Gå til innhold

spiser mer om natten enn på dagen

Anbefalte innlegg

Min lille gullklump på 3 mnd spiser hver 3 time på natten men på dagtid kan det være 4 og av og til 5 timer mellom måltidene. Det gjør meg ikke så mye at han spiser så ofte på natten men det hadde jo vært deilig om det kunne snu seg litt. Kunne jeg prøvd å gi han mat hver 3-4 time på dagen og se om det fungerer? Eller blir det dumt å gi han mat når han ikke gir tegn på at han er sulten? Han får forresten MME. noen tips?

Fortsetter under...

Hei Hei! Vi var plaget med det sammen med jenta vår (hun blir snart 4mnd). Hun spiste ofte på natten, og på dagen kunne det gå lenge mellom hvert måltid. Vi tok kontakt med helsestasjon, og lurte på hva vi kunne gjøre.

Fikk beskjed om at det virket om om hun har hovedmåltidene sine på natten, og at dette kunne vi prøve å snu.

Du kan prøve å roe henne uten å gi mat når han våkner. (dette gikk greit med jenta vår, men det ble rundt en 20min med sutring/små gråting) før hun sovnet igjen.

Du kan også gi vann (helst vann som er kokt og så kjølt ned til passe temp) istedet for NAN.

Gi mindre på flaska. Vi gir nå bare 60ml om hun våkner og vil ha mat på natten. Hun spiser det som er og sovner igjen.

Og dagen er blitt bedre ;)

Takk for gode tips! Skal prøve det og se om det hjelper. Han er ikke så glad i vann da :/ han vil helst ha sukker i vannet men vil helst unngå å gi han sukkervann. Men det kan jo hende at han om natten er så trøtt at han godtar vannet :P

Hei

Jeg har akkurat samme problemet! Lillemann spiser hver 2-3 time hele natta igjennom så når dagen kommer vil han nesten ikke ha mat!

Skal også prøve å gi han mindre for hver gang han våkner, dette leste jeg også om i boken søvn uten gråt som jeg har kjøpt for å fa bedre rutiner i leggetiden hannes(anbefaler denne, kjøpte fra haugenbok.no og det tok 2 dager å få den i posten)

Heretter blir det kun 60 ml på lillemann når han våkner, håper det blir bedre da!

Er veldig tungvint når han bare spiser 3-4 ganger daglig og ikke engang klarer å drikke 120 ml, så nå må det bli ordnings!

Ikke en ting ikke det forumet kan hjelpe til med :)

Lykke til happiness4life :)

ps!

jeg gir lillemann grøt på kveldene nå, så han tar heldigvis tidligere kveld og det går lengere tid til først måltid, så mor kan ha det litt fredelig på kveldene;)

ds

Endret av perl1
Hei Hei! Vi var plaget med det sammen med jenta vår (hun blir snart 4mnd). Hun spiste ofte på natten, og på dagen kunne det gå lenge mellom hvert måltid. Vi tok kontakt med helsestasjon, og lurte på hva vi kunne gjøre. Fikk beskjed om at det virket om om hun har hovedmåltidene sine på natten, og at dette kunne vi prøve å snu. Du kan prøve å roe henne uten å gi mat når han våkner. (dette gikk greit med jenta vår, men det ble rundt en 20min med sutring/små gråting) før hun sovnet igjen. Du kan også gi vann (helst vann som er kokt og så kjølt ned til passe temp) istedet for NAN. Gi mindre på flaska. Vi gir nå bare 60ml om hun våkner og vil ha mat på natten. Hun spiser det som er og sovner igjen. Og dagen er blitt bedre ;)

Funket som bare det med vann! Han spiste i går kveld kl 21.20 så sovnet han med en gang etter det. Så våknet han kl 01.45 og fikk melk, men så voknet han igjen kl 04 og da ga jeg han bare litt vann mens han lå i sengen sin og så sovnet han helt til kl 07.40 og da fikk han mat igjen. Så sov han til 10.30 og var våken litt med oss i sengen og fikk mat kl 11 og sovnet en halv time etter det og nå har han nettopp våknet igjen og ligger på gulvet og spreller :D

Hei Hei! Vi var plaget med det sammen med jenta vår (hun blir snart 4mnd). Hun spiste ofte på natten, og på dagen kunne det gå lenge mellom hvert måltid. Vi tok kontakt med helsestasjon, og lurte på hva vi kunne gjøre. Fikk beskjed om at det virket om om hun har hovedmåltidene sine på natten, og at dette kunne vi prøve å snu. Du kan prøve å roe henne uten å gi mat når han våkner. (dette gikk greit med jenta vår, men det ble rundt en 20min med sutring/små gråting) før hun sovnet igjen. Du kan også gi vann (helst vann som er kokt og så kjølt ned til passe temp) istedet for NAN. Gi mindre på flaska. Vi gir nå bare 60ml om hun våkner og vil ha mat på natten. Hun spiser det som er og sovner igjen. Og dagen er blitt bedre ;)
Funket som bare det med vann! Han spiste i går kveld kl 21.20 så sovnet han med en gang etter det. Så våknet han kl 01.45 og fikk melk, men så voknet han igjen kl 04 og da ga jeg han bare litt vann mens han lå i sengen sin og så sovnet han helt til kl 07.40 og da fikk han mat igjen. Så sov han til 10.30 og var våken litt med oss i sengen og fikk mat kl 11 og sovnet en halv time etter det og nå har han nettopp våknet igjen og ligger på gulvet og spreller :D

Hei

Prøvde å gi lillemann mindre melk i natt, og har vel aldri vært så mye våken som i natt! Så her hadde det motsatt effekt!

Får prøve å ta han over å gi han 120 ml den første gangen også får det bli vann i hannes egen seng etter det!

Så bra at du fikk til :)

Lillemann her er født sta, men hvis jeg bruker noen netter på det så går det seg nok til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...