ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Hei jenter. Det er vel endel av oss som har termin den kommende uka eller som akkurat har hatt termin og går å venter og venter. Hvordan går det med dere og når har dere termin? Jeg har termin 2.august, og prøver så godt jeg kan å smøre meg med tålmodighet. Men det er ikke så lett, mange som lurer på om ikke det skjer noe snart, og det er ingen som vil det mer enn meg. Jeg har en sønn på 5 år fra før, og gikk to uker over termin med han. Jeg er derfor kjempe redd for at jeg må gjøre det samme denne gangen. Kommer til å bli gal om jeg må vente så lenge på den vesle frøkna i magen. Ble satt igang sist, så vet liksom ikke helt hvordan det kommer til å forløpe seg denne gangen. Alt var medikamentelt sist, og fødselsforløpet tok to og et halv døgn. Er så redd for at det skal blir slik nå også, så krysser alt jeg har for at jeg skal komme igang av meg selv. Prøvde masse kjærringråd sist, men ingen fungerte. Denne gangen går det i sex og kanel - men ingen ting skjer... Dessverre lite vondter og murringer så ser litt mørkt på det.Når man ikke merker noe som helst etter sex, bestyr dette at det ikke er noe modning i det hele tatt da? Kan man komme i fødsel selv om man ikke merker noe særlig modning? Når jeg ble satt igang sist var det ikke antydning til modning så jeg måtte få 5 modningstabletter.... Må være godt å bo i magen min! Skal til jordmor på termindagen på torsdag, og håper hun kan strippe meg for å få litt fortgang på sakene - men hun har sagt at hun ikke er veldig begeistret for å gjøre det da det kan ende opp i maserier og de på sykehuset blir så irritert da fordi det sliter ut de vordende mødrene... Men får krysse fingerne!!!! Hadde vært litt moro å høre hvordan det går med dere andre som går og venter og kjenner etter og lurer på når mirakelet i magen skal komme ut !!! Ha en fin lørdag kveld alle sammen. Nå skal jeg legge meg på sofaen og nyte en god film !
Millemine Skrevet 28. juli 2012 #2 Skrevet 28. juli 2012 Jeg har termin 5. August. Hvis ikke noe skjer før da blir jeg satt i gang den 6. August ved hjelp av ballong. Gikk seks dager over med førstemann for seks år siden. Har sv.diab. Så det er grunnen til at jeg blir satt i gang så tidlig. Sist endte det i haste ks pga stort barn, er veldig spent på hvordan denne fødselen blir. Er redd nurket er stort.... har kjent noen smårier, men så blir de borte... Litt lei av å bli "lurt" av kroppen....
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2012 Hei Millemine. Blir spennende å se om du må vente til 6 eller om nurket kommer før. Fikk du sv. Diabetes tidlig eller? Har du vært på ul eller er det mål som tilsier at knøttet blir veldig stor?? Håper det går bra :-) det er jo uansett ikke lenge til 6.august da :-)
Miitii Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 Jeg har også termin den 2 august....men jeg håper, håper, håper på mens-termin da som er i morgen Forrige gang starta fødselen på mensterminen Men jeg synes foreløpig ikke det virker som om noe er på gang. Har litt kynnere nå og da, enkelte kvelder kommer de ganske ofte, men det varer ikke så lenge. Skal til jordmor i morgen, så håper hun kan se om jeg er moden og kansje "strippe" meg Sist hadde jeg en veldig enkel fødsel tror jeg (har bare hatt en før så har ikek noe annet å sammenligne med). Merka egentlig ikke så mye i forkant, litt kynnere nå å da i dagen før, men kan ikke huske noe annet. Så tok vi oss en "sengevals" litt utover ettermiddagen den dagen jeg hadde mens-termin, og etter ca en times tid fikk jeg regelmessige "kynnere" eller "maserier" eller hva de nå kalles. De kom hvert 5 min, og etter en 3-4 timer reiste jeg inn på føden for å sjekke. Jeg hadde fått beskjed om at hvis riene kom med 5 min mellomrom så skulle man dra på føden, men det gjorde jo ikke vondt så jeg trodde ikke det var rier. På føden konstaterte de 1 cm åpning, og sa at jeg skulle dra hjem og forsøke og sove...det ble sikkert fødsel i morgen. Før vi var kommet hjem så starta riene, og de kom med 3 min mellom, så jeg snudde i døra og var tilbake på sykehuset rett over en time etter jeg hadde blitt sjekka. Ble sjekka igjen og fikk konstantert ca 4 cm åpning og innnlagt. Mindre enn 5 timer etter ble dattera mi født Nå sitter jeg og er super utolmodig og vil bare at noe skal skje snart
**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 29. juli 2012 #5 Skrevet 29. juli 2012 Hei, koselig tråd! :-) Jeg har termin 3 august, og har vel ikke hatt den oppladingen som jeg ønsket til fødselen. :-( Kort fortalt har jeg mistet litt følelse i høyre del av kropp :-/ Legene vet ikke hva det er, og vil ikke gjøre noe mer før jenta er ute! Har deror natuligvis blitt mer utolmodig med å få henne ut! :-) På fredag trodde jeg at jeg var i gang.... men den gang ei! :-( Nå er det merkelig rolig... stille før stormen?!?! Håpe håpe.... Etter samtaler med nevrologer har jeg akseptert at jeg bare må smørre meg med tolmodighet, og jeg holder en knapp på at jeg får tilbake førligheten ettter at frøkena er kommet ut! :-) Hadde en "plan" i utgangspunktet at jeg skulle være glad om jeg gikk til termin bla pga at jeg da ikke mister permisjonsdager! :-) å jeg innbiller meg at det er litt hyggiligere for prinsessa å ha bursdag litt ut i august og ikke midt i fellesferien når ingen er hjemme! :-) Prøver febrilsk å innstille meg til denne planen igjen.... men det er ikke lett! :-) Lykke til i innspurten jenter! :-) Vi har aldir vært så nærme som nå!! :-)
Millemine Skrevet 29. juli 2012 #6 Skrevet 29. juli 2012 Hei Millemine. Blir spennende å se om du må vente til 6 eller om nurket kommer før. Fikk du sv. Diabetes tidlig eller? Har du vært på ul eller er det mål som tilsier at knøttet blir veldig stor?? Håper det går bra :-) det er jo uansett ikke lenge til 6.august da :-) Hei:) Lite som skjer her... Jeg fikk påvist sv.diab. Ca halvveis i svangerskapet, men hadde nok hatt det en stund. De tror også jeg hadde det med førstemann for seks år siden da han var 4780 g og 54 cm ved fødsel seks dager over termin. Jeg har fått god oppfølging med vekstkontroll hver fjerde uke og oppfølging av diab. sykepleier. Nurket lå ca 10 % over gjennomsnitt for tre uker siden, men jeg stoler ikke helt på målingene... Da storebror ble målt til 3 % over gjennomsnitt fire uker før fødsel... Jeg er dessverre ikke skapt til å føde store barn... Det ble haste ks sist, og det var helt greit. Lykke til alle sammen... vi er snart i mål...
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 4. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2012 Åssen går det med dere da damer? Blitt noen småtasser denne uka?? Går nå her å venter fortsatt jeg i allefall :-)
.Lillemy. Skrevet 4. august 2012 #8 Skrevet 4. august 2012 Ikke mye action her iallefall, syv dager over terminen idag..
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 4. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 4. august 2012 Usj... Kjedelig denne overtiden... Hva skjer med deg nå da?? Må du vente til mandag med overtidskontroll siden det er helg??
Netti*** Skrevet 4. august 2012 #10 Skrevet 4. august 2012 Termin i dag, null action. Selv etter en hel dag i fornøyelsespark med 4 unger i går fikk jeg ikke en eneste kynne. Første gang jeg går til termin, så er OVERRASKET!! Men er i knall form, sover hele natta. Så får bare nyte dagene frem til vi blir 6. Er jo nok jobb i vente.
.Lillemy. Skrevet 4. august 2012 #11 Skrevet 4. august 2012 Var på overtidskontroll i går, alt fint med baby. Han trives tydeligvis i magen. Jeg var ikke moden i det hele tatt, stripping var ikke mulig engang :-( Får håpe det snart skjer noe her, for jeg er kjempe lei!
Netti*** Skrevet 4. august 2012 #12 Skrevet 4. august 2012 Da blir det overtid på meg også. Akkurat vært på 1 1/2 skogstur med ungene. Innebar både hopping over bekk, opp og nedstigninger samt bratt terreng der man må holde i trær for å komme seg ned. Men kjenner ingen verdens ting. Var en flott tur da :-) Sliten i kroppen men er jo godt å bruke den. Lillemann spreller godt i magen så han trives. Litt skremmende at det blir overtid når han er over 20% over gjennomsnittet. Stooooor baby..
carma78 Skrevet 4. august 2012 #13 Skrevet 4. august 2012 Overtid her også. Er blitt strippet x 2 og fått modningsakupunktur, men lillegutt har det godt i magen. Skal settes i gang på mandag om ingenting skjer. Er litt moden og har1-2 cm åpning. Har mye kynnere men ingen rier desverre
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 4. august 2012 Forfatter #14 Skrevet 4. august 2012 Frustrerende dette modnings og åpningsstyret. Har dere spurt om å bli strippet eller har de foreslått. I drammen er de helt motstandere av å strippe. Har snakket med 3 ulike jordmødre som jobber på føden og alle sier det samme, at det ikke har noen hensikt. Kjedelig for jeg syntes jeg leser om mange som går i fødsel kort tid etterpå. Imponert over hvor mange spreke damer som er her på forumet selv på overtid. Skogtur med hopp og sprett er beundringsverdi ja ! Ja ja får vel prøve å sove litt nå, så jeg kan våkne noen timer nærmere å se tulla mi. Sov godt :-) la oss håpe det detter litt fødestøv ned på oss i natt .
carma78 Skrevet 4. august 2012 #15 Skrevet 4. august 2012 Jeg ba om det og det virket ikke som noe problem å gjøre det. Dette var på St Olav i Trondheim. Det er vel ulik kultur fra sykehus til sykehus Uansett, her har det ikke effekt
Moden mamma til 3 :) Skrevet 4. august 2012 #16 Skrevet 4. august 2012 Jeg hadde også termin 2.august, og venter nå bare på at noe skal skje! Er kjempeutålmodig og lei, det har jeg vært de siste ukene... Har hatt et sv.skap med masse kvalme, bekkenløsning og masse kynnere den siste tiden. Har hatt et par netter den siste uka hvor jeg har trodd det har vært noe på gang, men lille gullet lurer meg bare Håper virkelig det skjer noe snart! Orker ikke å gjøre stort, får kynnere og smerter med en gang... Har masse mensmurringer i både rygg og mage for tiden også.
.Lillemy. Skrevet 5. august 2012 #17 Skrevet 5. august 2012 Endelig skjer det noe her!! Våknet halv åtte i dag tidlig at rier, kommer med 10.min mellomrom og begynner og bli ganske sterke, må puste meg gjennom de. :-) Endelig en ende på graviditeten :-)
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 5. august 2012 Forfatter #18 Skrevet 5. august 2012 Å så spennende Rødhette!! Krysser fingerne for en flott fødsel for deg i dag. Her skjer det nada niks :-( masse masse lykke til !!
krille Skrevet 5. august 2012 #19 Skrevet 5. august 2012 Jeg har termin 9.aug. Begynner å bli lei og kjenner etter hele tida på tegn til fødsel.. Fikk første jenta tre uker før termin, andre ti dager på overtid - har alle muligheter åpen her! Har prøvd meg på stimulering av brystene, førte kun til maserier uten noe mer action.. Orker ikke gå å ha mer ubehag og vondt enn jeg allerede har. Har veldig mye bekkenløsningsplager så jeg er langt fra så aktiv som flere av dere andre er. Ligger til lading her
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 5. august 2012 Forfatter #20 Skrevet 5. august 2012 Hvordan går det Rødhette? Håper du holder babyen din i armene dine nå! Carma har det skjedd noe nytt? Eller skal du legges inn for igangsetting i morgen tidlig? Moden mamma til tre håper det skjer noe for deg snart oxo. Du får trøste deg med at du i allefall har noen vondter som kan føre til modning. Her er det null niks tegn på noe som helst :-( Krille, håper ladingen kommer godt med. Forstå godt at man blir utålmodig når man har født før termin tidligere :-) Netti har det kommet noe godt ut av skogturen? Jeg for min del begynner nå å bli grepet av panikken... Kjenner ikke en d.... og har ingen tegn på at noe kommer til å skje. Ble jo igangsatt med førstemann for fem år siden, og kjenner at angsten for å måtte igjennom en like jævelig fødsel denne gangen biter seg fast i meg. Har lest endel på nettet i dag om rettningslinjer for igangsetting. Drammen sykehus hvor jeg skal føde sier jo at de ikke setter igang før dag 14 hvis ikke jeg får dårlige blodprøver , babyen er stressa el.l. Virker som om mors velvære ikke betyr noe oppi dette. I tillegg står det jo på helsedirektoratets side er man bør tilbys igangsetting etter kontrollen i uke 41 når man har BMI på over 25 før graviditet - noe jeg har. Forstår ikke hvorfor de skal drøye det, og risikere at noe går galt nå hun er levedyktig og alt er klart for at hun skal kunne komme ut. Hadde store problemer med å få presset sønnen min nedover i bekkenet effektivt sist, noe som første til nesten fire timer med pressrier. Han var 13 dager på overtid 3500 gram, kan jo ikke bli noe enklere å få ut denne jenta om hun er litt større - så kan jo ikke være forsvarlig å gå å vente og la henne vokse mer enn hun trenger når alt er klart. Kjenner at hodepinene bare blir værre og at blodtrykket stiger jo mer jeg stresser og tenker på dette... Håper og ber om at jeg snart skal få hilse på denne vesle frøkna før jeg blir helt gal her :-( Gleder meg til å høre fra dere andre, håper dere er litt mindre panikkgrepet enn meg akkurat nå! God kveld!
Netti*** Skrevet 5. august 2012 #21 Skrevet 5. august 2012 Huff høres ikke bra ut. Når hadde du termin igjen? Skjønner jo at vi alle er på overtid nå. Jeg bare en dag, men er overrasket. Har fått de andre før så trodde ikke jeg skulle gå over. Har jo super form så føler jeg ikke kan klage. Er Max 10 dager igjen så blir det igangsetting. Noe jeg har lite tro på, er sikker babyen kommer i løpet av de nærmeste døgnene. Nå vet jeg jo at aktivitet ikke er oppskriften. Hatt mye mere som skjer i magen i dag da jeg kun har vært ute i hagen. Håper du våkner i natt og at spennende ting skjer. Noe jeg selv har håpet på de to siste nettene men våknet kl 08 om morgene sjokkert over hvor godt jeg sover. Masse lykke til når ting endelig skjer, å ikke tenk så mye. Høres ikke godt ut...
Netti*** Skrevet 5. august 2012 #22 Skrevet 5. august 2012 Huff høres ikke bra ut. Når hadde du termin igjen? Skjønner jo at vi alle er på overtid nå. Jeg bare en dag, men er overrasket. Har fått de andre før så trodde ikke jeg skulle gå over. Har jo super form så føler jeg ikke kan klage. Er Max 10 dager igjen så blir det igangsetting. Noe jeg har lite tro på, er sikker babyen kommer i løpet av de nærmeste døgnene. Nå vet jeg jo at aktivitet ikke er oppskriften. Hatt mye mere som skjer i magen i dag da jeg kun har vært ute i hagen. Håper du våkner i natt og at spennende ting skjer. Noe jeg selv har håpet på de to siste nettene men våknet kl 08 om morgene sjokkert over hvor godt jeg sover. Masse lykke til når ting endelig skjer, å ikke tenk så mye. Høres ikke godt ut... Ser du har termin 2. August. Håper du er i fødsel snart. Du kan få føde før meg ;-)
carma78 Skrevet 6. august 2012 #23 Skrevet 6. august 2012 Hvordan går det Rødhette? Håper du holder babyen din i armene dine nå! Carma har det skjedd noe nytt? Eller skal du legges inn for igangsetting i morgen tidlig? Moden mamma til tre håper det skjer noe for deg snart oxo. Du får trøste deg med at du i allefall har noen vondter som kan føre til modning. Her er det null niks tegn på noe som helst :-( Krille, håper ladingen kommer godt med. Forstå godt at man blir utålmodig når man har født før termin tidligere :-) Netti har det kommet noe godt ut av skogturen? Jeg for min del begynner nå å bli grepet av panikken... Kjenner ikke en d.... og har ingen tegn på at noe kommer til å skje. Ble jo igangsatt med førstemann for fem år siden, og kjenner at angsten for å måtte igjennom en like jævelig fødsel denne gangen biter seg fast i meg. Har lest endel på nettet i dag om rettningslinjer for igangsetting. Drammen sykehus hvor jeg skal føde sier jo at de ikke setter igang før dag 14 hvis ikke jeg får dårlige blodprøver , babyen er stressa el.l. Virker som om mors velvære ikke betyr noe oppi dette. I tillegg står det jo på helsedirektoratets side er man bør tilbys igangsetting etter kontrollen i uke 41 når man har BMI på over 25 før graviditet - noe jeg har. Forstår ikke hvorfor de skal drøye det, og risikere at noe går galt nå hun er levedyktig og alt er klart for at hun skal kunne komme ut. Hadde store problemer med å få presset sønnen min nedover i bekkenet effektivt sist, noe som første til nesten fire timer med pressrier. Han var 13 dager på overtid 3500 gram, kan jo ikke bli noe enklere å få ut denne jenta om hun er litt større - så kan jo ikke være forsvarlig å gå å vente og la henne vokse mer enn hun trenger når alt er klart. Kjenner at hodepinene bare blir værre og at blodtrykket stiger jo mer jeg stresser og tenker på dette... Håper og ber om at jeg snart skal få hilse på denne vesle frøkna før jeg blir helt gal her :-( Gleder meg til å høre fra dere andre, håper dere er litt mindre panikkgrepet enn meg akkurat nå! God kveld! Her blir det igangsetting i morgentidlig kl 09. Har fått en sovetablett, men våknet nå så prøver å sitte litt oppe før jeg forhåpentligvis får noen timer søvn igjen etterpå Nå gleder jeg meg bare til å bli ferdig! Hadde litt panikk for igangsetting tidligere, men jo mer det nærmer seg jo mer innstillt blir jeg. Selv om første gangen var en fæl oppplevelse for deg, blir det trolig ikke like denne gangen!! Krysser fingrene for at det starter av seg selv uansett !!
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 6. august 2012 Forfatter #24 Skrevet 6. august 2012 Hei og god morgen. lykke til i dag Carma, endelig skal du får treffe nurket :-) du får fortelle oss hvordan det har gått etterhvert :-) åååå så spennende, kjedelig med igangsetting med bra at de kan få ut disse småtassene som ikke er så gira på å komme av seg selv. Netti takk for støtten. Håper det skjer noe snart, selv om det ikke Akkurat er noen indikasjon på det dessverre. Har bryllupsdag i dag, så hadde jo passet glimrende - men men. Uansett er vi jo en natt nærmere!! (prøver å jobbe hardt med egen motivasjon her :-) )
Miitii Skrevet 6. august 2012 #25 Skrevet 6. august 2012 Hei igjen Uffda, her var det ikek mye som var skjedd. Men det ser da ut som om det kommer for de fleste nå snart da Jeg hadde skikkelig trua natt til 3 august... Jeg klarte overtale mannen til litt sengekos om kvelden, og rundt midnatt fikk jeg veldig sterke kynnere som kom med ca 15min mellom. Dette varte frem til 5-halv 6 om morgenen, hvor de så plutselig bare stoppa. Skuffa!! Det var fint vær, så vi gikk ut på tur og utover ettermiddagen begynte jeg å få litt kynnere igjen...rundt klokken 16 synes jeg det nok var mere rier enn kynnere, da de gjorde ganske vondt, men de var veldig uregelmessige. Rundt 16:30 ringte jeg til føden for å høre om jeg burde komme for en sjekk, jeg er jo andre gangs fødende og var redd at det plutselig skulle gå fort. Men fikk beskjed om at jeg "ihvertfall" ikke skulle komme før det var 5 min mellom riene, det var det ingen vits i. Etter en halvtime begynte mannen min å mase på at vi skulle reise nn til føden, men jeg ville vente...det var enda godt 10 min mellom hver ri... da klokka var 17:30 var det ca 7-8 min mellom riene og mannen maste og maste, så da sa jeg ok da... så får vi ta en tur da..men vi må sikkert reise hjem igjen. Vi var inne på sykehuset klokka 18, men fikk beskjed om å vente fordi de hadde det ganske travelt. 18:25 kom vi inn på fødestuen og jeg fikk konstatert 6cm åpning....klokken 19:03 var lillebror kommet til verden En utrolig heftig og intens halvtime, men gud så lett fødsel! Det kunne jeg gjordt igjen umiddelbart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå