Gå til innhold

Akvarie: må en ha både pumpe og filter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt grønn på dette men har overtatt et akvarie med en del utstyr. Bl.a noe i en eske det står "innenfilter" på og noe det står "immersible pump" på. Hva er hva? Og hva gjør hva?

:))

Skrevet

Fileret skal sitte nede i pompa, dette er med på å rense akvariet. Du kan google det, er flere forskjellige typer pumper osv... men Ja dette er nødvendig :) Beklager at jeg ikke kan hjelpe mere, husker ikke helt rekkefølge på filter osv, og det spørs hvordan pumpe og filter du har :)

Skrevet
Fileret skal sitte nede i pompa, dette er med på å rense akvariet. Du kan google det, er flere forskjellige typer pumper osv... men Ja dette er nødvendig :) Beklager at jeg ikke kan hjelpe mere, husker ikke helt rekkefølge på filter osv, og det spørs hvordan pumpe og filter du har :)

Takk.

Jeg prøver google men skjønner lite hehe. Ikke bare bare når en har null peiling;)

Er det slik at filteren inneholder pumpe også? Har et FLUVAL 1 plus filter i tillegg til en pumpe..

Skrevet

Det e vel filteret som følge med pumpa;) inni alle pumpe du kjøpe følge det med filter! Det komme også Ann på farga til filteret, du får dem i lys og mørk. Jeg bruker e mørke, vist du ikke bruker filter vil ikke vannet renses. Og skiten blir bare sirkulert rundt i akv! Me større sjanse for forgiftning. Så man skal ikke ha på lyset mere enn 3 tima om dagen! Eller kanskje stå i direkte sollys. Du kan også ha en utvendig pumpe, da trenger du andre filtere! Men dette får du hjelp til om du drar på en dyrebutikk:)

Jeg har et 180 l akv, med en utvendi

Skrevet

Uff, jeg må ha hjerneceller som er immune for akvarie kunnskap for jeg skjønner fremdeles ikke. Overtok et akvarie og det fulgte med 3 pumper/ filter og jeg skjønner bare ikke hva jeg må bruke. Ingen som vet om en fluval 1plus er nok og om det funker som både pumpe og filter??

Og stor takk til dere som har svart;-)

Skrevet

Trenger kun 1 pumpe. Hvor stort er akvariet altså hvor mange liter er det på?

Skrevet

ta pumpa med deg til en dyrebutikk og spør om hjelp :) Dem kan sikkert vise deg hvordan du skal bruke pumpa og fortelle om den er passelig for ditt akvarie (du må bare vite hvor mange liter det er på).

Skrevet

De passer til str, er 42 liter. Skal dra innom butikken imorgen men jeg blir så irritert når jeg ikke finner ut av ting;-))

Trodde jeg måtte ha så mye nedi der at det ikke ble plass til fisk hehe!

Skrevet

Du putter filteret ( som ser ut som en svamp) oppi pumpa. Du trenger kun en pumpe.;)

Skrevet

Du putter filteret ( som ser ut som en svamp) oppi pumpa. Du trenger kun en pumpe.;)

Takk, da skjønner jeg heldigvis noe:-)) det fulgte med noe som heter" immersible pump" i tillegg. Ser ikke ut som det kan has filter i den. Hva er den til? Pynt? Blir jo sånn fine bobler ut av den;-) og ja; har allerede sagt jeg var grønn;-)

Skrevet

Den er litt mer til pynt :) lønner seg best med pumper som har innebygd filter. Vannet holder seg klarere og fisken lever lenger ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...