Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Jeg har fått litt forksjellige svar. Noen sier at det går greit å fortsette med det, andre at man må ta lave dose og så er det noen som sier at det kan være skadelig. Har noen av dokke erfaring med dette? Jeg tar Spirulina+Purely greens max+Chlorella. Ei teskje av hver og blander med vatn hver morgen.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #2 Skrevet 28. juli 2012 Hadde jeg aldri gjort. Det er så mange funn av tungmetaller i alger blant annet, så jeg hadde ikke ville utsatt barnet i magen for dette. 9 måneder klarer du deg vel uten vel...? Har ikke møtt en eneste lege som snakker varmt om disse produktene. Alt som er naturlig er ikke nødvendigvis bra. Hilsen sykepleier.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #3 Skrevet 28. juli 2012 Slik jeg har forstått det kan man fortsette gjennom graviditet og amming, men ikke starte med noe nytt. Bare vært positivt for meg og baby i hvert fall:-)
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #4 Skrevet 28. juli 2012 Jeg leste at chlorella anbefalles til gravide og ammende
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #5 Skrevet 28. juli 2012 Hadde jeg aldri gjort. Det er så mange funn av tungmetaller i alger blant annet, så jeg hadde ikke ville utsatt barnet i magen for dette. 9 måneder klarer du deg vel uten vel...? Har ikke møtt en eneste lege som snakker varmt om disse produktene. Alt som er naturlig er ikke nødvendigvis bra. Hilsen sykepleier. Chlorella brukes jo for å senke nivået av tungmetaller i kroppen. Og det er bevist å fungere vesentlig raskere enn uten chlorella. Hvor har du det fra at det tilfører kroppen tungmetaller?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #6 Skrevet 28. juli 2012 Sjekk Sun Chlorella ift graviditet og amming. Det er vist at mødre som bruker chlorella har mindre tungmetaller og en del andre giftstoffer i seg enn de som ikke tar det. Det er også vist at melken til mødre som bruker sun chlorella er renere og inneholder mindre miljøbelastninger enn til mødre som ikke bruker det. De andre typene greens har jeg ikke lest nok om ift graviditet.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #7 Skrevet 28. juli 2012 Hvorfor MÅ man pÅ liv og død gÅ pÅ dietter nÅr man bærer pÅ nytt liv, i 9 mÅneder? Man slutter ¨Å røyke, drikke, spise spekemat, mykoster, men ikke gÅ pÅ dietter. Tenke litt kanskje?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #8 Skrevet 28. juli 2012 Hvorfor MÅ man pÅ liv og død gÅ pÅ dietter nÅr man bærer pÅ nytt liv, i 9 mÅneder? Man slutter ¨Å røyke, drikke, spise spekemat, mykoster, men ikke gÅ pÅ dietter. Tenke litt kanskje? Supermat er ikke en diett, det er et kosttilskudd man tar ved siden av et helt vanlig kosthold. Vitaminer, mineraler, proteiner mm. Ikke noe mer mystisk enn det. Merkelig hvor kritiske svar det går an å poste uten å vite hva man snakker om...
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #9 Skrevet 28. juli 2012 Hvorfor MÅ man pÅ liv og død gÅ pÅ dietter nÅr man bærer pÅ nytt liv, i 9 mÅneder? Man slutter ¨Å røyke, drikke, spise spekemat, mykoster, men ikke gÅ pÅ dietter. Tenke litt kanskje? Supermat er ikke en diett, det er et kosttilskudd man tar ved siden av et helt vanlig kosthold. Vitaminer, mineraler, proteiner mm. Ikke noe mer mystisk enn det. Merkelig hvor kritiske svar det gÅr an Å poste uten Å vite hva man snakker om... Ja, alle som tar ting som ikke smaker godt fordi de har hørt at de blir sunnere av det, gÅr pÅ diett. Trenger ikke Å vite hva jeg snakker om, men supermat, lavkarbo og andre trend-kosthold er dietter.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #10 Skrevet 28. juli 2012 Hvorfor MÅ man pÅ liv og død gÅ pÅ dietter nÅr man bærer pÅ nytt liv, i 9 mÅneder? Man slutter ¨Å røyke, drikke, spise spekemat, mykoster, men ikke gÅ pÅ dietter. Tenke litt kanskje? Du har misforstÅtt dette... dette er i seg selv ikke diett! Mange bruker det nÅr de gÅr pÅ dietter ogsÅ, men det er ikke hovedÅrsaken til Å bruke dem! Dette er snakk om tilskudd med pulveriserte alger, hvetegress osv som har en godt del heldige virkninger i kroppen. De gir gode proteiner, enzymer og mye næring og fordi det ikke er kjemiske vitaminer, men pulverisert "mat" sÅ tar kroppen det opp pÅ en god mÅte. Les litt om Sun Clorella, f.eks., sÅ kanskje du lærer litt og endrer mening. Kanskje ikke være sÅ bastant om ting du ikke vet nok om?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #11 Skrevet 28. juli 2012 Hvorfor MÅ man pÅ liv og død gÅ pÅ dietter nÅr man bærer pÅ nytt liv, i 9 mÅneder? Man slutter ¨Å røyke, drikke, spise spekemat, mykoster, men ikke gÅ pÅ dietter. Tenke litt kanskje? Du har misforstÅtt dette... dette er i seg selv ikke diett! Mange bruker det nÅr de gÅr pÅ dietter ogsÅ, men det er ikke hovedÅrsaken til Å bruke dem! Dette er snakk om tilskudd med pulveriserte alger, hvetegress osv som har en godt del heldige virkninger i kroppen. De gir gode proteiner, enzymer og mye næring og fordi det ikke er kjemiske vitaminer, men pulverisert "mat" sÅ tar kroppen det opp pÅ en god mÅte. Les litt om Sun Clorella, f.eks., sÅ kanskje du lærer litt og endrer mening. Kanskje ikke være sÅ bastant om ting du ikke vet nok om? NÅr man tviler pÅ om kosttilskudd kan tas under graviditet, sÅ betyr det at man ikke stoler 100% pÅ at tilskudet er ufarlig? Ellers hadde man ikke spurt?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #12 Skrevet 28. juli 2012 Må bare legge til at supermat er atskillig mer enn kostilskudd i pulverform. Matvarer med høy konsentrasjon av vitaminer, mineraler, osv er supermat.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #13 Skrevet 28. juli 2012 Hvorfor MÅ man pÅ liv og død gÅ pÅ dietter nÅr man bærer pÅ nytt liv, i 9 mÅneder? Man slutter ¨Å røyke, drikke, spise spekemat, mykoster, men ikke gÅ pÅ dietter. Tenke litt kanskje? Supermat er ikke en diett, det er et kosttilskudd man tar ved siden av et helt vanlig kosthold. Vitaminer, mineraler, proteiner mm. Ikke noe mer mystisk enn det. Merkelig hvor kritiske svar det gÅr an Å poste uten Å vite hva man snakker om... Ja, alle som tar ting som ikke smaker godt fordi de har hørt at de blir sunnere av det, gÅr pÅ diett. Trenger ikke Å vite hva jeg snakker om, men supermat, lavkarbo og andre trend-kosthold er dietter. Ikke smaker godt? Er det definisjon på en diett? Jeg tar Supermat i pilleform. Smaker ikke noe verre enn omega3 og multivitaminer kjøpt på rema. Så da er ikke jeg på diett i hvert fall;-) Snakk om å uttale seg uten noe grunnlag. Les litt du, kanskje du kan delta i diskusjonen med fornuftige argumenter....
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #14 Skrevet 28. juli 2012 Hvorfor MÅ man pÅ liv og død gÅ pÅ dietter nÅr man bærer pÅ nytt liv, i 9 mÅneder? Man slutter ¨Å røyke, drikke, spise spekemat, mykoster, men ikke gÅ pÅ dietter. Tenke litt kanskje? Supermat er ikke en diett, det er et kosttilskudd man tar ved siden av et helt vanlig kosthold. Vitaminer, mineraler, proteiner mm. Ikke noe mer mystisk enn det. Merkelig hvor kritiske svar det gÅr an Å poste uten Å vite hva man snakker om... Ja, alle som tar ting som ikke smaker godt fordi de har hørt at de blir sunnere av det, gÅr pÅ diett. Trenger ikke Å vite hva jeg snakker om, men supermat, lavkarbo og andre trend-kosthold er dietter. Der kom du med DAGENS KOMMENTAR!!!!!! Fantastisk herlig lesing her til tider!!!!! Du skriver: "TRENGER IKKE VITE HVA JEG SNAKKER OM...." Herlig..... fantastisk.... takk for dagens latter!!!!! Du innrømmer at du ikke vet noe om det du uttaler deg om, det sier seg jo selv at da har du ikke peiling heller. Dermed har du ingen forutsetninger for Å vite om det du uttaler deg om har relevans i det hele tatt. Du har bare bestemt deg for at noe er en bestemt ting, uten Å vite noe som helst om det. Fantastisk!! Igjen.... takk for dagens kommentar!!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #15 Skrevet 28. juli 2012 Hvorfor MÅ man pÅ liv og død gÅ pÅ dietter nÅr man bærer pÅ nytt liv, i 9 mÅneder? Man slutter ¨Å røyke, drikke, spise spekemat, mykoster, men ikke gÅ pÅ dietter. Tenke litt kanskje? Du har misforstÅtt dette... dette er i seg selv ikke diett! Mange bruker det nÅr de gÅr pÅ dietter ogsÅ, men det er ikke hovedÅrsaken til Å bruke dem! Dette er snakk om tilskudd med pulveriserte alger, hvetegress osv som har en godt del heldige virkninger i kroppen. De gir gode proteiner, enzymer og mye næring og fordi det ikke er kjemiske vitaminer, men pulverisert "mat" sÅ tar kroppen det opp pÅ en god mÅte. Les litt om Sun Clorella, f.eks., sÅ kanskje du lærer litt og endrer mening. Kanskje ikke være sÅ bastant om ting du ikke vet nok om? NÅr man tviler pÅ om kosttilskudd kan tas under graviditet, sÅ betyr det at man ikke stoler 100% pÅ at tilskudet er ufarlig? Ellers hadde man ikke spurt? Jeg tror du bør sette deg litt bedre inn i dette. Tilskuddene er ikke farlige i seg selv, men nÅr man gÅr gravid skal man sørge for Å ikke ha for lite eller for mye av visse mineraler, f.eks. Det er med andre ord spørsmÅl om muligheten for "overdoser" pÅ enkelte stoffer her.
CaptainHindsight Skrevet 28. juli 2012 #16 Skrevet 28. juli 2012 Jeg har hørt for mye negativt om dette, og alt som på død og liv skal klassifiseres som "supermat". Feks Himalayasalt hvor de anbefaler folk å drikke saltvann. Helt sykt. Ikke hør på produsentene, kan dere ikke snakke med legen om dette? Hvorfor gamble med barnets helse?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #17 Skrevet 28. juli 2012 Jeg har hørt for mye negativt om dette, og alt som på død og liv skal klassifiseres som "supermat". Feks Himalayasalt hvor de anbefaler folk å drikke saltvann. Helt sykt. Ikke hør på produsentene, kan dere ikke snakke med legen om dette? Hvorfor gamble med barnets helse? Jeg er helt enig i at man ikke bare skal høre på produsentene. Og det å drikke mye saltvann burde vel få enhver til å stusse... Men det å snakke med legene om dette..... dessverre vet de aller fleste legen lite eller ingenting om dette. Kost og ernæring er en forbausende liten del av utdanningen deres, og derfor er det bare de legene som er speiselt interessert eller har tatt videreutdanning som vet noe særlig om det. Jeg gambler hverken med min egen eller barnas helse, men jeg skaffer meg det som finnes av forskning osv samt skaffer meg informasjon av andre fagfolk som kan mer om kost og ernæring. By the way.... legen min, som er en av de med videreutdanning og ekstra interesse innen kost og ernæring, støtter meg fullt ut angående å bruke sun chlorella
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #18 Skrevet 29. juli 2012 Trådstarter her Ja, har har det gått for seg i går kveld! Jeg spørte om å høre meninger av folk som har BRUKT det før og som veit om det. Og nei jeg er ikke redd at det kommer til å være farlig siden jeg veit at det er vitaminer, bare i større doser Og jeg har lest noen bøker og en god del på nettet om det før jeg begynte på det. En til ting, det blir ikke brukt som en diett Jeg aldri brukt og aldri trengt en diett. Men jeg har hatt en god del øre-hals-nese greia og ved forkjølelse går det over i kroniske former og kan ta månadsvis å bli frisk. Og dermed blir jo imunfosvaret dårligere og jeg ørker ingenting. Disse produktene tilfører næringstøffer i større doser og sånne som vi ikke får gjennom grønnsaker, sånn at man får overskudd. Har dokke peiling hvor lite vitaminer det finnes i grønnsaker/frukt på vinterstid? Aner dokke hvordan dei bli produsert? Dokke tror vel ikke at dei vokser ute unde sola? Hva med alt som det blir sprøyta med? Jeg har ikke tro at det er så mye man kan få gjennom grønnsaker på vinterstid til tross for at jeg spiser mere grønne ting enn de fleste. Når man har slitt i noen år med bihulebetennelser så leiter man etter noe som kan hjelpe. Og angåendes leger - det var et bra svar her. Det er sant at legene veit lite om det. Jeg har en grei lege, men han veit ikke noe om sånt. Når jeg spurte om å ta blodprøver for å følge med hvordan det går å leve uten melkerodukter, så sa han at jeg må heller stole på magen min og på kroppen. Fungerer den bra (uten diarre ogl), så er det bedre enn blodprøver. det var hans sine ord. Hvorfor jeg spurte angåendes graviditet? Jeg veit at det finnes naturprodukter som kan framkalle abort for eksempel... Det var det jeg var ut etter egentlig. Negative bivirkinger. Jeg tror ikke at babyen kan ta skade av vitaminer Men takk folkens for gode svar! Det er bare å hive seg på hvis det er flere som har peiling om dette. Jeg vil gjerne høre fra dokke som har prøvd og som har erfaring med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå