Drammensjente Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Nei, nei nei! Var hos legen i dag og nurket som har ligget med hodet ned den siste tiden ligger nå med hodet opp.......Er i uke 36 og fått henvisning til gyn pol. Ble snakk om eventuelt keisersnitt hvis de ikke får snudd henne. Noen som vet noe som helst om slikt?
eaglebeagle Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Nei, nei nei! Var hos legen i dag og nurket som har ligget med hodet ned den siste tiden ligger nå med hodet opp.......Er i uke 36 og fått henvisning til gyn pol. Ble snakk om eventuelt keisersnitt hvis de ikke får snudd henne. Noen som vet noe som helst om slikt? Aj, aj, nei så kjipt! Kan ikke noe om dette, men har lest andre tråder om barn som har snudd seg riktig vei igjen helt opp mot fødsel. Jeg tror ikke det er uvanlig, i hvert fall med flergangsfødende, at babyen snur seg flere ganger opp mot termin. Det går nok bra!!!
Mamma til to guttegull Skrevet 30. juli 2012 #3 Skrevet 30. juli 2012 Det samme skjedde med meg for noen uker siden. Gutten i magen la seg i seteleie i uke 36. Var på Drammen sykehus og fikk innvilget keisersnitt to uker senere. Et par dager før jeg skulle ha ks var jeg hos jordmor. Lillegutt hadde da snudd seg tilbake med hodet ned. Det ble derfor ikke noe ks her Lykke til!
tre håpefulle Skrevet 30. juli 2012 #4 Skrevet 30. juli 2012 Om du tenker fødsel kontra keisersnitt så er her noen artikler som er grei å lese. =) Jeg hadde keisersnitt for en uke siden da min jente satt med rumpa ned. En flott opplevelse det også! Her er nummer en av i alt seks artikler. Nederst på denne artikkelen ligger det link til de andre. =) Håper babyen din snur seg. http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/seteleie-og-forlosning-hvem-hva-hvor-35784.html
Drammensjente Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2012 Takk for svar Ja disse sidene har jeg lest. Har også hørt at forsøk på å snu fosteret ikke er så vanlig lenger. Var bare legen min som sa i dag at det var et alternativ. Leser også at forsøk på snuing kan medføre fødselstart og dermed hastekeisersnitt. Man skal altså møte fastende og det blir lagt inn venefloner. Jeg kjenner at forsøk på å snu ikke er noe for meg :/ Ut fra hva jeg leser og ut fra samtale med legen så blir det planlagt keisersnitt på meg om to uker hvis hun ikke skulle snu seg innen det. Setefødsel blir det ikke pga alderen min og fare for komplikasjoner etter hva jeg skjønner. Så det jeg egentlig lurer mest på er sannsynligheten for at hun snur seg riktig i løpet av disse to ukene. Hadde ikke helt forestilt meg keisersnitt. Vet liksom ikke hva jeg går til da, for der er jeg helt grønn
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 30. juli 2012 #6 Skrevet 30. juli 2012 Takk for svar Ja disse sidene har jeg lest. Har også hørt at forsøk på å snu fosteret ikke er så vanlig lenger. Var bare legen min som sa i dag at det var et alternativ. Leser også at forsøk på snuing kan medføre fødselstart og dermed hastekeisersnitt. Man skal altså møte fastende og det blir lagt inn venefloner. Jeg kjenner at forsøk på å snu ikke er noe for meg :/ Ut fra hva jeg leser og ut fra samtale med legen så blir det planlagt keisersnitt på meg om to uker hvis hun ikke skulle snu seg innen det. Setefødsel blir det ikke pga alderen min og fare for komplikasjoner etter hva jeg skjønner. Så det jeg egentlig lurer mest på er sannsynligheten for at hun snur seg riktig i løpet av disse to ukene. Hadde ikke helt forestilt meg keisersnitt. Vet liksom ikke hva jeg går til da, for der er jeg helt grønn Hvor gammel er du da? Jeg er 36 år og fødte et barn i setefødsel for 5 dager siden, det gikk helt strålende fint og var nesten en lettere fødsel enn hodefødslene og helt uten komplikasjoner, ikke en rift, ikke no tang, ikke no dramatikk med navlestreng i klem. Hun hadde 9 på apgar score med en gang og fikk komme opp på brystet mitt med en gang
Drammensjente Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2012 Takk for svar Ja disse sidene har jeg lest. Har også hørt at forsøk på å snu fosteret ikke er så vanlig lenger. Var bare legen min som sa i dag at det var et alternativ. Leser også at forsøk på snuing kan medføre fødselstart og dermed hastekeisersnitt. Man skal altså møte fastende og det blir lagt inn venefloner. Jeg kjenner at forsøk på å snu ikke er noe for meg :/ Ut fra hva jeg leser og ut fra samtale med legen så blir det planlagt keisersnitt på meg om to uker hvis hun ikke skulle snu seg innen det. Setefødsel blir det ikke pga alderen min og fare for komplikasjoner etter hva jeg skjønner. Så det jeg egentlig lurer mest på er sannsynligheten for at hun snur seg riktig i løpet av disse to ukene. Hadde ikke helt forestilt meg keisersnitt. Vet liksom ikke hva jeg går til da, for der er jeg helt grønn Hvor gammel er du da? Jeg er 36 år og fødte et barn i setefødsel for 5 dager siden, det gikk helt strålende fint og var nesten en lettere fødsel enn hodefødslene og helt uten komplikasjoner, ikke en rift, ikke no tang, ikke no dramatikk med navlestreng i klem. Hun hadde 9 på apgar score med en gang og fikk komme opp på brystet mitt med en gang Er fem år eldre enn deg. Medfører litt mer dramatikk med økende alder uansett. Er blant annet grunner til at de ikke lar oss over 40 gå på overtid. Godt å høre at det gikk bra med deg
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 30. juli 2012 #8 Skrevet 30. juli 2012 Takk for svar Ja disse sidene har jeg lest. Har også hørt at forsøk på å snu fosteret ikke er så vanlig lenger. Var bare legen min som sa i dag at det var et alternativ. Leser også at forsøk på snuing kan medføre fødselstart og dermed hastekeisersnitt. Man skal altså møte fastende og det blir lagt inn venefloner. Jeg kjenner at forsøk på å snu ikke er noe for meg :/ Ut fra hva jeg leser og ut fra samtale med legen så blir det planlagt keisersnitt på meg om to uker hvis hun ikke skulle snu seg innen det. Setefødsel blir det ikke pga alderen min og fare for komplikasjoner etter hva jeg skjønner. Så det jeg egentlig lurer mest på er sannsynligheten for at hun snur seg riktig i løpet av disse to ukene. Hadde ikke helt forestilt meg keisersnitt. Vet liksom ikke hva jeg går til da, for der er jeg helt grønn Hvor gammel er du da? Jeg er 36 år og fødte et barn i setefødsel for 5 dager siden, det gikk helt strålende fint og var nesten en lettere fødsel enn hodefødslene og helt uten komplikasjoner, ikke en rift, ikke no tang, ikke no dramatikk med navlestreng i klem. Hun hadde 9 på apgar score med en gang og fikk komme opp på brystet mitt med en gang Er fem år eldre enn deg. Medfører litt mer dramatikk med økende alder uansett. Er blant annet grunner til at de ikke lar oss over 40 gå på overtid. Godt å høre at det gikk bra med deg Ok Ja, jeg vet. Allerede ved 35 år er alderen regnet som en risikofaktor som gjør at overtidige svangerskap skal settes i gang før de anbefalte 11 dagene. Alder kan jo også være en årsak til at babyen ligger i seteleie. Lykke til
gmfosse Skrevet 30. juli 2012 #9 Skrevet 30. juli 2012 Frøkna i magen min lå med hodet ned fra ca uke 32 til 36. I uke 36 la hun seg i tverrleie. De siste fire ukene har hun variert mellom tverrleie og seteleie. I dag merket jeg at hun endelig har lagt seg med hodet ned. Har hatt mye nedpress og ubehag mens hun har presset hodet ned i bekkenet. Jeg er 40 uker på vei i morgen, så dette var på tide! Håper din baby også finner ut at den skal legge seg rett vei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå