Gå til innhold

Alt for stor vektoppgang - tips for å stanse utviklingen?

Anbefalte innlegg

Nå ser jeg at det har kommet en tråd for de som har lagt på seg.. og det er fint for sånne som meg;) Men jeg tar dette for seg selv, likevel, så jeg ikke kupper tråden:)

Jeg er andregangs, ca 23 uker, fikk førstemann for i overkant av et år siden.

Denne gangen este jeg ut med en gang, og føler meg som en HVAL!! Hadde det enda bare vært stor mage, men det legger seg i ansiktet, på armer, lår, rumpe - og både fingre og føtter er store. Har gått opp ca 12 kg (lagt bort vekta siste dagene) fra utgpkt på 62 kg. De første 10 kom veldig raskt.

Denne gangen har jeg nok vært for lite flink i fht kosthold de første mnd med kvalmen, så ingen unnskyldning der. Men jeg er så enormt misfornøyd med sånn jeg ser ut nå, og føler jeg nesten ikke orker å gå ut og bli sett. Ser ut sånn nå som jeg gjorde ved fødsel sist!

Jeg har bekkenløsningssmerter, så de store joggeturene klarer jeg ikke. Men kan noen hjelpe meg med noen enkle tips de mener er forsvarlig for å gå ned noe/ikke gå opp mer disse neste ukene av graviditetet?!? Er det mulig? Noen som har klart å snu en sånn kurve midt i sv.skapet før meg?

Gåturer noe hjelp i? Kostholdstips?

takk:)

Fortsetter under...

Føler med deg :) jeg er tjukk fra før av så nå som jeg begynner få mer mage føler jeg at jeg ser ut sm jeg er 2 mnd lengre på vei enn jeg virkelig er :(

Sykling.. Kan det være bedre for bekkenet?? Har ikke bekkenproblemer selv.. Enda.. *bank i bordet*

men har en mamma med hofteproblemer. Ho er mye bedre etter ho begynte å sykle :)

På biltema får du kjøpt stativ til å sette din vanlige sykkel på. Så slipper du kjøpe ergometersykkel ;)

Elipsemaskin?? Bra for knæra mine, men usikker på hvordan det er med bekken.

Kosthold er jeg dårlig på selv. Spiser når jeg er sulten, men sliter med dårlig matlyst. Har lyst på potetgull til middag for eksempel.. Ikke bra :(

Hva har du mest lyst på? Salt, surt, søtt??

Ingen lett løsning på dette... Men hvis du klarer det, så ville jeg droppet sukker ( boller, kjeks, sjokolade, kaker, is) og fokusert på rene middager med kjøtt/fisk og salat til. Pluss ekstra grovt brød med sunt pålegg til frokost og lunsj. Funker for meg.... Selv om jeg savner kosematen innimellom.

Kjenner til problemet.

uke 21 og + 9 kg, men vet at jeg legger på meg mest i starten.

Måtte spise konstant pga kvalme fram til uke 12, og så ble det litt ekstra kos i ferien og vips 9 kg.

Nå har jeg kuttet alt sukker og droppet mest mulig karbohydrater ( ris, pasta, brød )

Spiser heller mer proteiner og grønnsaker osv.

Vekta har ihvertfall stått stille en ukes tid, så tror jeg har fått kontrollen igjen nå.

Har heldigvis ikke noe problemer med bekkenet eller annet ennå, så skal pelle meg tilbake på trening nå ( der har jeg ikke vært på 15 uker )

Jeg føler meg litt bedre når jeg har svømt litt :) Da får man på en måte tøyd ut litt. Slank er jeg slettes ikke blitt av det men et fint alternativ til de som sliter med bekkenet slik som jeg ;) Her er det mye vann av kg som har lagt seg og jeg stresser egentlig ikke med det heller.

Annonse

Lagt på meg like mye som deg og er noen uker kortere på vei...! Fikk råd om å gå til kiropraktor, noe jeg syns hjelper. Jordmor mente også jeg skulle spise mat med lav GI, men for all del ingen lavkarbodiett! Dette pga lå i grenseverdi på blodglukosetoleransetest samt har gått opp mye. Gikk mye opp innen uke 12 og da var et mye carbs pga kvalme, -lyst brød med syltetøy og sjokomelk satt sine spor..! Men nå er det skjerpings :) jeg var ikke tynn i utgangspunktet (1.72 og 78 kg), men har vært stor (95 kg) og synes det er skikkelig ekkelt å nå ha kommet på 90 tallet igjen!!

Kutt ut sukker og mindre karbo og stivelse. Svømming er bra trening, både for figuren og ikke minst bekken :)

Jeg kuttet ut alt av sukker og brus da jeg ble gravid, samt at jeg ikke spiser mye brød, ris, potet. Har gått opp 4 kg og er nå i uke 27 :) Jordmor og lege sier jeg er flink, og jordmor sa hun skulle ønske alle gravide er like bevisst - så noe rett må jeg vel gjøre :)

Kutt ut sukker og mindre karbo og stivelse. Svømming er bra trening, både for figuren og ikke minst bekken :)

Jeg kuttet ut alt av sukker og brus da jeg ble gravid, samt at jeg ikke spiser mye brød, ris, potet. Har gått opp 4 kg og er nå i uke 27 :) Jordmor og lege sier jeg er flink, og jordmor sa hun skulle ønske alle gravide er like bevisst - så noe rett må jeg vel gjøre :)

Hva spiser du da isteden for grove korn produkter? Føler jeg må spise grove knekkebrød og havregryn for å bli mett og ha en mage som fungerer bra hver dag. Er + 7 kg i uke 25++++

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...