Gå til innhold

Hei. Føler for å komme i kontakt med andre i samme situasjon.. Kjekt om noen tar en titt her!

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer fikk vite for bare noen uker siden at min samboer mest sannsynlig er steril. Han har levert to sædprøver, der begge har resultert i ingen levedyktige sædceller.. Onsdag denne uken skal han ta en ul, så får vi se.. Mye tyder på at det blir donor på oss, og at vi starter opp med dette nå til høsten.

Føler jeg ikke har så mange å prate med om dette -mest fordi jeg føler de ikke helt forstår hvordan dette oppleves.. -derfor ønsker jeg å snakke med andre i samme situasjon!!

Blir veldig glad om noen skriker ut!!:)

Fortsetter under...

Velkommen hit til oss :)

Her er vi en gjeng, som alle bruker donorer, enten sæd, egg eller begge deler. Både enslige og par.

Det må være en trist beskjed å få, men det er jo flott at det finnes alternativer! Får dere hjelp i det offentlige her i Norge eller skal dere utenlands for å få hjelp?

Hei du:)

Vi får hjelp her i Norge.. Vet veldig lite om "alt" enda pga at vi skal på et informasjonsmøte etter ultralyden. I utg.pnkt var det satt av tid til et donormøte allerede nå i aug, men ble enige om å ta en ultralyd først. -glad for å se at ting ikke tar aaalt for lang tid -har allerede ventet lenge nok synes jeg da vi har prøvd å få baby i lang tid nå.

Hvor er du/dere i prosessen da?:)

Har ikke gått inn på dette forumet før nå i kveld pga at jeg synes alt dette er så vanskelig.. -men på samme tid er det jo veldig godt å se at vi er flere i samme båt:)

Ja, det er fint å kunne dele tanker og opplevelser med andre i samme situasjon! Det kan nok virke som det er mange single her inne, men det er par her også. Og inne på Serum-tråden kan du/dere lese om de som bruker eggdonor, og kunne lese om hva jentene der tenker om å få barn som ikke er biologiske. Selv om dere skal bruke sæddonor og ikke eggdonor kan det jo hende dere kan få noe ut av å lese om det :)

Selv er jeg singel og må til Danmark for å bli inseminert. Har bare hatt 1 inseminasjon hittil, som ikke gikk rette veien. Men jeg er villig til å gå så langt for å få min drøm om et barn oppfylt :)

Tusen takk for gode tips:)

Synd det ikke gikk på første inseminasjonen, og jeg ønsker deg lykke til ved neste forsøk!!

Når en er kommet dithen at en ønsker seg barn, så er tankene rundt dette altoppslukende! Får håpe det går den rette veien for oss begge!:) Har du tidspunktet for neste prøveforsøk? Er det langt billigere å ta forsøkene i Danmark? Skal lese meg litt opp på temaet tror jeg for det er så lite jeg vet..:/

Dere er heldige som får det i Norge. Tror dere betaler en egenandel (men dette kan jeg lite om). Vi som må til Danmark må betale for donorsæden, inseminasjonen og selvfølgelig reisa ned. Reisa i seg selv er jo gjerne slitsom, og i tillegg tar det tid og må klaffe med jobb. De færreste vet jo nøyaktig hvilken dag eggløsning kommer, så det er mye som skal klaffe.

Siden dere er par og dermed godkjente for hjelp i Norge får du sikkert en sykemeldingsdag fra legen når du skal inn til inseminasjon.

Ja, dette er en altoppslukende prosess, og man blir utrolig opptatt av hvor i syklusen man er osv. Jeg håper jeg får til neste tur ned i august eller september. For oss som drar til Danmark er det bare å ringe ned og avtale time til dagen etter når vi står med positiv eggløsningstest i hånda. Ikke noe ventetid eller sånn der. (Jeg bruker ingen hormoner, eggløsningssprøyte eller noe annet, mulige de setter deg på noe her i Norge.)

Annonse

Godt det finnes eggløsningstester!! -ikke rent lite som skal klaffe mtp prosessen i Danmark, nei..! Synd at ikke single kan få hjelp til dette her i Norge, vi er tross alt i 2012! Kan jeg spørre hvor mye du ca betalte totalt nå sist? (Altså inkl reise, donorsæden osv). Jeg går bare ut i fra at vi må betale mellom 15 - 20 000, men det er fordi en venninne av meg har gjennomført ivf..

Mener en dame på fertilitetsklinikken nevnte noe om noen sprøyter i forb. med syklusen min, men usikker på det.. Har skrevet ned syklusen min i snart 2 år, så tar med den når vi skal på info.møte.

Har du fått noe informasjon om hva odsen er for at du kan bli gravid med inseminasjon? Tenker mye på hvilke muligheter vi har dersom det blir sæddonor på oss, da mtp at egget befruktes utenfor..

Hei,godt å se vi er flere...føler seg litt ensom til tider,selvom jeg innerst inne VET vi er mange! :) Men folk snakker svært lite om akkurat dette med barnløshet,så derfor er det vanskelig å vite om man er flere :)

Vi er et par.Dame og mann,hvor mannen ikke kan få barn.Vi har vært i Danmark for 5 inseminasjoner,og det orker vi ikke lenger,så nå er vi på Riksen :)

Vært igjennom èn runde der.Et avbrutt forsøk,og et gjennomført et,men ingen graviditet! :(

Vi bruker donor...

Heisann.Vi er i helt lik situasjon.Min mann er steril.Vi valgte å ta donor på maigaard klinikken i århus.Resultatet ble ei nydelig jente på snart 13 mnd :) Hvis du vil ta kontakt så er det bare å sende ei meld. Håper du har noen å snakke med i denne tøffe perioden.Sender deg en stor klem

• 1 måned senere...

Hei!

Samme situasjon her. Ble gravid på første inseminasjon ved Stork Klinikken, og har nå ei jente på 15 mnd :-) Har hatt et søskenforsøk, det endte desverre i spontanabort tidligere i år. Skal nå gjøre et nytt forsøk i løpet av høsten, ser fra til det! :-)

Gratulerer masse til din første graviditet snømusa! Synd at den andre endte med spontanabort. Lykke til på neste forsøk. Jeg skal til Danmark i neste uke for min første inseminering. Regner ikke med at det går på første forsøket. Har vært igjennom 4 icsi og orker ikke mer hormoner nå. Er nå 1 år siden vi begynte med assistert befruktning og det har ikke vært annet enn skuffelser. Ønsker å snu trenden nå ;)

Jeg skal til CFC. Kunne sikkert fått hjelp i Norge men det er jo så lang venting.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...