Gå til innhold

Grønn melisglasur på kake - vellykket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen har bursdag i morgen og har lagt inn ønske om fotballkake. Jeg har kjøpt inn til sjokoladekake og sjokoladeglasur, men så kom jeg til å tenke på at det kanskje hadde blitt tøft med melisglasur på? Og med litt konditorfarge oppi så den blir grønn. Er det noe godt? Altså, med melisglasur på sjokoladekake... :P

Og hvis kaka står i kjøleskap til ut på dagen i morgen, må det være lokk på kaka da? Hvis jeg pynter ferdig kaka med fotballmål og alt i dag er det nemlig ikke plass til lokk på kaka. :P

Skrevet

Jeg tror ikke det blir godt med kun melisglasur på en sjokoladekake, den må ha sjokoladeglasur på. Jeg lagde "gress" av sukkerpasta jeg farget grønn da jeg laget fotballkake Selve banelagingen utsatte jeg til den dagen bursdagen skulle være, det tar uansett ikke så lang tid og jeg var redd det ville skli ut hvis det ble stående lenge.

Skrevet

Konditorfarge er ikke så sunt, men ellers smaker det vel ikke stort?

Skrevet

Jeg har laget noen fotballbanekaker, og sist farget jeg kokos med grønn konditorfarge og hadde oppå sjokoladeglasuren. Det så faktisk ganske naturtro ut :) Det kjipe var at halvparten av de små gjestene ikke likte koks, så de spiste ikke kaken, hehe..

Målene og sånt kan du ta på like før servering, det er fort gjort. Og så stikker du tannpirkere eller kanapé-pinner opp i seigmennene slik at de blir fotballspillere :)

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg farget kokos grønn ;)

Utfordringen var å få grønn til ikke å bli turkis :P

Skrevet

Vi liker ikke kokos her i hus, så det har vi ikke. ;) Må finne på noe annet. Hadde vært så tøft om jeg hadde fått til ei grønn kake. :P Men hvis ikke så får den bli brun, med litt melisglasur for å merke opp bana. :P Kanskje grønn melisglasur passer bedre på muffins. :)

Skrevet

Jeg lager vanlig langpannekake med sjokoladeglasur. Blander kokos med grønn konditorfarge (masse) og sprer det utover kaka som "plen".

Tegner fotballbanen (de hvite strekene) med hvit melisglasur i en liten pose jeg klipper tuppen av.

Setter seigmenn med en tannpirker mellom beina rundt på banen, og bøyer et sugerør i hver ende som mål. En liten sjokoladeball.

Ferdig fotballkake:-)

Skrevet
Vi liker ikke kokos her i hus, så det har vi ikke. ;) Må finne på noe annet. Hadde vært så tøft om jeg hadde fått til ei grønn kake. :P Men hvis ikke så får den bli brun, med litt melisglasur for å merke opp bana. :P Kanskje grønn melisglasur passer bedre på muffins. :)

Grønn melis passer perfekt på muffins, det mest populære i bursdagene er er vaniljemuffins med blå melis på.

Skrevet

Kjøpte pasta farger til muffinsa på siste barnebursdag, ble hitt :) Veldig pene farger

Skrevet

Da går jeg bare for vanlig sjokoladeglasur på sjokoladekaka, og melisglasur som oppmerking av bana. Så blir det grønn melisglasur med fotballstrø på muffinsene istedet. :) Kjøpte forøvrig en pakke med både fotballmål og fotballspillere på traktøren, så ingen seigmenn på denne kaka. :P

Skrevet

Her har man vel tatt sukkerpasta gjennom hvitløkspresse:

http://www.partywith...l-football.html

Ser nesten litt hårete ut, haha ;)

Gresset er litt for langt i forhold til spillerne, så det ser ut som de står i veldig høyt gress :)

Skrevet

Hehe... Stilig! Men har ikke sukkerpasta nå... :P Skulle visst startet debbe tråden igår istedet så jeg kunne handla sukkerpasta idag. :P

Skrevet

Hva med å lage sjokoladeglasur basert på hvit sjokolade, og så farge denne grønn? Blir sikkert bedre enn melisglasur.

Har ikke lest de andre svarene, så beklager hvis noen andre allerede har foreslått dette.

Skrevet
Jeg lager vanlig langpannekake med sjokoladeglasur. Blander kokos med grønn konditorfarge (masse) og sprer det utover kaka som "plen". Tegner fotballbanen (de hvite strekene) med hvit melisglasur i en liten pose jeg klipper tuppen av. Setter seigmenn med en tannpirker mellom beina rundt på banen, og bøyer et sugerør i hver ende som mål. En liten sjokoladeball. Ferdig fotballkake:-)

Sånn gjør jeg det også :)

Men ser at kokos er utelukket, så da blir det verre...

Skrevet

Nå er vel kaka ferdig, men jeg brukte altså melisglasur og grønn konditorfarge til fotballkake. :-) Gikk strålende det! Det er jo sukker! Det passer helt fint på sjokokake det! Ungene spiste som bare det! De voksne også, for den saks skyld. :-) Hadde også vaffelkjeks som tribune og seigmenn til publikum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...