Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere som har fått strekkmerker å få det?

Jeg er nå i uke 31 og har fått to små på magen.. Som irriterer meg noe veldig da jeg har smurt meg to ganger om dagen i hele svangerskapet.

Kommer sikkert til å få mange flere nå :-(

Det er klart verdt hver og en, men surt uansett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk maaaaaaaaaaaaaaaaasse strekkmerker under siste hraviditet selv om eg smørte og smørte , det hjelper jo egentlig ikke :) men jeg har akseptert dem hihi dt er ikke så mye annet maa får gjort :)

Skrevet (endret)

Det går mer på proteiner i huden, men det skader ikke å smøre seg.

Jeg fikk forresten mest etter fødsel sist, i armhulene av alle plasser.....

Endret av EnG+1?
Skrevet

Med førstemann fikk jeg bare noen veldig små merker, og de kom først i uke 39. Denne gangen derimot... Uff, jeg ser ut som en tiger på magen og er bare i uke 33. Begynte rundt uke 28.

Skrevet

Om din mamma eller bestemor har strekkmerker, så er det ikke uvanlig om du får det heller, jeg tror ikke på at kremer og oljer vil gjøre det største underverket...

Men som dem sier:

" Your body is not ruined. You`re a goddamn tiger who earned her stripes "

Skrevet

Huden din trenger også fultighet fra innsiden altså vann!! Jeg har hørt å drikke masse vann å i tilegg til det smøre huden gjør at huden vil være bedre altså mindre merker men de har rett i det de sier du blir lik din mor.. De fleste værtfall. Jeg fikk noen merker under fødselen jeg.. Hadde ingen frem til jeg føtte. Men men alle er jo foskjellige.

Skrevet

Har bare fått nye for hver graviditet, og jeg har smurt hver gang. Men tror også det er mye gener inne i bildet her. Moren min hadde veldig mye mer strekkmerker enn det jeg kommer til å få.

Skrevet

Jeg venter nr 5 og har ikke et eneste strekkmerke,til tross for stor vektoppgang i de 4 andre svangerskapene(både pga stor matlyst,og mye vann....) Min mor har heller ikke strekkmerker,men min søster har.Så jeg var nok den "heldige" som arvet genene til min mor. Om en er veldig ung,kan jeg forstå at det er leit med alle disse merkene.Samtidig så kommer det jo noe flott utav det! Verre med arr etter sykdommer.

Skrevet

Jeg har mange strekkmerker og er bare 28+6 og jeg er stolt av de :)

Det skal vises at man har bært fram det mest vidunderlige skapning en kvinne kan bære.

Skrevet

Jeg har fått mange men de er heldigvis ikke så lange og røde. Kom i uke 31,32.Heldigvis blekner de jo etterhvert:)

Skrevet

Jeg tror det er en kombinasjon av gener og smøring. Men det er viktig med riktig smøring, både på utsiden (feite kremer ala decubal/locobase) og fra innsiden (omega 3-fettsyrer og evt. e-vitaminkapsler). Jeg er i uke 38 og har ingen strekkmerker.

Skrevet

Eg fikk endel strekkmerker i dei 2 første svangerskapene men dei ha blekna me åra :) no er eg snart i veke 31 og har ikkje fått nye men magen min er mykje mindre no enn med dei andre 2 :) men dei kjeme vel mot slutten tenke eg, men har eg flaks forsvinne dei like fort ijenn denne gangen og :)

men eg trur de har mykje med hormona og gjere at enn får merker... og at dei kjeme innaifra :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...