Gå til innhold

Kan jeg som gravid grunne? (Maling)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal male gangen, og hele gangen er av ubehandla panel. Må derfor ha et lag med sperregrunn først. Den er vannbasert. Kan jeg gjøre det?

Malinga kan jeg være med på, for vi har kjøpt Sens maling, men er usikker på grunninga.

Fortsetter under...

Skrevet

er ikke like mye skadelig avdamping i akryl/ vannbasert maling som i oljemaling.. og "oljemalingen" som selges nå er også vanntynnet.. grunning er vannbasert, så tror det skal gå fint :) dessuten finnes det grunning i sensen også, om du er i tvil

Skrevet

Kommer an på hvor langt i svangerskapet du er og deretter hvor god mulighet du har for å lufte ut. Det er vel tilsatt kvistlakk i sperregrunn (og vanlig grunning vil jeg fraråde deg å bruke pga mulig gjennomblødning av kvae og dritt fra panelen) og dermed er den litt "kvassere" ernn den gjengse malinga. Om du er i første trimester bør du være ekstra forsiktig med det fordi ikke alle organer er ferdig utviklet og sånn slik jeg forsto det på legen min da jeg stilte det samme spørsmålet. Han mente at om det måtte være jeg som gjorde den jobben fikk jeg vente til andre trimester og i alle tilfeller sørge for full gjennomlufting.

Skrevet

har malt i alle trimestrene jeg, man ligger da ikke å puster oppi spannet?? ikke sover man i nymaltrom helle! Så ta deg ut du, ikke farlig i det hele tatt.

Skrevet

Mal i vei, bare pass på god lufting :)

Skrevet

Er i siste trimester, så da går det nok greit. :) Da blir det maling i morra. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...