Solskinnsbolla Skrevet 29. juli 2012 #1 Skrevet 29. juli 2012 Skal male gangen, og hele gangen er av ubehandla panel. Må derfor ha et lag med sperregrunn først. Den er vannbasert. Kan jeg gjøre det? Malinga kan jeg være med på, for vi har kjøpt Sens maling, men er usikker på grunninga.
eirinnitti Skrevet 29. juli 2012 #2 Skrevet 29. juli 2012 er ikke like mye skadelig avdamping i akryl/ vannbasert maling som i oljemaling.. og "oljemalingen" som selges nå er også vanntynnet.. grunning er vannbasert, så tror det skal gå fint dessuten finnes det grunning i sensen også, om du er i tvil
Tira Skrevet 29. juli 2012 #3 Skrevet 29. juli 2012 Kommer an på hvor langt i svangerskapet du er og deretter hvor god mulighet du har for å lufte ut. Det er vel tilsatt kvistlakk i sperregrunn (og vanlig grunning vil jeg fraråde deg å bruke pga mulig gjennomblødning av kvae og dritt fra panelen) og dermed er den litt "kvassere" ernn den gjengse malinga. Om du er i første trimester bør du være ekstra forsiktig med det fordi ikke alle organer er ferdig utviklet og sånn slik jeg forsto det på legen min da jeg stilte det samme spørsmålet. Han mente at om det måtte være jeg som gjorde den jobben fikk jeg vente til andre trimester og i alle tilfeller sørge for full gjennomlufting.
Mamma til snart 4 Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 har malt i alle trimestrene jeg, man ligger da ikke å puster oppi spannet?? ikke sover man i nymaltrom helle! Så ta deg ut du, ikke farlig i det hele tatt.
Nordhagenjentene :) Skrevet 30. juli 2012 #5 Skrevet 30. juli 2012 Mal i vei, bare pass på god lufting
Solskinnsbolla Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2012 Er i siste trimester, så da går det nok greit. Da blir det maling i morra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå