holdt veldig bra i sjakk med ridning. Så lenge du ikke har blødninger og ikke får vondt noe sted av ridningen så kos deg, men som sagt, alt med vett og måte
My-77 Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Jeg syntes det var greit å ri, men etter hvert ble det tungt fordi magen var i veien. Det ble også tungt med oppsaling etc. Jeg var ute på rolige turer ca. til uke 25 på en meget rolig hest. My1, du kan godt ri i 2-3 måneder til. Kroppen sier i fra når det blir tungt. Lykke til!
My1 Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2012 Hvor tidlig begynte dere å ri etter fødsel? Vet det er individuelt, men er litt nysgjerrig. Har en kunde som måtte vente til 12 uker etter fødsel. Men hun hadde ikke ridd på to år før hun ble gravid.
super_s Skrevet 31. juli 2012 #5 Skrevet 31. juli 2012 Jeg kommer til å "slutte" å ri når jeg ikke kommer meg opp på hesten eller treninga blir for mye for meg i fohold til mage og hva hesten trenger. Da får noen andre ri han til jeg kan ri igjen. Er masse å finne på til bakketrening.
Siljemor90 Skrevet 11. august 2012 #6 Skrevet 11. august 2012 Man skal vel egentlig vente tre mnd, men jeg rei etter tre u ker. eller, jeg satt på hesten iallefal :-) Å når gullet var syv uker var vi på helgekurs, to halvtimer med ridning per dag.. Gikk helt fint :-) Lytt til kroppen din, er den som vet best hva som er riktig for deg :-)
My1 Skrevet 12. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2012 Har hatt en nydelig tur i skogen i dag med den ene. foreløpig går ridningen mye bedre enn stallarbeidet. Det vil ikke kroppen være med på lenger. Det verste er faktisk å fylle høyposer, då må jeg bøye meg og får magen i klem. Har foreløpig valgt å ikke melde meg på feltritt stevne til helgen. Kjenner jeg angrer litt. Skal på tidlig UL på tirsdag og håper å få se at det er noen der :-) Fikk noen av dere reaksjoner fra andre rundt ang ridning og svangerskap?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå