ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 6. august 2012 Forfatter #26 Skrevet 6. august 2012 Høres fantastisk ut :-) gratulerer så veldig mye!! Kos deg masse med babyen... Sånn fødsel vil jeg ha oxo hehe...
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 7. august 2012 Forfatter #27 Skrevet 7. august 2012 Blitt no baby Carma eller noen av dere andre?? Her er det fortsatt ikke noe antydning til baby...
Netti*** Skrevet 7. august 2012 #28 Skrevet 7. august 2012 Lite som skjer her. Men men prøver å aktivisere meg med de andre barna mens pappaen er på jobb. Så får vi krysse fingra igjen i morgen ;-)
Moden mamma til 3 :) Skrevet 7. august 2012 #29 Skrevet 7. august 2012 Ingenting som har skjedd her heller... Hadde håpet at en spennende kvartfinale i håndball skulle sette fart i sakene, men den gang ei!
carma78 Skrevet 7. august 2012 #30 Skrevet 7. august 2012 Gutten vår ble født litt over midnatt 7.8, 13 dager over termin:) etter 3 runder med modningstabletter fikk jeg plutselig åpning på 7-8 cm og veldig pressetrang. 1 time etter var han ute. Heftig og rask fødsel. Lykke til alle sammen. Det er slitsomt å gå over tiden, men verdt det når mirakelet er ute <3
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 8. august 2012 Forfatter #32 Skrevet 8. august 2012 Gratulerer så mye Carma :-) høres ut som om det ble en god opplevelse selv om du ble satt igang. 13 dager på overtid er mye. Kos deg masse med gutten nå :-) Åssen er det med resten av overtidsdamene da? Her har drt skjedd like lite som vanlig....
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 8. august 2012 Forfatter #33 Skrevet 8. august 2012 Netti og Moden mamma til tre hvordan går det med dere? teller dere fortsatt overtidsdager, eller koser dere med de søte små?
Moden mamma til 3 :) Skrevet 8. august 2012 #34 Skrevet 8. august 2012 Netti og Moden mamma til tre hvordan går det med dere? teller dere fortsatt overtidsdager, eller koser dere med de søte små? Ingenting som har skjedd her ennå, dessverre... Skal på overtidskontroll i morgen, er spent på hva som kommer ut av det!
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 8. august 2012 Forfatter #35 Skrevet 8. august 2012 Samme som her da. Jeg skal også på overtidskontroll i morgen og er veldig spent. håper at vi kan bli enige om igangsetting på fredag. Men vet at de helst ikke vil før på dag 14 - og uansett kommer jeg til å nekte å gå over 11 dager. Håper jeg får en alright lege i morgen. Lykke til, du får komme med en oppdatering når du har vært der da.... Har time 13 i morgen jeg, så håper jeg får sove riktig lenge :-)
Moden mamma til 3 :) Skrevet 8. august 2012 #36 Skrevet 8. august 2012 Har time kl 08.15, jeg...så på tide å komme seg i seng nå! Vi får "snakkes" i morgen
Netti*** Skrevet 8. august 2012 #37 Skrevet 8. august 2012 Netti og Moden mamma til tre hvordan går det med dere? teller dere fortsatt overtidsdager, eller koser dere med de søte små? Er forsatt med stor mage. Men mye murringer i dag, så håper ting skjer snart. Min jordmor ville jeg skulle inn på fredag men ringte føden og fikk ikke time før mandag. Måtte ha med meg baggen da. Men håper virkelig ting skjer før det. Lykke til dere andre, ser ut som fredag er den store dagen :-)
krille Skrevet 9. august 2012 #38 Skrevet 9. august 2012 Jeg har termin i dag og må innrømme at jeg ble litt skuffet når jeg våknet i dag uten at noe var i gang.. Var hos legen på siste kontroll på tirsdag. Han mente jeg måtte komme på en akutt time på morgenen en dag for å bli henvist til overtidskontrollen på sykehuset. Dette synes jeg høres rart ut!! Hvordan ble dere på overtid henvist til overtidskontroll? Vurderer å ringe sykehuset å høre..
Miitii Skrevet 9. august 2012 #39 Skrevet 9. august 2012 Jeg har termin i dag og må innrømme at jeg ble litt skuffet når jeg våknet i dag uten at noe var i gang.. Var hos legen på siste kontroll på tirsdag. Han mente jeg måtte komme på en akutt time på morgenen en dag for å bli henvist til overtidskontrollen på sykehuset. Dette synes jeg høres rart ut!! Hvordan ble dere på overtid henvist til overtidskontroll? Vurderer å ringe sykehuset å høre.. Jeg vet ikke om det er lik praksis på alle sykehus (sannsynligvis ikke..), men i Trondheim fikk jeg beskjed på siste ordinær kontroll at jeg selv skulle ringe sykehuset om jeg ikke hadde født dagen før datoen for overtid. Denne datoen skal stå på papirene du fikk på ordinær UL, hvor terminen ble bestemt. I Trondheim er dette ei uke etter termin (altså 7 dager). Jeg hadde termin den 2, og hadde jeg ikke født den 8 skulle jeg ringe og bestille time til den 9. Rart at legen din ikke informerte om hva som skjer nå om fødselen ikke starter av seg selv.
Netti*** Skrevet 9. august 2012 #40 Skrevet 9. august 2012 Jeg har termin i dag og må innrømme at jeg ble litt skuffet når jeg våknet i dag uten at noe var i gang.. Var hos legen på siste kontroll på tirsdag. Han mente jeg måtte komme på en akutt time på morgenen en dag for å bli henvist til overtidskontrollen på sykehuset. Dette synes jeg høres rart ut!! Hvordan ble dere på overtid henvist til overtidskontroll? Vurderer å ringe sykehuset å høre.. Jeg vet ikke om det er lik praksis på alle sykehus (sannsynligvis ikke..), men i Trondheim fikk jeg beskjed på siste ordinær kontroll at jeg selv skulle ringe sykehuset om jeg ikke hadde født dagen før datoen for overtid. Denne datoen skal stå på papirene du fikk på ordinær UL, hvor terminen ble bestemt. I Trondheim er dette ei uke etter termin (altså 7 dager). Jeg hadde termin den 2, og hadde jeg ikke født den 8 skulle jeg ringe og bestille time til den 9. Rart at legen din ikke informerte om hva som skjer nå om fødselen ikke starter av seg selv. Fikk også beskjed om å ringe føden selv ei uke på overtid. Nå er jordmor og lege her ferdig med meg ;-)
Moden mamma til 3 :) Skrevet 9. august 2012 #41 Skrevet 9. august 2012 Hmm...jordmor bestilte time til overtidskontroll for meg da jeg var på siste kontroll hos henne, så da tyder det på ulik praksis rundt omkring. ChriVil~stolt m- amma~: hvordan går det med deg etter kontrollen i dag? For min del så alt fint ut, og til min store overraskelse fikk jeg satt inn ballongkateter allerede i dag! Skal tilbake til sykehuset i morgen formiddag, så får vi se hva som skjer! Har hatt veldig mye kynnere og mensmurringer i dag, så kanskje et tegn på at det skjer noe snart??
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 9. august 2012 Forfatter #42 Skrevet 9. august 2012 Moden mamma til - 3 :-) Jeg har hatt en lang og tøff dag... Her har det ikke vært noe vekst siden sist, og det er tomt for fostervann. Akkurat slik det var med sønnen min for 5 år siden . Jeg har hatt angst for at det skal bli som sist og har hele tiden blitt forespeilet at dette kommer til å bli mye bedre enn sist og at risikoen for at jeg skal gå tom for vann og at veksten skal stoppe opp var minimal - og så skjer akkurat det samme igjen :-( De har derfor satt inn kateter her i dag også, og legger meg inn i morgen. Hadde håpet jeg skulle slippe igangsettingen denne gangen siden det var så heavy sist. Når det er tomt for fostervann er det ganske hardt å presse ungen nedover. Dete var ikke tegn til modning her denne gangen heller :-( Men det positive er jo at nå er det i gang, og i løpet av helgen så får jeg verdens beste belønning i armene mine. Så får jeg krysse fingerne om at det hjelper på forløpet å ha født før. Masse lykke til til deg også. Du får oppdatere litt når du kan, så får vi se hvem av småtassene som kommer ut først :-)
Moden mamma til 3 :) Skrevet 9. august 2012 #43 Skrevet 9. august 2012 ChriVil~stolt m- amma~: usj, det hørtes ikke noe særlig ut.... Godt du blir tatt vare på, da! Jeg hadde heller ikke håpet på igangsettelse, har hørt at det kan bli ganske tøff fødsel når ting ikke skjer naturlig... Men, som du sier: belønningen kommer snart! Hos meg så var det alderen (er 39) som var utslagsgivende for igangsettelse... Blir innleggelse her i morgen også, dersom det ikke skjer noe i løpet av natten. Masse lykke til!!
Netti*** Skrevet 9. august 2012 #44 Skrevet 9. august 2012 Moden mamma til - 3 :-) Jeg har hatt en lang og tøff dag... Her har det ikke vært noe vekst siden sist, og det er tomt for fostervann. Akkurat slik det var med sønnen min for 5 år siden . Jeg har hatt angst for at det skal bli som sist og har hele tiden blitt forespeilet at dette kommer til å bli mye bedre enn sist og at risikoen for at jeg skal gå tom for vann og at veksten skal stoppe opp var minimal - og så skjer akkurat det samme igjen :-( De har derfor satt inn kateter her i dag også, og legger meg inn i morgen. Hadde håpet jeg skulle slippe igangsettingen denne gangen siden det var så heavy sist. Når det er tomt for fostervann er det ganske hardt å presse ungen nedover. Dete var ikke tegn til modning her denne gangen heller :-( Men det positive er jo at nå er det i gang, og i løpet av helgen så får jeg verdens beste belønning i armene mine. Så får jeg krysse fingerne om at det hjelper på forløpet å ha født før. Masse lykke til til deg også. Du får oppdatere litt når du kan, så får vi se hvem av småtassene som kommer ut først :-) Masse lykke til i morgen. Kjenner jeg ikke skal klage. Min vokser litt for godt (+20%) og masse fostervann. Det hjelper sikkert at du har født før, så blir nok en bedre fødselsopplevelse. Krysser fingrene for det. Snart har du babyen din :-) sov godt i natt da, du trenger det :-)
Netti*** Skrevet 14. august 2012 #45 Skrevet 14. august 2012 Har alle her fått? Jeg går forsatt å venter på den lille men blir satt i gang i morgen...
krille Skrevet 14. august 2012 #46 Skrevet 14. august 2012 Venter jeg også, 5 dager på overtid nå. Har et vondt "belte" rundt nederste del av magen, hofter, korsryggen og underlivet men ikke svarte om fødselen vil starte.. Overtidskontroll på torsdag.
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 14. august 2012 Forfatter #47 Skrevet 14. august 2012 Huff Netti skjønner du er lei nå ja!!!!! Føler med deg. Jeg fødte ei nydelig jente på 3630 gram og 51 cm søndag kl. 1704. Reiste hjem i går kveld. I natt sov hun fra 2300 - 0700 da vekte jeg henne for syntes hun hadde sovi så alt for lenge :-) koser oss masse. Får skrive fødselshistorie når vi har kommet litt i rutine her, litt mye å henge fingerne i foreløpig. Håper dere slipper å vente så mye lenger nå, ble 10 dager etter termin på meg så skjønner hvordan dere har det. Masse lykke til !!!!!
LØVEN1 Skrevet 14. august 2012 #48 Skrevet 14. august 2012 Termin 11. august med 2 mann. Sist fødte jeg 2 uker før så nå er jeg mildt sagt lei av å vente, familien går på tåhev hverdag med ulike "beredskapsplaner", søvn er vanskelig å få til, og jeg har smerter i høyre ribbeinside.
Netti*** Skrevet 14. august 2012 #49 Skrevet 14. august 2012 Huff Netti skjønner du er lei nå ja!!!!! Føler med deg. Jeg fødte ei nydelig jente på 3630 gram og 51 cm søndag kl. 1704. Reiste hjem i går kveld. I natt sov hun fra 2300 - 0700 da vekte jeg henne for syntes hun hadde sovi så alt for lenge :-) koser oss masse. Får skrive fødselshistorie når vi har kommet litt i rutine her, litt mye å henge fingerne i foreløpig. Håper dere slipper å vente så mye lenger nå, ble 10 dager etter termin på meg så skjønner hvordan dere har det. Masse lykke til !!!!! Gratulere så masse med jenta di :-) Godt å se at noen føder :-) I morgen er vår store dag, kjenner jeg gleder meg selv om selv om det nok blir både tøft og vondt. Men vet jo godt at jeg får en flott premie :-) positive tanker ;-) Kos deg med prinsessa:-)
Moden mamma til 3 :) Skrevet 15. august 2012 #50 Skrevet 15. august 2012 Oppdatering fra meg: jeg kom aldri så langt som til timen på Ahus fredag.... Ballongen jeg fikk satt inn satt i gang fødselen, og etter en tøff og intens fødsel ble jeg fredag kl 08.58 mamma til lille, store Ingrid 51 cm lang og 4080 g. Fra null modning torsdag morgen til fødsel et døgn senere... Vi kom til Ahus rundt kl 4 natt til fredag med 3 cm åpning. Kl 7 hadde jeg 5 cm, og etter dette gikk det veldig fort! Rakk ikke epidural som jeg hadde bestemt at jeg ønsket denne gangen... Fikk kun lystgass. En stund under de verste riene fikk jeg kun oksygen, jordmor hadde skrudd den opp da snuppa fikk litt lav hjerterytme en periode. Brått fikk jeg beskjed om å snu meg (stod da på kne i senga) over på rygg. Det viste seg at skuldrene til gullet satt fast, og de måtte få henne ut så fort som mulig. Samboeren min fikk beskjed om å dra i snora for å tilkalle hjelp, og inn kom både leger, et par gynekologer og div andre (vet ikke hvor mange...) Babyen ble da mer eller mindre dratt ut av meg.... Hun var helt livløs og blå I noe som virket som en evighet jobbet de med henne, og jeg og faren var helt fortvilet.... Da vi endelig hørte henne skrike, var det verdens mest fantastiske lyd!! Alle prøver i ettertid var fine, og barnelegen ga oss klarsignal til å sendes på barselhotellet Alt virket nok mer dramatisk for oss enn det egentlig var, men for oss var redselen reell og jeg kjenner at det sitter litt i ennå selv om Ingrid er ei meget frisk og rask lita jente! Pappaen er verdens stolteste (mammaen også, selvsagt!) og vi klarer ikke se oss mette på henne <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå