Sabrinalill Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 3 uker til termin og jeg er allerde utålmodig Ser for meg at dette kan bli noen laaange uker, men får vel prøve å holde meg litt "travel" med huslige syssler! Noen som har gode tips?
Gjest -ia- Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Puh, vær glad du bare har tre uker igjen! Jeg har ti (!) uker til termin, og JEG er allerede utålmodig. Har vært sykemeldt store deler av svangerskapet, og blir gående sykemeldt resten også..... Sukk..... Bruk den siste tiden til å slappe godt av, se på "daytime tv", gå på kafe med venninner, gjør de siste innkjøpene og rydd i skuffer og skap. Og hold det ryddig og pent i heimen, blir godt å komme hjem fra sykehuset til rent og ryddig hus.
Sabrinalill Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2012 3 uker i forhold til 10 uker er jo ingenting, så får anse meg som litt heldig Men man blir vel litt mer utålmodig når det nærmer seg! Kjedelig å være sykmeldt da, tiden går ekstra sakte da:( Håper det går bra med deg og så får man jo bare slå seg til ro med at sykmeldig sikkert er til det beste! Jeg var sykmeldt ganske lenge med førstemann, så husker det som kjedelig...Blei mye kjedespising på meg Alt i heimen er klart, så blir vel å putle rundt med det daglidagse og fullføre guttungen sitt album fra 1-2 år Og det tar jo litt tid det! Opptakern på getboksen er snart overfylt så får prøve finne roen på sofaen og sløve meg igjennom litt hjernedødt underholdning
live09 Skrevet 30. juli 2012 #4 Skrevet 30. juli 2012 Har termin 10 august og utålmodig er bare begynnelsen... Har vært så mentalt forberedt på at hun skulle komme tidlig da førstemann kom over tre uker før tida, men her skjer de veeeeldig lite! Ikke vil jeg gå så mange steder heller da hun ligger i sete og jeg skal legge meg ned hvis vannet går og ringe ambulanse. Ikke så veldig keen på å ligge på rygg på Rimi mellom epler og tomater... "neida, ikke bry dere om meg, jeg skal bare ringe en ambulanse jeg. Neida, carry on..." Får prøve å vekke sportsinteressen og få med meg litt OL da kanskje?
Sabrinalill Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2012 Ha ha ha! Det skjønner jeg! Fikk ett syn av gravid kvinne blant grønnsakene med vanndam rundt seg Min første lå i sete, så kjenner til problemstillingen! Får håpe du slipper å vente så lenge da:)
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 30. juli 2012 #6 Skrevet 30. juli 2012 Har 3 uker igjen til terminen jeg også, men synes faktisk det er alt for kort tid... Skulle ønske jeg hadde lengre tid igjen for å si det slik... Jeg har gått hjemme siden påske siden jeg jobber kun nattvakter og synes tiden har gått for fort.... :-P
Sabrinalill Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2012 Skulle ønske jeg hadde det litt travlere, men har mye tid nå fremover til å veeente! Håper du rekker å få gjort alt du skal gjøre før bebisen din kommer da Og så må du huske å hvile litt og
ÅNA Skrevet 30. juli 2012 #8 Skrevet 30. juli 2012 16 dager igjen - både utolmodig og tolmodig - har litt småtteri igjen eg tenkte eg skulle få gjort før nr 2 kjem. Rakk ikkje pakke bagen ferdig med nr 1 - kom 6-7 dager før - trudde eg hadde så god tid....har begynt no også, og veit kva eg treng - tenker eg pakker ferdig i dag....ellers må eg berre vaske/tørke over grindsenga og reie opp. Så skulle det meste vere klart...Hadde heldigvis det meste frå sist gong, så har vore relativt lite shoping. Får slappe av, smårydde om eg gidder/orker og glo litt på tv. Har fått handla inn litt div. småtteri i dag, så no kan eg slappe av framover. Kjenner at energinivået ikkje er 100% for å sei det slik....men det er jo heilt normalt - bli avbrutt søvn - men det er jo slik det vil bli i mange mnd framover....både gledar og gruer meg til det... Gledar meg mest av alt til å bli kjent med lillebror. Lykke til alle andre!!!
Netti*** Skrevet 30. juli 2012 #9 Skrevet 30. juli 2012 Skjønner godt at tiden blir lang når man pakker baggen måneder før, ikke tør gå på Kiwi fordi det er 3-5 uker til termin. Til info 6-10 prosent av fødslene starter med vannavgang og av de få som starter med det er de aller fleste når du slapper av hjemme, gjerne i senga. Nyt live, dra å shopp, kafé og besøk så slipper man å bli så utålmodig. Man klager tidsnok over at babyen vil være oppe om natta, må mates mangfoldige ganger i løpet av døgnet osv... Jeg nyter de siste dagene selv om jeg stoooor gleder meg til å møte lillebror.
.Lillemy. Skrevet 30. juli 2012 #10 Skrevet 30. juli 2012 Skjønner godt at tiden blir lang når man pakker baggen måneder før, ikke tør gå på Kiwi fordi det er 3-5 uker til termin. Til info 6-10 prosent av fødslene starter med vannavgang og av de få som starter med det er de aller fleste når du slapper av hjemme, gjerne i senga. Nyt live, dra å shopp, kafé og besøk så slipper man å bli så utålmodig. Man klager tidsnok over at babyen vil være oppe om natta, må mates mangfoldige ganger i løpet av døgnet osv... Jeg nyter de siste dagene selv om jeg stoooor gleder meg til å møte lillebror. Er helt enig med deg :-) Her finner vi på ting sammen, far og sønn har ferie, og kan ikke akkurat sitte hjemme og vente. Da går tiden sakte. Går på besøk, lekeland, badeland osv. Her er terminen passert med to dager, men tenker ikke så mye over det, nyter de siste dagene som ettbarnsmamma :-)
Lisse_01 Skrevet 30. juli 2012 #11 Skrevet 30. juli 2012 9 uker til termin og jeg er utålmodig Bruker dagene på husarbeid, venner og tur med hunden. Kikker litt på babytingene osv
live09 Skrevet 30. juli 2012 #12 Skrevet 30. juli 2012 Skjønner godt at tiden blir lang når man pakker baggen måneder før, ikke tør gå på Kiwi fordi det er 3-5 uker til termin. Til info 6-10 prosent av fødslene starter med vannavgang og av de få som starter med det er de aller fleste når du slapper av hjemme, gjerne i senga. Nyt live, dra å shopp, kafé og besøk så slipper man å bli så utålmodig. Man klager tidsnok over at babyen vil være oppe om natta, må mates mangfoldige ganger i løpet av døgnet osv... Jeg nyter de siste dagene selv om jeg stoooor gleder meg til å møte lillebror. Prøv vannavgang på gaten med et barn i sete, dvs ingen propp som holder igjen vannet, i ti minusgrader tre uker før termin, da er det ikke sikkert du ville dratt så langt du heller den siste tiden altså... Men jeg kan jo ta feil!
all by myself Skrevet 30. juli 2012 #13 Skrevet 30. juli 2012 Forhåpentligvis er det ikke ti minus i juli/august.
Sabrinalill Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #14 Skrevet 30. juli 2012 Jeg skal nok klare å fylle opp dagene etterhvert! Må nok bare lande litt nå som jeg ikke skal jobbe på veldig mange månder! Når dagene har vært så travle med jobb, barn og mann, så virker disse 3 ukene til termin så langt borte......Men mulig de flyr avgårde Skal benytte meg av denne ekstra tiden til å kose meg med 2 åringen og kanskje være litt mer sosial på venninnefronten! Formen er ganske så bra, så ingenting som stopper meg der!
Netti*** Skrevet 30. juli 2012 #15 Skrevet 30. juli 2012 Skjønner godt at tiden blir lang når man pakker baggen måneder før, ikke tør gå på Kiwi fordi det er 3-5 uker til termin. Til info 6-10 prosent av fødslene starter med vannavgang og av de få som starter med det er de aller fleste når du slapper av hjemme, gjerne i senga. Nyt live, dra å shopp, kafé og besøk så slipper man å bli så utålmodig. Man klager tidsnok over at babyen vil være oppe om natta, må mates mangfoldige ganger i løpet av døgnet osv... Jeg nyter de siste dagene selv om jeg stoooor gleder meg til å møte lillebror. Prøv vannavgang på gaten med et barn i sete, dvs ingen propp som holder igjen vannet, i ti minusgrader tre uker før termin, da er det ikke sikkert du ville dratt så langt du heller den siste tiden altså... Men jeg kan jo ta feil! Hadde det skjedd en gang så hadde jeg ikke vært redd for det engang til. Hva er oddsen for det. I tillegg er det over 20 grader på denne tia. Har termin i slutten av uka og dro alene til veterinær med katta mi 6 mil hjemmefra. Kan ikke se noe galt i det, kjenner jo ingen tegn til fødsel. Nyter sommerdagene ellers så godt jeg kan :-)
live09 Skrevet 30. juli 2012 #16 Skrevet 30. juli 2012 Skjønner godt at tiden blir lang når man pakker baggen måneder før, ikke tør gå på Kiwi fordi det er 3-5 uker til termin. Til info 6-10 prosent av fødslene starter med vannavgang og av de få som starter med det er de aller fleste når du slapper av hjemme, gjerne i senga. Nyt live, dra å shopp, kafé og besøk så slipper man å bli så utålmodig. Man klager tidsnok over at babyen vil være oppe om natta, må mates mangfoldige ganger i løpet av døgnet osv... Jeg nyter de siste dagene selv om jeg stoooor gleder meg til å møte lillebror. Prøv vannavgang på gaten med et barn i sete, dvs ingen propp som holder igjen vannet, i ti minusgrader tre uker før termin, da er det ikke sikkert du ville dratt så langt du heller den siste tiden altså... Men jeg kan jo ta feil! Hadde det skjedd en gang så hadde jeg ikke vært redd for det engang til. Hva er oddsen for det. I tillegg er det over 20 grader på denne tia. Har termin i slutten av uka og dro alene til veterinær med katta mi 6 mil hjemmefra. Kan ikke se noe galt i det, kjenner jo ingen tegn til fødsel. Nyter sommerdagene ellers så godt jeg kan :-) Nei, det er ikke ti minus. Det var heller ikke poenget da. Det var bare en svært merkelig og surealistisk og ikke minst uventet hendelse! Jeg mener ikke at alle skal holde seg hjemme, jeg vet det er sjeldent. Men det er rart med det, hodet ditt blir litt skrudd og særlig når denne også ligger i sete. Har bare den erfaringen å sammenligne med jeg og syntes ikke det var så kult. Følte meg litt hjelpesløs egentlig. Det er ikke ment som en oppfordring til å gjøre som meg hvis det ble oppfattet slik.
Sabrinalill Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #17 Skrevet 30. juli 2012 Tror ikke noen oppfattet det slik Dessuten så må det vel være engstelig uten å "måtte" unnskylde seg for det! Jeg tenkte og mye på det med vannavgang når min 1 var på vei!
ÅNA Skrevet 30. juli 2012 #18 Skrevet 30. juli 2012 Fant det innlegget eg skreiv om før i dag og kopierte følgande derfrå: Svangerskapslengde: I 2002 så statistikken for svangerskapsvarighet slik ut: • 0,4 % av barna ble født mellom 12 og 21 uker • 0,6 % av barna ble født mellom 22 og 27 uker • 7,5 % av barna ble født mellom 28 og 36 uker • 6,0 % av barna ble født mellom 37 og 38 uker • 14,4 % av barna ble født mellom 38 og 39 uker • 23,1 % av barna ble født mellom 39 og 40 uker • 26,3 % av barna ble født mellom 40 og 41 uker • 15,9 % av barna ble født mellom 41 og 42 uker • 5,7 % av barna ble født mellom 42 og 43 uker • 0,2 % av barna ble født mellom 43 og 44 uker Dei aller aller fleste går altså ikkje over termin....termin er dessutan gjennomsnittlig - og alt mellom 2 veker før og 2 veker etter datoen blir rekna som innanfor "termin". Har forresten fått surra meg til å pakke bagen ferdig - så godt som - mangler litt mat/drikke og eit par andre småting, men kan dra slik det er no om noko skulle skje....trur likevel det blir ei stund til eg får bruk for bagen - har også så kort vei, at det uansett ikkje er så farlig om noko skulle bli gløymt. Heldig slik.
Pellepan07 Skrevet 30. juli 2012 #19 Skrevet 30. juli 2012 26 dager igjen her, begynner virkelig å bli klar for å bli ferdig med dette!!!!Uansett, tiden frem til nå har gått superraskt, og enden er nå i sikte. Positivt med det hele er at huset rekker å bli enda mer skinnende rent og ryddig, akkurat hatt min mor på besøk som har forbarmet seg over min noe overdrevne "rede-bygger-trang" (les; hun har vasket hele kjøkkenet mitt) Litt aktivitet i dagene fremover, og jeg håper lillesøster/lillebror er på plass bittelitt tidligere enn beregnet:)Hold ut allesammen!!!!!
Sabrinalill Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #20 Skrevet 30. juli 2012 (endret) Fant det innlegget eg skreiv om før i dag og kopierte følgande derfrÅ: Svangerskapslengde: I 2002 sÅ statistikken for svangerskapsvarighet slik ut: • 0,4 % av barna ble født mellom 12 og 21 uker • 0,6 % av barna ble født mellom 22 og 27 uker • 7,5 % av barna ble født mellom 28 og 36 uker • 6,0 % av barna ble født mellom 37 og 38 uker • 14,4 % av barna ble født mellom 38 og 39 uker • 23,1 % av barna ble født mellom 39 og 40 uker • 26,3 % av barna ble født mellom 40 og 41 uker • 15,9 % av barna ble født mellom 41 og 42 uker • 5,7 % av barna ble født mellom 42 og 43 uker • 0,2 % av barna ble født mellom 43 og 44 uker Dei aller aller fleste gÅr altsÅ ikkje over termin....termin er dessutan gjennomsnittlig - og alt mellom 2 veker før og 2 veker etter datoen blir rekna som innanfor "termin". Har forresten fÅtt surra meg til Å pakke bagen ferdig - sÅ godt som - mangler litt mat/drikke og eit par andre smÅting, men kan dra slik det er no om noko skulle skje....trur likevel det blir ei stund til eg fÅr bruk for bagen - har ogsÅ sÅ kort vei, at det uansett ikkje er sÅ farlig om noko skulle bli gløymt. Heldig slik. Det var en fin oversikt Og det er jo ikke dumt å ha ting klart heller da....En ting mindre og huske på når dagen endelig kommer Endret 30. juli 2012 av Sabrinalill
Sabrinalill Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #21 Skrevet 30. juli 2012 Jeg og håper på litt før:) Gleder meg sånn til lillebror kommer
Fridamor Skrevet 31. juli 2012 #22 Skrevet 31. juli 2012 3 uker igjen her også, termin 20. august! Jeg syntes tiden går fort, allikevel som den går altfor sakte. Er ikke ferdig med barnerommet og alt som skal gjøres, så sånn sett er det greit at det er litt tid igjen, selv om jeg er overbevist om at han kommer før termindatoen! Idag skal jeg til en venninne, så jeg får tenkt litt på andre ting.
Sabrinalill Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #23 Skrevet 31. juli 2012 Det er virkelig greit å ha litt planer fremover så tenker man ikke så mye på at man venter! I dag har jeg vært hos jordmor og synes alltid det er så koslig og så får jeg prata masse om magen og alt som skjer Kos deg på venninnebesøk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå