Gå til innhold

Er så snopesyyyyk.. HVER eneste dag :/

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nope, det har jeg ikke prøvd, men det skal jammen meg prøves :).. Er ikke noe snope-menneske fra før så er rimelig frustrert over å ville gå amok i snopehyllene for tiden :P.. Kanskje jeg skal ha bær, minigulrøtter osv stående framme så det er lett å putte i munnen når jeg er snopesyk :).. Takk for svar :)

Om jeg blir veldig snopesyk, så spiser jeg rosiner. Blir fort mett av det, og trangen på noe annet søtt forsvinner.

Men bare for å nevne det, så er krom kjent for å dempe søttrangen. Riktignok tar det litt tid å bygge opp lageret. Uansett virkelig verdt å prøve.

Annonse

Ok, så man kan ta krom når man er gravid?
Skal som sagt sjekke opp i det, men det er riktig at noen sier man ikke skal ta krom. Andre sier man kan. Er jo krom i mange matvarer, så mulig man får i seg nok der, og at man derfor ikke skal ta tilskudd.

Jeg har nå sjekket litt opp i det. Jeg tar Lifeline Care kosttilskudd for gravide og ammende, de inneholder 50 mcg krom. Dette kosttilskuddet har jeg blitt anbefalt av legen, og mange andre gravide tar også dette kosttilskuddet. Så jeg tviler sterkt på at det er farlig. Men sjekk eventuelle vitaminer/kosttilskudd du tar, slik at du ikke får for mye. Det er det som er farlig, såvidt meg bekjent.

Her er også søtsuget på topp om dagen. Heldigvis jobber jeg et godt stykke unna nærmeste butikk (må kjøre dit), så om jeg ikke har tatt med meg noe på jobben, så blir det ikke noe snoking her. Hjemme klarer jeg å begrense meg siden jeg ikke vil sitte å gomle snop foran samboeren hele kvelden, og hvertfall ikke foran 3-åringen. Har laget en del smoothie hjemme i det siste. Med yoghurt, jordbær eller blåbær (frosne), litt eplejuice og mose det med stavmikseren. Har noen gang en banan oppi også. Det er godt, og søtsuget forsvinner :D Og ikke så altfor usunt heller :) Det hjelper selvfølgelig å spise et knekkebrød e.l. og da. Og på jobben står det alltid frukt framme :)

Annonse

Her er også søtsuget på topp om dagen. Heldigvis jobber jeg et godt stykke unna nærmeste butikk (må kjøre dit), så om jeg ikke har tatt med meg noe på jobben, så blir det ikke noe snoking her. Hjemme klarer jeg å begrense meg siden jeg ikke vil sitte å gomle snop foran samboeren hele kvelden, og hvertfall ikke foran 3-åringen. Har laget en del smoothie hjemme i det siste. Med yoghurt, jordbær eller blåbær (frosne), litt eplejuice og mose det med stavmikseren. Har noen gang en banan oppi også. Det er godt, og søtsuget forsvinner :D Og ikke så altfor usunt heller :) Det hjelper selvfølgelig å spise et knekkebrød e.l. og da. Og på jobben står det alltid frukt framme :)
Smoothie er virkelig effektivt også ja!
Smoothie er virkelig effektivt også ja!

Jeg og mini har også laget saftis av Fun Light saft, det gjør også susen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...