Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hver dag flere ganger til dagen, og de er veldig ubehagelige må jeg si :/ Er 23uker i morgen ! Forrige gang jeg var gravid var viss mine kynnere modningsrier/rier? Uten at jeg visste det:O

når fikk du disse fårige gang da?

Jeg har flere om dagen. Noen er veldig små sånn at jeg nesten ikke merker noe, men av og til er de ganske kraftige, og de kan noen gang være litt ubehagelige. syns de kommer når som helst jeg. I senga om morgenen, noen ganger ved aktivitet og noen ganger når jeg bare ligger på sofaen. Ganske uregelmessige med andre ord. Hehe :) Er 25+6 nå, har vel hatt kynnere siden uke 18 eller noe.

Med første mann hadde jeg ikke kynnere før på slutten som var ubehagelig.nå er jeg 24+5 og har i flere uker hatt kjempe ubehagelige kynnere...blir tungpustet og uvel, og de kan komme " regelmessig" med 5-10 mellomrom i fler timer av gangen for så å roe seg ned igjen...vært å sjekket på ahus en gang uke 22 det kom hvert 3 min i 4 timer, da var det uvi uten andre symptomer! Så for å oppsummere har jeg kynnere veldig mye, og kjenner jeg bekymrer meg/tenker mye på tidlig fødsel fordi kynnereme minner meg på at ungen skal ut før eller siden:)

Annonse

Gjest Mammantil2prinser
Jeg har hver dag flere ganger til dagen, og de er veldig ubehagelige må jeg si :/ Er 23uker i morgen ! Forrige gang jeg var gravid var viss mine kynnere modningsrier/rier? Uten at jeg visste det:O

Jeg fikk dem rundt 20 uker, men da var de ikke så ille. Ble bare verre og verre, til jeg ble sjekket pga svangerskapsforgiftning. Da viste det seg at kynnerene hadde gjort meg moden og med 3cm åpning.

Kjente de første kynnerne rundt 14 el 16 uker denne gangen? Det er seint til å være meg...

Nå er jeg straks 32 uker, og har kynnere mer eller mindre hele tiden, gidder iallefall ikke telle! Kanskje mellom 20 og 60 i timen? Syns de er ganske plagsomme, får gangsperr og vondt i ribbena. Får både ved aktivitet og avslapning, ikke noe mønster der.

Forrige gang hadde jeg to runder med premature rier før jeg fødte prematurt. Riene kjennes annerledes enn kynnerne, selvom magen strammer seg da og!

Jeg fikk dem rundt 20 uker, men da var de ikke så ille. Ble bare verre og verre, til jeg ble sjekket pga svangerskapsforgiftning. Da viste det seg at kynnerene hadde gjort meg moden og med 3cm åpning.

ok har hatt mine siden uke 17 er gjevnlig til kontroll har masse og vonde kynnere flere ganger i uken.. er 26 uker å livmorhalsen er fortsatt ikke påvirket.. håper det hålder seg slik. i hvilke uke fikk du vite at den hadde blitt påvirket da?

Kjente de første kynnerne rundt 14 el 16 uker denne gangen? Det er seint til å være meg... Nå er jeg straks 32 uker, og har kynnere mer eller mindre hele tiden, gidder iallefall ikke telle! Kanskje mellom 20 og 60 i timen? Syns de er ganske plagsomme, får gangsperr og vondt i ribbena. Får både ved aktivitet og avslapning, ikke noe mønster der. Forrige gang hadde jeg to runder med premature rier før jeg fødte prematurt. Riene kjennes annerledes enn kynnerne, selvom magen strammer seg da og!

hvordan kjente du forskjellen?? jeg sliter med mye men de vil ikke kalle den direkte rier enda det har masse utslag på ctg, fordi livmorhalsen min ikke er påvirket enda kaller de det kraftige kynnere... ble livmorhalsen din påvirket av disse to rundene og fødte du lenge for tiden??

er litt bekymmret for mine selv om jeg får oppfølging..

Jeg fikk premature rier i uke 33 sist, jeg Var ute på senter og handlet julegaver, fikk plutselig skarpe smerter på en side av magen, ringte føden og de ba meg komme. Da de koblet meg på ctg sa de med en gang: men du har jo litt rier du!! Og jeg bare : hææ? Og ikke før jeg lå stille og så maskinen samtidig som jeg hadde vondt kjente jeg jO det selv og! Så som førstegangsfødende var det ikke lett for meg å kjenne, sikkert mye fordi jeg ikke lå stille og kjente etter når jeg fikk det. Jeg var i slutten av uke 33 og de sa om det blir fødsel stoppet de den ikke da jeg var akkurat på en "magisk dag" (Dvs dagen der grensa går for å stoppe fødsel) men fikk smertestillende og lå over natta. Alt stoppet opp og ingen modning, og fødte m keisersnitt til termin pga mislykket igangsetting/dårlig fosterlyd. Så premature rier trenger ikke kjennes så vonde ut ...men jeg ringte jo føden fordi noe var "galt" , og jeg tar heller en Tlf for mye til føden:)

Kjente de første kynnerne rundt 14 el 16 uker denne gangen? Det er seint til å være meg... Nå er jeg straks 32 uker, og har kynnere mer eller mindre hele tiden, gidder iallefall ikke telle! Kanskje mellom 20 og 60 i timen? Syns de er ganske plagsomme, får gangsperr og vondt i ribbena. Får både ved aktivitet og avslapning, ikke noe mønster der. Forrige gang hadde jeg to runder med premature rier før jeg fødte prematurt. Riene kjennes annerledes enn kynnerne, selvom magen strammer seg da og!

hvordan kjente du forskjellen?? jeg sliter med mye men de vil ikke kalle den direkte rier enda det har masse utslag på ctg, fordi livmorhalsen min ikke er påvirket enda kaller de det kraftige kynnere... ble livmorhalsen din påvirket av disse to rundene og fødte du lenge for tiden??

er litt bekymmret for mine selv om jeg får oppfølging..

Fødte heldigvis ikke lenge før tiden!

Jeg kjenner godt forskjell på en kynner og en rie. En rie gir smerter, som kan beskrives som... Tja.. En bølge? Som fels intense menssmerter som tar seg opp, blir vondere og vondere, og så slipper taket og blir mindre vondt, og så er den plutselig helt borte. Og så er det på igjen.

Mine rier hadde modningseffekt ja, endte opp med å gå med 3 cm åpning i lang tid før fødsel;)

Jeg kjenner modning også, faktisk. Gyn trodde ikke på meg før han så at jeg hadde rett, men jordmor sier at særlig flergangsfødende kan kjenne det.

Bare for å berolige deg, kan jeg jo fortelle at med førstemann gikk jeg også med harde kynnere hele svangerskapet, (fra første trimester) og hadde noen runder med lette rier før fødsel satte i gang, og vwr inne som deg for å sjekke.

Den ungen kom på overtid;)

Men kynnerne mine skal visst ok være medvirkende årsak til at jeg har hatt relativt enkle fødsler dam for livmoren må væ den best trente muskelen i kroppen min. :P

Annonse

Gjest Mammantil2prinser

ok har hatt mine siden uke 17 er gjevnlig til kontroll har masse og vonde kynnere flere ganger i uken.. er 26 uker å livmorhalsen er fortsatt ikke påvirket.. håper det hålder seg slik. i hvilke uke fikk du vite at den hadde blitt påvirket da?

Såpass ja, nei det sa de ikke noe om. Men det var rundt uke 37 jeg ble satt igang så. Gikk jo fint for min del :)

Lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...