Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med assistert befruktning når man har hatt noen kilo for mye? Min BMI er litt under grensen for hva de aksepterer på Medicus, men noe over det de tillater på feks Riksen.

Blir det mye fokus på dette med den ekstra vekten, og har noen evt fått avslag pga dette? Jeg skal søke på privat klinikk som ikke har noe informasjon på siden ang akseptert BMI, men husker at de fokuserte en del på det da vi var på Storken. Er på vei ned i vekt, og forstår jo den økte risikoen for komplikasjoner, men er kanskje litt redd for å ikke bli møtt med den respekten jeg forventer, kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror grensen er satt til 35. Men da jeg var på St.Olav til forsamtalen, fikk jeg beskjed om å gå ned i vekt, min BMI var på 31 da. Jeg måtte da ned ca. 10 kilo. Til andre samtalen hadde jeg BMI på 29,7 og da var det greit. Lykke til.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg er overvektig, har ca 20 kg for mye og er på vei ned. For ca 4 år siden måtte jeg opp til time i Porsgrunn og fikk beskjed om å gå på vekta. Følte dette ble så feil og vanskelig og jeg hadde aldri i min villeste fantasi trodd at jeg skulle bli møtt slik. Selv om jeg er klar over risiko osv nå så ble jeg veldig skuffet over dette første møtet.

( Dette fordi jeg hadde så mye skuffelser bak meg mht graviditet som endte i SA og mange års egen prøving med å bli gravid. )

Det jeg kunne trengt mest av alt da var en motivator og en god en å lufte alle følelser og forventninger med....Men ble heller befalt opp på vekten og fikk beskjed om å gå ned hvertfall 4 kilo ( som ikke var noenting!!! men føltes der og da som 20 kg )

Jeg ble så skuffet og gikk slukøret hvem og begynte å trene...det varte kun kort tid da jeg ikke eide motivasjon og det hele endte med at jeg gikk opp i vekt i stedet.

Jeg ventet da 4 år før jeg tok kontakt igjen med klinikken. La hele babygreiene på hylla og tok mer utdanning i løpet av de årene. Så det kom noe godt ut av det, men hele poenget er at jeg ble så utrolig skuffet over måten jeg ble møtt.

Jeg har den dag i dag klart å gå ned det jeg la på meg og er på vei nedover, det går sakte men fremover.

Jeg følte jeg ikke ble møtt med respekt, men det skyldes nok mest av alt at jeg VISSTE om min overvekt, men ikke hadde motivasjon og hadde mye uforløst grums i meg den gang.

Jeg veier 94 og skal ned på 75 ca, det er ønsket mitt.

Den gangen jeg ble gravid, men mistet veide jeg under 80 kg, så overvekt har nok endel å si for det å bli gravid, for noen.

Langt innlegg, men slik var min erfaring ; )

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde en bmi på 23 på de to første forsøkene hos st olavs, på det tredje snakka jeg med de i tlf for å bestemme dosering osv, ble da spurt om vekta og jeg hadde gått opp til 24 i bmi, da sa de at jeg burde i alle fall ikke gå opp til mer enn det! Jeg ble megasjokkert, synes det var fryktelig merkelig, jeg var jo langt unna noen slags grense! Så det kommer an på hvem man møter hvor mye fokus det er på vekta tror jeg...

Men jeg var på Medicus, til en lege som ikke jobber der lenger dessverre, men da hadde jeg en bmi på 30 og ble ikke møtt med noe annet enn respekt!

Skrevet

På riksen er grensen på 32. Jeg søkte for noen år siden med bmi på 40 og fikk blankt nei. Så jeg Har hatt tre mislykka forsøk på Aleris som er et privatsykehus. Nå har jeg gått ned 31 kg og er i gang med første forsøk på riksen- har nå bmi på 29...

Skrevet

Takk for svar! Det virker som det er stor forskjell fra klinikk til klinikk, ja, i alle fall i måten de tar opp emnet på :/ Syns det er ganske hårreisende hvordan enkelte tydeligvis kommuniserer med pasienter! For min del blir det enten Medicus eller IVF-klinikken i Oslo, og det står ikke noe om vektgrense på IVF-klinikkens side, så er litt spent.

Skrevet

Jeg har nærmere 40 i bmi og har ikke fått en eneste kommentar på Medicus, men vet St.Olavs kan være strenge ja. Lykke til :-)

Skrevet

Rart det skal være så innmari ulikt fra sted til sted. Fint at dere ville dele deres erfaringer med meg, jenter :) Noen som har erfaring fra IVF-klinikken i Oslo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...