Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lilletull på 2 mnd tar ikke smokk, men er desto mer interessert i puppen! Jeg har vært for at han skal få mat hver gang han etterspør, såkalt selvregulering. Og vet det finnes økedager der babyen vil ha mat hele tiden. Men når han spør etter mat ca hver halvtime om dagen og litt sjeldnere om natta, da blir det slitsomt! Ser jo at han bruker emg som smokk, og har vanskelig for å sovne uten at han har en pupp i munnen. Hvordan kommer vi oss ut av dette..?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143958457-jeg-en-vandrende-smokk-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg satt kronisk med ungen på en pupp de første 2-3 mnd.. Min nektet smokk, flaske og MME. Kun pupp som var godt nok. økedagene var slitsomme i begynnelsen ja.

Her begynte det å normalisere seg etter ca 3dje måned. Hvis gutten sovner på puppen, så lirk han av, så han ikke blir vant til å ligge på absolutt hele tiden.

Ellers lite gode råd fra meg ;) Ammet guttungen til han var nesten 2 år ( på natta også)

Har ei jente på 10 uker som er akkurat likedan.

Hun etterspør brystet med lengre mellomrom enn din, men vil til gjengjeld ligge på brystet i 3-4 timer hver kveld.

Til å begynne med var det pupp hver time, men etter jeg ga det samme brystet flere ganger på rad slik at hun fikk i seg den fete melka går det iallefall 2-3 timer mellom hver amming.

Det som også hjelper er å la pappan bære på henne etter hun er mett, slik at hun finner roen på annet vis.

På natta samsover vi, så da slenger jeg bare ut puppen og så sover vi videre begge to.

Det blir veldig intenst å ha det slik, så sørg for at pappan avlaster så langt det lar seg gjøre!

Og sørg for å ha pc/tv eller noe annet du liker i nærheten, så får du litt annet å gjøre enn å bare sitte der, da blir det ikke så slitsomt. Og drikk + spis masse frukt og grønt, det tar på for kroppen å være smokk!

Tenk at dette kun er en periode, en liten fjert av livet ditt og det går plutselig over skal du se.

Hilsen vandrende smokk nr. 2

Jenta mi var også sånn, men det ga seg rundt 3 mnd alder. Hu hang på nesten hele dagen, med små pauser... Var skikkelig drøy, men plutselig så blei hu litt mer med, som sagt rundt 3 mnd alder og da gadd hu ikke henge på så mye mer, for da skulle hu få med seg mer av det som skjedde rundt hu, så ble det ganske fort, men gradvis kun til måltidene hun var der, og litt kos innimellom selvfølgelig =) Så vi gjorde ingen ting med det, det gikk seg til av seg selv =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...